Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Salon samochodowy w Los Angeles 2018 można uznać za otwarty. W wieczór poprzedzający pierwszy dzień targów odbyła się premiera najważniejszej nowości w Mieście Aniołów – nowa generacja Porsche 911.

Na wieczór premiery zjechali się wszyscy ważni w i dla Porsche. Był szef Oliver Blume, wszyscy ludzie odpowiedzialni za model 911 – od stylisty Michaela Mauera aż po Thomasa Krickelberga, który odpowiada za cały projekt kultowego modelu. Był też Mark Webber, który umiejętnie przejął rolę ambasadora, po tym jak Walter Röhrl coraz rzadziej pojawia się na imprezach tej marki. Porsche 911 fascynuje od 55 lat (od 1963 roku). To ósma generacja tego modelu z fabrycznym oznaczeniem 992.

Oliver Blume – szef marki Porsche
Mark Webber – ambasador Porsche

Jak to zwykle w przypadku kolejnej generacji 911 bywa nowa technicznie bazuje na poprzedniej. Tu nie chodzi o rewolucję, tylko ewolucję pomysłu na sportowy samochód, który chyba nigdy się nie zestarzeje. 992 jest nieco dłuższa i sporo szersza (4,5 cm szerszy rozstaw kół) od poprzedniej. Model Carrera S ma o 30 KM więcej mocy (450 KM), co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 3,7 sekundy, a w wersji z napędem na cztery koła trwa to 3,6 sekundy (o 0,4 s szybciej niż poprzednik). Poprawiono o 10 procent precyzję układu kierowniczego, a to w przypadku Porsche brzmi jak naostrzenie skalpelu. W 6-cylindrowym silniku udoskonalono wtrysk paliwa, zmieniono miejsce zabudowania turbosprężarki zwiększając tym samym wydajność napędu. Jest nowa dwusprzęgłową skrzynia biegów z ośmioma przełożeniami, siedmiostopniowa ręczna pozostaje w programie.

Z nowości pojawił się system pomocy jazdy na śliskich drogach – „Wet Mode” i przydatna w nocy kamera termowizyjna. Nowa platforma 911 / 992 jest w pełni przygotowana do wersji hybrydowej. Taki model pojawi się, ale na pewno nie w przyszłym roku na starcie rynkowym nowej generacji. Jak zapewniają konstruktorzy modele wersji w pełni elektrycznej nie będzie.

Zewnętrznie zmienia się niewiele. Nowe 911 jest większe i to widać na pierwszy rzut oka. Nieco inne proporcje, nico inne zakończenia układów wydechowych, trzeci stop przy wlocie powietrza i znakomicie wyglądający w nocy oświetlony tył – z jednym wąskim czerwonym paskiem świateł LED. Za to w środku sporo nowości: prawie 11 calowy ekran, mały drążek zmiany biegów automatycznej skrzyni, nowe przyciski, analogowy obrotomierz osadzony centralnie wokół cyfrowych instrumentów. Nie wiem jako oni to robią, ale wygląda na to, że po raz kolejny poprawili na lepsze coś, co było już znakomite.

ZOBACZ TAKŻE: Porsche Macan: Komfort w sportowym wydaniu

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czy autostrada A2 między Warszawą a Łodzią pozostanie bezpłatna?

Kiedy cała autostrada będzie autostradą płatną? Takie pytanie zadał poseł PO Cezary Grabarczyk. Odpowiedział ...

Pierwsze testy przejazdu w tunelu Muska. Wszyscy będziemy morlokami

Elon Musk zaprezentował pierwszy odcinek tunelu Loop, który ma być podziemnym systemem transportu dla ...

Audi: Nowy poziom manipulacji testami spalin. Fałszywe numery nadwozia

Afery spalinowej ciąg dalszy. Audi przyznało, że sfałszowało numery nadwozia w koreańskich samochodach testowych. ...

Nissan Leaf: Nadwozie i wnętrze. Dobra jakość, dużo miejsca

Rozpoczynamy nowy cykl – test miesiąca, który składać się będzie z czterech odcinków opisujących ...

fot. Ford

Fordy wyjadą z fabryki we Wrześni?

Porozumienie między Volkswagenem a Fordem o wspólnej produkcji samochodów dostawczych oznacza więcej pracy dla ...

Palenie w aucie może słono kosztować

Palenie szkodzi zdrowiu. To wiemy wszyscy. Ale są w Europie kraje, które zakazują palenia ...