Tymczasem w Polsce japońska marka osiągnęła prawie 17-procentowy wzrost sprzedaży (4 632 samochody) w porównaniu do roku 2019. To najwyższy wynik w historii Lexusa na polskim rynku. Udział Lexusów z napędem hybrydowym w ogólnej sprzedaży marki wzrósł do 75 proc. (w 2019 wynosił 57 proc.). Jednocześnie wzrosła sprzedaż flotowa. Najlepiej sprzedającym się modelem Lexusa w Polsce był średniej wielkości SUV NX z wynikiem 1 377 aut, z których 784 (57 proc.) miało napęd hybrydowy. Hybrydowy hatchback CT200h zanotował 1 117 sprzedanych aut, kompaktowy SUV UX – 747 aut, w tym 425 z napędem hybrydowym (57 proc.), sedan ES 300h – 581 aut, a duży SUV RX – 580 aut, w tym 371 z napędem hybrydowym (64 proc.).
CZYTAJ TAKŻE: Test | Lexus LC 500: Wyrafinowany indywidualista
Lexus NX.
Najlepiej sprzedający się w model Lexusa – NX cieszy się dużą popularnością od samego debiutu w 2014 roku. Z roku na rok klienci z coraz chętniej wybierają napęd hybrydowy. Nawet w naszym kraju, gdzie właściciele samochodów ekologicznych nie mogą czerpać korzyści z bonusów, napęd hybrydowy w przypadku Lexusa NX cieszy się większą popularnością niż wersje benzynowe. Pierwszy crossover marki wyróżnia się na tle konkurencji napędem, ale też odważną stylizacją. Po bliższym przyjrzeniu widać, że samochód zawdzięcza swój wyróżniający się wygląd nie tylko bryle, liniom i przetłoczeniom, ale także dopracowanym detalom.