Alfa Romeo miała świętować wspaniały powrót. Zaprezentowana w 2015 roku Giulia miała być jego początkiem. W nowy model Włosi zainwestowali dużo pieniędzy, był to pierwszy od lat sedan Alfy z napędem na tylne koła. Rok później pojawił się Stelvio, który miał zdobyć klientów w segmencie SUV-ów. Jednak wielki przełom nie nastąpił.
Alfa Romeo Giulia.
Teraz Mike Manley, szef FCA wyraźnie ograniczył plany wzrostu Alfy Romeo. Jak donosi „Automotive News Europe” MiTo i 4C zostały wycofane z oferty, a kompaktowa Giulietta przestanie być produkowana w przyszłym roku. Następca nie jest planowany. Alfa w planach miała zbudowanie nowego supersamochodu, jako następcę 8C. Dodatkowo miał się pojawić sedan pozycjonowany ponad Giulią i duży SUV. O tym wszystkim można zapomnieć. Wersje Giulii i Stelvio o powiększonym rozstawie osi, planowane na rynek chiński, również zostały anulowane.
Alfa Romeo Stelvio.
Zamiast tego w przyszłości będą cztery modele: Giulia, Stelvio oraz mały i kompaktowy SUV. Nowa Alfa Tonale oraz zmodernizowana Giulia i Stelvio mają się pojawić w 2021 roku. Manley twierdzi, że wierzy w markę, ale musi się upewnić, że inwestycja się opłaci. Obcinając plany rozwoju, chce zaoszczędzić koszty i sprawić, że Alfa będzie opłacalna.