Aston Martin pokazał pierwszego crossovera

Aston Martin zapowiada nowy model. Będzie to pierwszy crossover marki, który pojawi się pod koniec 2019 roku. Anglicy pokazali pierwsze zdjęcia tego modelu.

Publikacja: 21.11.2018 19:01

Aston Martin pokazał pierwszego crossovera

Foto: moto.rp.pl

Nowy Aston Martin będzie nosił nazwę DBX. Nowy model ma trafić głównie w gusta klientów w USA, Chinach i na Bliskim Wschodzie. Dlatego pod maską znajdzie się 5,2 litrowy, 12 cylindrowy silnik Astona lub ośmiocylindrowy, 4,0 litrowy, bi-turbo z Mercedesa. Według zapewnień Andy Palmeram, szefa Astona Martina firma nie pracuje nad wersją Plugin-Hybrid, a już na pewno nie powstanie model z silnikiem diesla. Bardziej prawdopodobna jest wersja w pełni elektryczna.

""

DBX to pierwszy crossover Astona Martina.

Foto: moto.rp.pl

DBX ma być wyposażony w układ kierowniczy „drive-by-wire”, wyświetlacz „head-up” dla kierowcy i pasażera , a także karbonowe hamulce i system rekuperacji. Aston Martin chce tym modelem na nowo zdefiniować kategorię samochodów klasy GT. To, że Anglicy mają na to ochotę widać już na zdjęciach jeszcze zamaskowanego prototypu. Nie co dzień widuje się crossovera na rajdowych odcinkach specjalnych.

""

Zamaskowany Aston Martin DBX.

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Aston Martin z 1956 roku – najdroższy samochód na Wyspach?

Przy okazji nowego modelu w Wielkiej Brytanii powstaje druga fabryka Astona w St Athan. Jej budowa rozpoczęła się w 2017 roku, a ukończona ma być wraz z początkiem produkcji crossovera DBX.

Nowy Aston Martin będzie nosił nazwę DBX. Nowy model ma trafić głównie w gusta klientów w USA, Chinach i na Bliskim Wschodzie. Dlatego pod maską znajdzie się 5,2 litrowy, 12 cylindrowy silnik Astona lub ośmiocylindrowy, 4,0 litrowy, bi-turbo z Mercedesa. Według zapewnień Andy Palmeram, szefa Astona Martina firma nie pracuje nad wersją Plugin-Hybrid, a już na pewno nie powstanie model z silnikiem diesla. Bardziej prawdopodobna jest wersja w pełni elektryczna.

DBX ma być wyposażony w układ kierowniczy „drive-by-wire”, wyświetlacz „head-up” dla kierowcy i pasażera , a także karbonowe hamulce i system rekuperacji. Aston Martin chce tym modelem na nowo zdefiniować kategorię samochodów klasy GT. To, że Anglicy mają na to ochotę widać już na zdjęciach jeszcze zamaskowanego prototypu. Nie co dzień widuje się crossovera na rajdowych odcinkach specjalnych.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy