Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Nieco zapomniane Audi R8 zostało zmodernizowane. Zmodyfikowano zawieszenie, dodano nieco mocy i nową nazwę.

Zacznijmy od zmian w silniku. Bazowa wersja modelu V10 otrzyma dodatkowe 30 KM mocy. Było 540 KM będzie 570 KM. Żeby 5,2 litrowa jednostka napędowa spełniała wszystkie normy spalin zaopatrzono ją w dodatkowy filtr cząstek stałych. Wycinek z danych technicznych: przyspieszenie 0-100 km/h – 3,4 sekundy (Spyder 3,5 s), prędkość maksymalna 324 km/h (Spyder 322 km/h). Mocniejsza wersja występująca dotąd pod kryptonimem R8 V10 Plus, która pojawi się na początku 2019 roku, otrzyma nową nazwę. Od teraz oficjalne oznaczenie 620-konnego modelu brzmi Audi R8 V10 Performance Quattro. Tu osiągi są jeszcze lepsze – 0-100 km/h 3,1 s (Spyder 3,2 s), V-max – 331 km/h (Spyder 329 km/h).

Nowe Audi R8 pojawi się w sprzedaży w 2019 roku.

Poprawiony został układ kierowniczy, a system Audi drive select z trybami zawieszenia comfort, auto, dynamic i individual został zmodyfikowany tak, żeby różnice pomiędzy poszczególnymi programami jazdy były bardziej wyczuwalne. Wersja Performance otrzyma dodatkowe tryby – dry, wet i snow. Nowe oprogramowanie elektronicznej stabilizacji toru jazdy i układu ABS skróciło hamowanie ze 100 km/h o 1,5 metra, a z 200 km/h o całe pięć metrów. I to mimo większej masy własnej. Zmodernizowane R8 w zależności od wyposażenia waży o 15 do 20 kg więcej.

ZOBACZ TAKŻE: Premiera Audi e-tron: Europa kontratakuje

Z zewnątrz nowy model rozpoznają nie tylko prawdziwi fani. Z przodu R8 stało się wyraźnie bardziej kanciaste. Nowe wzory felg, kilka dodatkowych przetłoczeń na przedniej klapie, nieco szerszy i bardziej płaski przedni wlot powietrza, zmienione wloty na masce centralnie zabudowanego silnika, kilka kolorowych dodatków. Kto nie jest fanem chromowanych akcentów, będzie mógł zamienić wszystko, co się świeci, na wersję w czarnym kolorze. Apropos kolorów – pojawiły się dwa nowe o nazwie Kemoragrau i Ascariblau.

Jeden z nowych kolorów nadwozia to Kemoragrau.

Nowe Audi R8 pojawi się na rynku na początku 2019 roku. Ale modernizacja raczej nie przyciągnie do modelu nowych klientów. Co najwyżej R8 przypomni o swoim istnieniu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hyundai w przyszłości będzie ukrywał światła

W nowym Hyundaiu Tucson designerzy sprytnie zakamuflowali diodowe światła do jazdy dziennej. Dopiero po ...

Dwutlenkiem węgla w ciężarówki

Komisja Europejska zaproponowała 17 maja, aby emisje dwutlenku węgla ciężarówek zmalały w okresie 2020-2030 ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...

Niemieckie ADAC ostrzega przed polskim produktem

Smart Kid Belt, czyli nakładka na pasy bezpieczeństwa, która ma dopasowywać je do potrzeb ...

Fabryka Opla w Gliwicach w ciągu kilku lat zacznie produkować samochody dostawcze

Fabryki aut w Polsce produkują coraz mniej

Produkcja samochodów osobowych w Polsce dalej zwalnia. W pierwszej połowie 2019 r. skurczyła się ...

Prawo jazdy: od czerwca młodzi kierowcy zapłacą więcej

Zapowiadanych ograniczeń dla młodych kierowców na razie nie będzie, ale będą oni musieli przejść ...