SUV, bazujący na modelu 3, jest od niego o około 10 proc. większy, więc będzie kosztował około 10 proc. więcej – wyjaśnił Musk w tweecie. Ma także nieco mniejszy zasięg na tej samej baterii. Do jego konstrukcji wykorzystano ok. 75 proc. części z małego sedana. Zapadły także decyzje co do miejsca produkcji – Model Y i Model 3 mają powstawać w Shanghai Gigafactory we wschodnich Chinach. Rocznie ma powstawać ok. 250 tys. pojazdów. Początkowo premiera małego SUV-a, o którym Tesla mówi już od 2017 r., była planowana w przyszłym roku. Produkcja seryjna ma się zacząć w 2020 r. Jednocześnie Musk zapowiedział, że jeszcze w tym roku firma zaprezentuje elektrycznego pickupa.
CZYTAJ TAKŻE: Tesla tnie koszty i zamyka firmowe salony
To nie koniec dobrych wiadomości z Tesli. Firma wprowadziła wreszcie do sprzedaży od dawna obiecywaną, bazową wersję Modelu 3, kosztującą 35 tys. dol. Zapowiedziała jednocześnie likwidację większości swoich salonów i przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu. To sposób na ograniczenie kosztów dystrybucji.