Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Salon samochodowy w Los Angeles 2018 można uznać za otwarty. W wieczór poprzedzający pierwszy dzień targów odbyła się premiera najważniejszej nowości w Mieście Aniołów – nowa generacja Porsche 911.

Na wieczór premiery zjechali się wszyscy ważni w i dla Porsche. Był szef Oliver Blume, wszyscy ludzie odpowiedzialni za model 911 – od stylisty Michaela Mauera aż po Thomasa Krickelberga, który odpowiada za cały projekt kultowego modelu. Był też Mark Webber, który umiejętnie przejął rolę ambasadora, po tym jak Walter Röhrl coraz rzadziej pojawia się na imprezach tej marki. Porsche 911 fascynuje od 55 lat (od 1963 roku). To ósma generacja tego modelu z fabrycznym oznaczeniem 992.

Oliver Blume – szef marki Porsche
Mark Webber – ambasador Porsche

Jak to zwykle w przypadku kolejnej generacji 911 bywa nowa technicznie bazuje na poprzedniej. Tu nie chodzi o rewolucję, tylko ewolucję pomysłu na sportowy samochód, który chyba nigdy się nie zestarzeje. 992 jest nieco dłuższa i sporo szersza (4,5 cm szerszy rozstaw kół) od poprzedniej. Model Carrera S ma o 30 KM więcej mocy (450 KM), co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 3,7 sekundy, a w wersji z napędem na cztery koła trwa to 3,6 sekundy (o 0,4 s szybciej niż poprzednik). Poprawiono o 10 procent precyzję układu kierowniczego, a to w przypadku Porsche brzmi jak naostrzenie skalpelu. W 6-cylindrowym silniku udoskonalono wtrysk paliwa, zmieniono miejsce zabudowania turbosprężarki zwiększając tym samym wydajność napędu. Jest nowa dwusprzęgłową skrzynia biegów z ośmioma przełożeniami, siedmiostopniowa ręczna pozostaje w programie.

Z nowości pojawił się system pomocy jazdy na śliskich drogach – „Wet Mode” i przydatna w nocy kamera termowizyjna. Nowa platforma 911 / 992 jest w pełni przygotowana do wersji hybrydowej. Taki model pojawi się, ale na pewno nie w przyszłym roku na starcie rynkowym nowej generacji. Jak zapewniają konstruktorzy modele wersji w pełni elektrycznej nie będzie.

Zewnętrznie zmienia się niewiele. Nowe 911 jest większe i to widać na pierwszy rzut oka. Nieco inne proporcje, nico inne zakończenia układów wydechowych, trzeci stop przy wlocie powietrza i znakomicie wyglądający w nocy oświetlony tył – z jednym wąskim czerwonym paskiem świateł LED. Za to w środku sporo nowości: prawie 11 calowy ekran, mały drążek zmiany biegów automatycznej skrzyni, nowe przyciski, analogowy obrotomierz osadzony centralnie wokół cyfrowych instrumentów. Nie wiem jako oni to robią, ale wygląda na to, że po raz kolejny poprawili na lepsze coś, co było już znakomite.

ZOBACZ TAKŻE: Porsche Macan: Komfort w sportowym wydaniu

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nissan Leaf Open Car: Uczcić sukces

Elektryczny Nissan Leaf to rynkowy sukces. W samej tylko Japonii sprzedano 100 000 egzemplarzy ...

BMW i3s: Radość na krótkiej smyczy

Mocniejsze i szybsze, nieco zmodyfikowane w stosunku do „cywilnej” wersji i… wciąż o nie ...

Volkswagen ID concept - protoplasta VW I.D., który wyjedzie na drogi w 2020 r. Baterie do całej rodziny tego modelu będą powstawały w zakładach LG Chem w Polsce

Niemcy szukają w Polsce akumulatorów do elektryków

Niemcy chcą rozmawiać z Polską o współpracy w produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. To ...

Ford wyda fortunę na autonomiczne pojazdy

Ford ogłosił, że zamierza dynamicznie rozwijać projekty związane z technologią przyszłości – autami autonomicznymi. ...

Ferrari bezprawnie użyło nazwiska znanego aktora

W 2017 roku Ferrari uczciło swój 70. jubileusz specjalną serią modeli. Teraz rodzina aktora ...

Wypożyczania aut na minuty – kolejnych 300 hybrydowych Toyot w Warszawie

Panek CarSharing rozszerza flotę samochodów do wynajęcia o kolejne 300 hybrydowych Yarisów. Do grudnia ...