Porsche 911 odporne na pandemię

Przez ostatnie miesiące sprzedaż pojazdów przez koronawirus i lockdown znacząco się zmniejszyła. Są jednak firmy, które posiadają w swoim portfolio modele odporne na kryzys. Przykładem może być Porsche, które zwiększyło sprzedaż modelu 911.

Publikacja: 20.07.2020 15:56

Porsche 911 odporne na pandemię

Foto: moto.rp.pl

W miesiącach marzec-kwiecień sprzedaż pojazdów stanęła w miejscu. Spadki rejestracji w stosunku rok do roku (dalej r/r) były na poziomie 70 proc. Sytuacja na wielu rynkach zaczyna powoli się normować, a sprzedaż odbijać się od dna.

CZYTAJ TAKŻE: Kryzys im nie straszny. Porsche wypłaca pracownikom wysokie premie

Problem ze spadkami odczuła również firma Porsche, chociaż nie są one tak duże jak u wielu innych producentów. Największy minus sprzedażowy odnotował Macan. Od stycznia do czerwca 2020 roku sprzedano na całym świecie 34.430 egzemplarzy tego modelu. To o 27 proc mniej niż w tym samym okresie w 2019 roku (47 367 szt.). Mniejsze, bo 24 procentowe załamanie odnotowano w modelu 718 (8 990 szt. w 2020 roku,  11.899 szt. w 2019). Dalej już jest tylko lepiej: Panamera -18 proc. (12 900 szt. w 2020 roku, 15.759 szt. w 2019 roku), a flagowy SUV Cayenne znalazł raptem z 6 procent mniej klientów niż rok wcześniej. Nowy Taycan dopiero co wystartował. Zdążyło go odebrać 4480 klientów na całym świecie.

""

W 100 proc. elektryczne Porsche Taycan.

moto.rp.pl

Fani Porsche jednak najbardziej docenili model 911, który w okresie pandemii odnotował wzrost sprzedaży. Auto znalazło o dwa procent więcej nabywców niż rok wcześniej. Przełożone na liczby to 368 nowych klientów, których mimo trudnych czasów zdecydowało się na zakup najbardziej znanego modelu z Zuffenhausen. (16 919 szt. w 2020 roku, 16 551 szt. w 2019 roku).

""

Klasyka gatunku odporna na wahania rynku – Porsche 911.

moto.rp.pl

W ogólnym rozrachunku po 6 miesiącach roku, na całym świecie do klientów trafiło łącznie 116 964 pojazdów, co jest tylko o 12 proc. gorszym wynikiem niż w 2019 roku (133 484 szt.). Głównymi rynkami zbytu okazały się: Azja, Afryka oraz Bliski Wschód. To tam sprzedano aż 55 550 sztuk (-3 proc. r/r). Europa w rankingu zajęła drugie miejsce. Klienci ze Starego Kontynentu zakupili 32 312 aut (ze stratą r/r o -18 proc.; 39 243 szt.), a USA zamyka podium z wynikiem 24 186 egzemplarzy (-21 proc. r/r; 36 844 szt.).

""

Porsche Cayenne.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

– Sytuacja sprzedażowa pojazdów na świecie cały czas nie jest dobra. Jednak od maja sytuacja w Europie ulega poprawie, mimo że nie wróciła jeszcze całkowicie do normy. Widzimy pozytywne tendencje, choć nadal odczuwamy skutki kryzysu w drugim kwartale, zwłaszcza w USA i Europie. Kluczowym czynnikiem był tu miesiąc kwiecień, kiedy prawie wszystkie centra Porsche na tych rynkach były jeszcze zamknięte – mówi Detlev von Platena, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.

W miesiącach marzec-kwiecień sprzedaż pojazdów stanęła w miejscu. Spadki rejestracji w stosunku rok do roku (dalej r/r) były na poziomie 70 proc. Sytuacja na wielu rynkach zaczyna powoli się normować, a sprzedaż odbijać się od dna.

CZYTAJ TAKŻE: Kryzys im nie straszny. Porsche wypłaca pracownikom wysokie premie

Pozostało 88% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?