Mazda z wysoką sprzedażą w Europie

Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego 2019-20, raportując globalną sprzedaż 1 mln 106 tys. pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 roku.

Publikacja: 09.02.2020 10:44

Mazda z wysoką sprzedażą w Europie

Foto: moto.rp.pl

Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, zwiększając sprzedaż o 14 procent do poziomu 195 tys. sztuk samochodów. Niemcy – największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54 tys. sztuk (+10 proc.), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7 procent, na przekór trendom obowiązującym na rynku.

""

Mazda CX-30.

moto.rp.pl

Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 139 tys. samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305 tys. sztuk. Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro).

""

Mazda 3.

moto.rp.pl

Monitorując na bieżąco globalne kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, Mazda skorygowała całoroczną prognozę sprzedaży do 1,5 mln samochodów (poprzednio 1,55 mln szt.). Z uwagi na korzystny wpływ na prognozy zysku skorygowanych założeń dotyczących kursu walutowego, prognoza zysku operacyjnego w wysokości 60 mld jenów (496 mln euro) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (355 mln euro) pozostają na niezmienionym poziomie.

Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, zwiększając sprzedaż o 14 procent do poziomu 195 tys. sztuk samochodów. Niemcy – największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54 tys. sztuk (+10 proc.), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7 procent, na przekór trendom obowiązującym na rynku.

Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 139 tys. samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305 tys. sztuk. Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro).

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?