– Grupa PSA realizuje program elektryfikacji swoich samochodów dostawczych. Bez uszczerbku dla poziomu funkcjonalności pomogą nam one umocnić naszą pozycję lidera w tym segmencie w Europie. W 2021 r. cała gama LCV wraz z ich osobowymi odpowiednikami zostanie zelektryfikowana – zapowiedział właśnie Xavier Peugeot, wiceprezes Groupe PSA ds. lekkich pojazdów użytkowych. Począwszy od 2019 r. wszystkie nowe modele wprowadzane przez marki z Grupy PSA są oferowane albo jako samochody w pełni elektryczne, albo hybrydy plug‑in. Celem grupy jest elektryfikacja całej gamy samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych do 2025 r.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo zapłaci za twoją jazdę na prąd

Nowa generacja kompaktowych vanów wykorzystuje platformę EMP2, przystosowaną do różnego rodzaju napędów, w tym elektrycznego. Przed zeroemisyjnymi dostawczakami w salonach pojawią się jednak inne modele wykorzystujące tę platformę, czyli nowy Peugeot e208 i Opel Corsa-e. Oba mają trafić do klientów wiosną przyszłego roku.

""

Peugeot e208 / fot. moto.rp.pl Wojciech Romański

moto.rp.pl

""

Peugeot e208 / fot. moto.rp.pl Wojciech Romański

moto.rp.pl

""

Opel Corsa-e / fot. moto.rp.pl/Wojciech Romański

moto.rp.pl

Grupa PSA jest liderem segmentu LCV w Europie, w I połowie 2019 r. miała blisko 24,7 proc. tego rynku. Nowa oferta e-minivanów i lekkich samochodów dostawczych ma pomóc markom grupy powalczyć o zwiększenie udziałów rynkowych w obu segmentach. Elektryczne wersje kompaktowych vanów czterech marek będą montowane w zakładach w Hordain w północnej Francji, zaś zespoły napędowe z zakładów w Tremery na wschodzie kraju. Wersje elektryczne będą oferowane w dwóch wariantach różniących się zasięgiem. Akumulator o pojemności 50 kWh ma pozwolić na przejechanie ok. 200 km, zaś większy, 75 kWh, do 300 km.