Aktualizacja: 18.10.2024 05:18 Publikacja: 06.02.2020 08:15
Chiński konglomerat Geely Holding jest na zaawansowanym etapie rozmów z bankami o debiucie giełdowym Volvo Cars. Ma to nastąpić za kilka tygodni.
Systemy IT wykorzystywane w e-commerce, takie jak ERP, OMS, WMS, a także silniki sklepowe i integratory z platformami marketplace, muszą być w stanie sprostać wzmożonemu ruchowi w szczytowych okresach sprzedażowych.
Kilka miesięcy, a w skrajnych przypadkach nawet rok – tyle trzeba czekać na nowe auto z powodu wyhamowania produkcji w fabrykach przez brak półprzewodników. Jest jednak rozwiązanie, które pozwala zmniejszyć problem: samochód przedkontraktowy.
Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro.
Wzrost sprzedaży w tempie trzycyfrowym, nowy dyrektor generalny, przetasowania miejsc produkcji i oczyszczenie z zarzutów dotyczących nieprawidłowości we współpracy z Daimlerem.
Związek Dealerów Samochodów poinformował o wysłaniu pisma do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie niekorzystnego dla dealerów projektu nowelizacji regulacji prawnych związanych z naprawami i wymianami wadliwych towarów. Jeżeli nie zostanie on zmieniony, może być powodem wielu problemów i strat finansowych.
Kupując używanego elektryka, trzeba sprawdzić stan baterii. Wymiana na nową może kosztować więcej niż samo auto.
Chińczycy szybko przejmują europejski rynek autobusów miejskich, lokalni producenci domagają się równych zasad konkurencji i ochrony rynku.
Nic nie wskazuje na to, by dodatkowe opłaty celne mogły zniweczyć plany wejścia na Stary Kontynent, i tym samym do Polski, największych chińskich koncernów samochodowych.
Chiński boom na pojazdy elektryczne i zieloną energię uderza w interesy Kremla. Chiński popyt na rosyjską ropę i węgiel wyraźnie słabnie.
W fabryce w Tychach koncern Stellantis rozpoczął montaż chińskiego elektrycznego samochodu. To Leapmotor T03, który przypomina nieco czterodrzwiową wersję Smarta fourfour.
Tesla Model 3 z większym zasięgiem jest już dostępny na polskim rynku. To model Long Range z napędem na tylne koła, który ma mieć zasięg 702 km (WLTP) i zużycie energii wynoszące 12.5 kWh/100km.
Skoda przedstawiła strategię dotyczącą aut elektrycznych w 2023 roku. Według niej do 2026 r. na rynku powinny pojawić się cztery zupełnie nowe modele elektryczne w tym kombi, które prawdopodobnie w dłuższej perspektywie miało zastąpić Octavię. Jednak teraz Klaus Zellmer, szef Skody odwołał planowany termin startu tego modelu.
Według danych z amerykańskiego rynku motoryzacyjnego samochody elektryczne bardzo rzadko padają łupem złodziei. Pokazują to dane amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute for Highway Safety). Szczególnie niepopularne wśród złodziei są modele Tesli.
Nie bardzo mogę sobie wyobrazić, co prezydent Andrzej Duda mógłby robić po zakończeniu swojej kadencji – mówi dr Jacek Kucharczyk, prezes Instytutu Spraw Publicznych.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 17 na 18 października w Kijowie ogłoszono alarm powietrzny w związku z atakiem dronów.
Inflacja HICP w Polsce wyniosła we wrześniu 4,2 proc. rok do roku – podał w czwartek Eurostat. Tylko Rumunia i Belgia mają obecnie w UE wyższą dynamikę cen niż my.
Osoby, które kupiły w ofercie pierwotnej akcje Żabki, nie zbiły kokosów. Sama spółka, ale także i warszawska giełda mogą jednak mówić o sukcesie. Ten daje nadzieję na ciąg dalszy.
Po tym, jak Izrael potwierdził informację, że w środowej operacji izraelskich sił zbrojnych w Strefie Gazy zginął Jahja Sinwar, przywódca Hamasu i architekt ataku na Izrael z 7 października 2023 roku, Hezbollah zapowiedział przejście do nowej fazy wojny z Izraelem.
Oddziały do fizycznej ochrony, uszczelnianie zapory i walka z przemytem ludzi i towarów – rząd zabiera się za wschodnią granicę.
„Pingwin”, spin-off ostatniego „Batmana”, pokazuje, dlaczego politycy boją się upadku imperiów, nawet jeśli są mafijne, i chcą wiedzieć, kto rządzi, z kim negocjować.
Wstrzymywanie prywatyzacji jest kosztowne. Zarówno dla całej gospodarki, jak i państwowych firm „uratowanych przed wyprzedażą”. Może więc rząd coś z tym zrobi, skoro dochody ze sprzedaży akcji poratowałyby bardzo napięty budżet?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas