Aston Martin pozostaje w Polsce w cieniu Ferrari, a niedawno na naszym rynku doszedł mu konkurent w postaci McLarena. Jednak marka ma swoich wiernych fanów, których grono niedługo może się powiększyć.

  1. Aston Martin DBS Superleggera Volante – wersja cabrio nowego modelu Astona. Premiera w okolicach września.
  2. Aston Martin DBX – zupełnie nowy crossover. Wprowadzenie na rynek prawdopodobnie w listopadzie 2019.

Mający w obecnie w swojej ofercie pięć modeli Aston Martin (Rapide, DB11, Vanquis, Vantage i DBS Superleggera) powiększy się w tym roku o dwa kolejne. Jednym będzie nowa odmiana nadwoziowa, drugi to zupełnie nowy model. I właśnie dzięki niemu grono nabywców tej marki w przyszłości może mocno się powiększyć.

Aston Martin DBS Superleggera.

DBS Superleggera trafiła na rynek w zeszłym roku. To coupe z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V12 o mocy 725 KM i pojemności 5,2 litra. Prędkość maksymalna 339 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w 3,4 sekundy. Auto pod koniec zeszłego roku po raz pierwszy oficjalnie pokazano w Polsce. I to właśnie DBS Superleggera otrzyma w okolicach września 2019 roku wersję z otwartym nadwoziem – Volante. Po Vanquishu będzie to drugi kabriolet w ofercie Brytyjczyków. Technicznie względem coupe nic się nie zmieni.

Prototyp Astona Martina DBS Superleggera Volante.
Prototyp Astona Martina DBS Superleggera Volante.

Drugą nowością jest DBX. To oficjalna nazwa modelu, który pojawi się w sprzedaży pod koniec 2019 roku. W ten sposób marka wejdzie w segment crossoverów. Będzie też, w nieco późniejszym czasie pierwszym modelem, który otrzyma wersję hybrydową plug in. Aston obiecuje, że będzie to najbardziej sportowy samochód w klasie. Szefowie marki liczą najwyraźniej na spory popyt, bo specjalnie dla tego modelu wybudowali drugą fabrykę, w której ma powstawać DBX.

ZOBACZ TERAZ: Aston Martin pokazał pierwszego crossovera

Być może tak będzie wyglądał nowy DBX. Oficjalnych zdjęć jeszcze nie ma.
Tak wygląda prototyp modelu DBX.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tesla Model 3 w Europie bez funkcji autopilota

Do Europy trafiły pierwsze modele Tesli Model 3. Jednak w odróżnieniu od innych rynków, ...

Amerykanie nie chcą na razie aut bez kierowcy

Droga do autonomicznej jazdy jest długa i kręta. Z najnowszych analiz wynika, że spośród ...

Dirk Arnold

Dirk Arnold, wiceprezes BMW: Zasięg e-auta nie jest problemem

Ceny pojazdów z silnikami tradycyjnymi i elektrycznymi zrównają się za sześć–siedem lat – mówi ...

Życie bez diesli jest możliwe, ale czy konieczne?

Najwięksi producenci samochodów bez przekonania mówią o rezygnacji z silników Diesla. Wyjątkami są Toyota, ...

Prezes Renaulta ponownie aresztowany

Carlos Ghosn, były już prezes Nissana i (nadal) szef francuskiego Renaulta miał w piątek ...

Polska branża moto łapie zadyszkę

Słabnie kondycja polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Menedżerowie sektora oceniają sytuację w branży coraz gorzej: zarówno ...