Bugatti Chiron: Nr 100 opuścił fabrykę

Chiron zadebiutował na salonie w Genewie w 2016 roku jako następca modelu Veyron. Ma silnik W16 o mocy 1500 KM i kosztuje 2,856 mln euro. Z fabryki wyjechał właśnie setny egzemplarz super sportowego Bugatti.

Publikacja: 24.05.2018 17:00

Bugatti Chiron: Nr 100 opuścił fabrykę

Foto: moto.rp.pl

W tym aucie rządzi silnik. Ma 8 litrów pojemności, 16 cylindrów w układzie W, turbodoładowanie, spełnia normę Euro-6 i zabudowany jest w centralnym miejscu Chirona. Moc maksymalna: 1500 KM. Maksymalny moment obrotowy: 1600 Nm. Bugatti elektronicznie wyhamowuje Chirona przy prędkości 420 km/h. Bez tego ogranicznika samochód mógłby się rozpędzić do 458 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,4 sekundy, od zera do 200 km/h – 6,1 sekundy, od zera do 300 km/h – 13,1 s. Zużycie paliwa przy spokojnej jeździe powinno wynieść poniżej 20 l/100 km. Ale kogo tu obchodzi zużycie paliwa.

""

moto.rp.pl

Każdy egzemplarz Chirona jest elektronicznie, zdalnie nadzorowany przez fabrykę. Specjalny system telemetrii pozwala kontrolować w czasie rzeczywistym wszystkie parametry auta. Oczywiście wszystko po zgodzie udzielonej przez klienta. Bugatti w swojej centrali w francuskim Molsheim może odczytać nie tylko wszystkie dane silnika, ale i ostrzec właściciela przed nieprawidłowym ciśnieniem opon. System jest przydatny również z tego powodu, że na całym świecie działa tylko 38 autoryzowanych serwisów Bugatti. To skraca czas reakcji w przypadku jakiejkolwiek awarii.

Każdy właściciel Chirona posiada średnio w swoim garażu 42 samochody, 2,7 prywatnego odrzutowca, 1,2 jachtu, 3,2 śmigłowca i 4,6 nieruchomości.

Bugatti Chiron kosztuje ponad milion euro więcej od swojego poprzednika Veyrona. Trzeba mieć 2,856 mln euro, czyli około 12 300 000 zł żeby stać się posiadaczem najbardziej technicznie wyrafinowanego samochodu sportowego na świecie. Przy rezerwacji żądana jest wpłata 200 tys. euro. Podczas zamówienia konieczny jest przelew kolejnych 900 tys. euro. Resztę kwoty klient płaci przy odbiorze auta.

ZOBACZ TAKŻE: Top 5 najlepiej sprzedawanych SUV-ów na świecie

Początkowo fabrykę miało opuszczać 50 Chironów rocznie. Jednak duży popyt sprawił, że produkcję zwiększono do 70 egzemplarzy. Budowa jednego egzemplarza trwa dwa miesiące. Z zakładanej produkcji 500 egzemplarzy sprzedano do marca 2018 roku 300 sztuk. Najwięcej, bo 37 procent aut zostaje zamówione w Europie. Rynkiem nr 2 (30 proc.) dla Bugatti są Stany Zjednoczone. 26 procent wyprodukowanych Chironów trafia do krajów arabskich. Numer setny będzie jeździł właśnie tam.

Imponujące jest to kim są, albo raczej co statystycznie posiadają klienci Bugatti. Każdy właściciel Chirona posiada średnio w swoim garażu 42 samochody, 2,7 prywatnego odrzutowca, 1,2 jachtu, 3,2 śmigłowca i 4,6 nieruchomości.

W tym aucie rządzi silnik. Ma 8 litrów pojemności, 16 cylindrów w układzie W, turbodoładowanie, spełnia normę Euro-6 i zabudowany jest w centralnym miejscu Chirona. Moc maksymalna: 1500 KM. Maksymalny moment obrotowy: 1600 Nm. Bugatti elektronicznie wyhamowuje Chirona przy prędkości 420 km/h. Bez tego ogranicznika samochód mógłby się rozpędzić do 458 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,4 sekundy, od zera do 200 km/h – 6,1 sekundy, od zera do 300 km/h – 13,1 s. Zużycie paliwa przy spokojnej jeździe powinno wynieść poniżej 20 l/100 km. Ale kogo tu obchodzi zużycie paliwa.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności