Nowy Volkswagen Passat: Niby niewiele, a jednak…

Volkswagen zmodernizował Passata. Z wyglądu wiele się nie zmienia, jednak technicznie pojawi się dużo nowości.

Publikacja: 06.02.2019 11:40

Nowy Volkswagen Passat: Niby niewiele, a jednak…

Foto: moto.rp.pl

Passat to jedna z najlepiej sprzedawanych limuzyn klasy średniej na świecie. Nic więc dziwnego, że modernizacje przy takim aucie wypadają raczej skromnie. Taki ruch bo pozwala zachować dłużej świeżość poprzedniej, a jeszcze aktualnej generacji. Zewnętrzne korekty obejmują nieco inny wygląd zderzaków, wlot powietrza ma nieco większe rozmiary, z przodu są matrycowe światła LED IQ.Light, składające się z 44 segmentów, którymi komputer steruje tak, aby jak najlepiej oświetlały drogę przed nami (technologia zastosowana w Volkswagenie Touaregu), z tyłu również pojawiło się oświetlenie LED z trzema segmentami świetlnymi. Po wciśnięciu hamulca gasną dolne części, a aktywowane są górne, jakby lustrzane odbicia, które świecącą dużo mocniej. Do tego nowe kolory nadwozia i nowa stylistyka felg dostępnych w rozmiarach 17, 18 i 19 cali.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Więcej nowości we wnętrzu. Zmieniono zegary na digitalowe, które wyświetlane są na ekranie o przekątnej 11,7 cala. Mamy tu nową grafikę i sporo opcji wyświetlania np. klasyczny z dwoma okrągłymi zegarami lub z mapą nawigacji, która wyświetlana jest niemal na całej powierzchni. Jest nowy system multimedialny, którego ekran może mieć maksymalną przekątną 9,2 cala (minimalna wielkość ekranu 6,5 cala), nowe koło kierownicy, złącze USB C, w którym wtyczka wchodzi nieważne jak jest odwrócona. Pomiędzy środkowymi nawiewami, nad włącznikiem świateł awaryjnych pojawił się napis „Passat”. Siedzenia z atestem niemieckiego stowarzyszenia „Akcja Zdrowe Plecy” (Aktion Gesunder Rücken) powinny zadowolić każdego kto spędzi w Passacie długie godziny za kółkiem czy jako pasażer.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Volkswagen Golf VIII już w połowie tego roku

Na życzenie wmontować można system nagłośnieniowy od duńskiego specjalisty caraudio Dynaudio o mocy 700 wat. Warto wspomnieć jeszcze o większej ilości dostępnych kolorów nastrojowego oświetlenia, które teraz można wybierać z pośród 30 barw. W każdym nowym Passacie na stałe wbudowana będzie karta SIM, która pozwoli zawsze i wszędzie pozostać online. W aucie debiutuje też Travel Assist, czyli system umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę na autostradzie z wykorzystaniem aktywnego tempomatu i dodatkowych układów wspomagających kierowcę, które teraz mają występować pod wspólną nazwą IQ.DRIVE.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Poprawiono adaptacyjne zawieszenie DCC. Do tej pory Passat miał trzy definiowane ustawienia – Comfort, Normal i Sport. Teraz zapożyczono rozwiązanie z Arteona z płynną regulację siły tłumienia, w której mamy do wyboru aż 15 ustawień. Udogodnień jest dużo więcej. Auto można ustawić w indywidualne, preferowane ustawienia aż dla ośmiu kierowców. To jest szczególnie ważne w przypadku flot i użytkowania jednego auta przez kilku kierowców. Poprawiono działanie wszystkich asystentów jazdy

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Passat 2020: Decyzje księgowego

Nowy Passat dostępny będzie z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM, 2.0 TSI, który osiąga 190 KM i zastępuje wersję 1.8 TSI 180 KM. Topowy model 2.0 TSI ma teraz moc 272 KM czyli o 8 KM mniej. Wszystkie modele benzynowe wyposażone są w filtr cząstek stałych. Gama silników diesla obejmuje jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM, 2.0 TDI Evo 150 KM, 2.0 TDI 190 i najmocniejszy 2.0 TDI o mocy 240 KM. Ponadto oferowana jest również wersja hybrydowa GTE, która ma moc 218 KM. Na silniku elektrycznym hybrydowy Passat jest w stanie przejechać 55 km wg cyklu WLTP.

""

Design sketch

Foto: moto.rp.pl

Nowy Passat w tej formie musi sobie poradzić na rynku przez następne trzy lata. W Polsce sprzedaje się po równo limuzyn i kombi. Co prawda segment limuzyn słabnie i mimo plotek o zaprzestaniu produkcji przedstawiciele Volkswagena utrzymują, że kolejna generacja Passata na pewno się pojawi. Być może będzie produkowana razem ze Skodą Superb. To kawał dobrego auta, który jeszcze nigdy nie był tak dopracowany i technicznie rozwinięty. W salonach nowy Passat znajdzie się w drugiej połowie roku.

Passat to jedna z najlepiej sprzedawanych limuzyn klasy średniej na świecie. Nic więc dziwnego, że modernizacje przy takim aucie wypadają raczej skromnie. Taki ruch bo pozwala zachować dłużej świeżość poprzedniej, a jeszcze aktualnej generacji. Zewnętrzne korekty obejmują nieco inny wygląd zderzaków, wlot powietrza ma nieco większe rozmiary, z przodu są matrycowe światła LED IQ.Light, składające się z 44 segmentów, którymi komputer steruje tak, aby jak najlepiej oświetlały drogę przed nami (technologia zastosowana w Volkswagenie Touaregu), z tyłu również pojawiło się oświetlenie LED z trzema segmentami świetlnymi. Po wciśnięciu hamulca gasną dolne części, a aktywowane są górne, jakby lustrzane odbicia, które świecącą dużo mocniej. Do tego nowe kolory nadwozia i nowa stylistyka felg dostępnych w rozmiarach 17, 18 i 19 cali.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy