To będzie ważny i bardzo pracowity rok dla Audi. Dużo ważnych nowości i jeszcze więcej modernizacji aktualnych modeli.
Audi A1
Na początku roku w salonach pojawi się, po ośmiu latach, druga generacja Audi A1. Nowy model zbudowany jest na platformie MQB A0 i technicznie będzie spokrewniony z takimi modelami jak VW Polo czy Seat Ibiza. A1 był najstarszym modelem w gamie Audi oferowanym od 2010 roku, który do tej pory sprzedano w 830 000 egzemplarzy. Nowe A1 zmienia wizerunek. Będzie bardziej zadziorne, odważnie wystylizowane, a karoseria szersza, niższa i z większym rozstawem osi (plus 9 cm). Z oferty zniknie wersja trzydrzwiowa. Topowa wersja silnikowa – 40 TFSI – będzie miała póki co 200 KM mocy. To ten sam silnik, który trafi pod maskę nowego Golfa i zmodernizowanej Skody Superb. Na polskim rynku ceny A1 rozpoczynają się od 91 000 zł (30 TFSI, 1.0 l, 116 KM).

Audi Q3
W salonach pojawi się również nowe Audi Q3. Nowy model to również druga generacja. Pierwsza pojawiła się w 2011 roku i od tego czasu sprzedano 1,1 mln egzemplarzy tego SUV-a. Kompaktowy SUV zbudowany jest na platformie MQB, na której powstaje również VW Tiguan i Skoda Kodiaq. Nowe Q3 różni się od poprzednika większym rozstawem osi i krótszymi zwisami karoserii. Silniki od 150 do 230 KM. Cena od 139 300 zł (35 TFSI, 1,5 l 150 KM).

Audi R8
Najmocniejszą nowością Audi w tym roku będzie bezsprzecznie zmodernizowane R8. Produkowany w fabryce w Neckarsulm sportowy model przeszedł niewielki, zewnętrzny facelifting, zyskał także na mocy. Centralnie umieszczony silnik to nadal wolnossący V10 o pojemności 5,2 litra, który teraz generuje 620 KM. Premiera w pierwszym kwartale 2018. R8 dostępny będzie w wersji coupe i Spyder.

Audi SQ2
Również w pierwszym kwartale w salonach powinna się pojawić mocniejsza odmiana crossovera Q2. Model otrzyma oznaczenia SQ2 i napędzany będzie 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 300 KM, który służy m.in. w Cuprze Atece. Prędkość maksymalna usportowionej wersji ograniczona będzie do 250 km/h, a przyspieszenia od 0 do 100 km/h zajmie 4,8 s. Do tej pory najmocniejszy silnik Q2 miał 150 KM mocy.

Audi e-tron
Chyba najważniejsza rynkowa premiera Audi w 2019 roku. Elektryczne Audi e-tron pojawi się na rynku już na początku roku. Model technicznie bazuje na Audi Q5. Według normy WLTP jego zasięg wynosi 400 km. Polska cena póki co nie jest znana. Można jedynie zapisać się do programu rezerwacji, wpłacając 5000 zł. Na rynku niemieckim e-tron kosztuje 80 000 euro (około 345 000 zł).

Audi A6 Allroad
Na początku drugiego kwartału powinien pojawić się konkurent Mercedesa E All-Terrain, czyli Audi A6 Allroad. Koncepcja modelu nie zmieni się. Nadal będzie to wyżej zawieszone kombi z dodatkowymi osłonami na zderzakach i nadkolach. Technicznie Allroad odpowiadać będzie Audi A6.

Audi SQ8
Kolejny model rodziny SQ tym razem nowe SQ8 powinno pojawić się późną wiosną. Model otrzyma jednostkę napędową z Audi SQ7. Będzie to V8 TDI o mocy 435 KM. Na rynek amerykański i chiński przygotowana zostanie wersja z hybrydowym V6 plug-in. Premiera w drugim kwartale 2019 roku.

Audi TT RS
Po modernizacji modelu TT pojawi się również mocniejsza odmiana RS. TT oferowane jest na polskim rynku wyłącznie jako coupe. W odmianie RS do napędu posłuży silnik 5-cylindrowy o mocy nieco większej niż obecne 400 KM. Póki co jeszcze aktualny model przed zmianami kosztuje co najmniej 321 600 zł. Premiera w okolicach maja 2019.

Audi S4/S5/S6/S7/RS6/RS7
Wczesnym latem, jeden za drugim powinien pojawiać się nowe, usportowione modele z oznaczeniem S – S4, S5, S6, S7. Zwieńczeniem będą wersje RS – jako nowe RS6 i RS7. Pod maską modeli RS znajdzie się nowy silnik biturbo V8 o mocy 650 KM. W przyszłości będzie to również jednostka napędowa, która znajdzie się w Lamborghini Urus. Po raz pierwszy w wersjach RS pojawią się dwie opcje silnikowe. Poza V8 wybrać będzie można wersję hybrydową o mocy 700 KM.

Audi A4
Po jednym małym faceliftingu w 2018 roku Audi przygotowuje dla A4 drugi, nieco bardziej obszerny. Premiera tego modelu nastąpi prawdopodobnie podczas targów samochodowych we Frankfurcie (12-22 września 2019). Audi A4 otrzyma stylizację, która będzie zbliżona do najnowszych modeli A6/A8. Również wnętrze upodobni się do aktualnego A6. Pod maskę trafi nowa generacji 4-cylindrowych turbodiesli (od 136 do 204 KM).

Audi Q7
Również duży SUV Q7 doczeka się w tym roku modernizacji. Wszystko po to, żeby Audi mogło konkurować z najnowszym Mercedesem GLE i BMW X5. Model doczeka się aktualizacji pokładowych systemów, we wnętrzu pojawi się duży ekran i stylistyka jak w Q8. Również z wyglądu Q7 upodobni się do Q8. SUV otrzyma 48 V instalację elektryczną. Miękkie hybrydy mają zapewnić mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. Z czasem pojawi się elektryczny Q7 E-tron, ale przed nim na pewno w sprzedaży będzie, ciesząca się dużym popytem, wersja SQ7.

Audi Q4
Kolejny SUV Coupe w portolio Audi. Model powstanie na bazie Audi Q3. Otrzyma wszystkie innowacje i techniczne nowości, które aktualnie oferuje marka z Ingolstadt. Jest duża szansa na to, że Q4 oferowane będzie w wersji hybrid plug-in. Topowa wersja Q4 RS powinna otrzymać silnik o mocy nieco powyżej 400 KM. Q4 ma być produkowane w węgierskich zakładach Audi w Gyor. Premiera późną jesienią.

Audi A3
Początkowo zakładano, że nowa generacja modelu A3 ujrzy światło dzienne w 2018 roku. Premierę przesunięto jednak na koniec 2019 roku, a w sprzedaży nowy kompakt pojawi się w 2020 roku. Nie wiadomo jeszcze, czy nowe A3 oferowane będzie w wersji 3-drzwiowej. Koniem pociągowym pozostanie chętnie wybierany przez klientów Sportback, ale w Chinach i Stanach Zjednoczonych dużym zainteresowaniem cieszy się także klasyczna wersja limousine. Nowe Audi A3 (o wewnętrznym oznaczeniu „AU380”) ma być dla koncernu samochodem jeszcze ważniejszym niż obecny model. Na pewno Audi zaoferuje wersje hybrydowe, a z czasem również wersje S3 i RS3.

Audi e-tron Sportback
Audi będzie mocno pracować nad rozwojem swojej oferty samochodów napędzanych elektrycznie. Pod koniec 2019 roku powinna zostać zaprezentowana seryjna wersja modelu e-tron Sportback, czyli nieco bardziej sportowej odmiany elektrycznego SUV-a Technicznie samochody nie powinny się niczym od siebie różnić. Elektryczne Audi powinno mieć silnik o mocy 435 KM, napęd na cztery koła i zasięg około 500 km.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.