Elektryczna ofensywa Grupy PSA

Już od przyszłego roku Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro i Vauxhall Vivaro będą dostępne z napędem w pełni elektrycznym. Do 2021 r. wersje akumulatorowe zyskają wszystkie lekkie samochody dostawcze, także w wersjach osobowych, oferowane przez te marki.

Publikacja: 18.10.2019 17:21

Elektryczna ofensywa Grupy PSA

Foto: fot.PSA

– Grupa PSA realizuje program elektryfikacji swoich samochodów dostawczych. Bez uszczerbku dla poziomu funkcjonalności pomogą nam one umocnić naszą pozycję lidera w tym segmencie w Europie. W 2021 r. cała gama LCV wraz z ich osobowymi odpowiednikami zostanie zelektryfikowana – zapowiedział właśnie Xavier Peugeot, wiceprezes Groupe PSA ds. lekkich pojazdów użytkowych. Począwszy od 2019 r. wszystkie nowe modele wprowadzane przez marki z Grupy PSA są oferowane albo jako samochody w pełni elektryczne, albo hybrydy plug‑in. Celem grupy jest elektryfikacja całej gamy samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych do 2025 r.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo zapłaci za twoją jazdę na prąd

Nowa generacja kompaktowych vanów wykorzystuje platformę EMP2, przystosowaną do różnego rodzaju napędów, w tym elektrycznego. Przed zeroemisyjnymi dostawczakami w salonach pojawią się jednak inne modele wykorzystujące tę platformę, czyli nowy Peugeot e208 i Opel Corsa-e. Oba mają trafić do klientów wiosną przyszłego roku.

""

Peugeot e208 / fot. moto.rp.pl Wojciech Romański

Foto: moto.rp.pl

""

Peugeot e208 / fot. moto.rp.pl Wojciech Romański

Foto: moto.rp.pl

""

Opel Corsa-e / fot. moto.rp.pl/Wojciech Romański

Foto: moto.rp.pl

Grupa PSA jest liderem segmentu LCV w Europie, w I połowie 2019 r. miała blisko 24,7 proc. tego rynku. Nowa oferta e-minivanów i lekkich samochodów dostawczych ma pomóc markom grupy powalczyć o zwiększenie udziałów rynkowych w obu segmentach. Elektryczne wersje kompaktowych vanów czterech marek będą montowane w zakładach w Hordain w północnej Francji, zaś zespoły napędowe z zakładów w Tremery na wschodzie kraju. Wersje elektryczne będą oferowane w dwóch wariantach różniących się zasięgiem. Akumulator o pojemności 50 kWh ma pozwolić na przejechanie ok. 200 km, zaś większy, 75 kWh, do 300 km.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont