JLR otwiera centrum rozwoju. Praca dla 13 tys. osób

JLR (Jaguar Land Rover) założył nowe centrum rozwoju w Gaydon w Wielkiej Brytanii. Tutaj inżynierowie i projektanci marek Jaguar i Land Rover opracowywać będą przyszłe modele, takie jak Jaguar XJ lub Range Rovera nowej generacji. Obiekt ma imponujące rozmiary.

Publikacja: 30.09.2019 08:38

JLR otwiera centrum rozwoju. Praca dla 13 tys. osób

Foto: moto.rp.pl

JLR zbudował największe i najnowocześniejsze w kraju centrum projektowania i rozwoju. Inwestycja kosztowała około 500 mln funtów. – Po raz pierwszy pracownicy z dziedzin projektowania, technologii i zakupów pracują pod jednym dachem, dzięki czemu opracowywanie nowych modeli jest znacznie szybsze i bardziej efektywne – przekonuje dyrektor generalny JLR Ralf Spaeth.

""

Nowe centrum rozwoju JLR w Gaydon

Foto: moto.rp.pl

Po oficjalnej uroczystości otwarcia szef JLR poinformował dziennikarzy, że nie chce rozmawiać o nadchodzącym Brexicie: – Dziś jest dzień świętowania dla Jaguara i Land Rovera – stwierdził. Wcześniej JLR ogłosił już, że fabryka Castle Bromwich pod Birmingham zostanie przekształcona w pierwszą w Wielkiej Brytanii elektryczną fabrykę samochodów, która zajmie się produkcją nowych pojazdów elektrycznych – w tym flagowego Jaguara XJ nowej generacji. Ma się on pojawić także w wersji wyłącznie elektrycznej. – XJ będzie inny niż wszyscy się spodziewacie, ale nadal będzie prawdziwym Jaguarem – zwinny i tak lekki, jak to możliwe – ujawnił Speth.

""

Foto: moto.rp.pl

Wraz z przebudową fabryki Castle Bromwich, JLR buduje również nowe centrum montażu akumulatorów w Hams Hall, które ma ruszyć w 2020 roku. Przy mocy produkcyjnej 150 000 jednostek będzie to najbardziej innowacyjny i zaawansowany technologicznie zakład tego typu w Wielkiej Brytanii. Wraz z Wolverhampton Engine Manufacturing Centre, stanie się głównym miejscem globalnej produkcji akumulatorów i napędów elektrycznych JLR.

""

Foto: moto.rp.pl

Szef JLR potwierdził, że programiści BMW w nowym centrum rozwoju są mile widzianymi gośćmi. BMW i Jaguar Land Rover współpracują ostatnio nad rozwojem napędów pojazdów elektrycznych. BMW planuje wprowadzić w przyszłym roku piątą generację technologii eDrive w BMW iX3. Ta wersja jednostki napędowej będzie także przyszłą bazą systemową dla nowych modeli Jaguar Land Rover.

""

Elektryczne BMW iX3.

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Koniec flagowej limuzyny Jaguara. Następcy nie będzie

Główny budynek nowego centrum rozwoju JLR wygląda imponująco. Pomieści się tu około 13 tys. pracowników. Obiekt ma 50 tys. metrów kwadratowych.

""

Foto: moto.rp.pl

JLR zbudował największe i najnowocześniejsze w kraju centrum projektowania i rozwoju. Inwestycja kosztowała około 500 mln funtów. – Po raz pierwszy pracownicy z dziedzin projektowania, technologii i zakupów pracują pod jednym dachem, dzięki czemu opracowywanie nowych modeli jest znacznie szybsze i bardziej efektywne – przekonuje dyrektor generalny JLR Ralf Spaeth.

Po oficjalnej uroczystości otwarcia szef JLR poinformował dziennikarzy, że nie chce rozmawiać o nadchodzącym Brexicie: – Dziś jest dzień świętowania dla Jaguara i Land Rovera – stwierdził. Wcześniej JLR ogłosił już, że fabryka Castle Bromwich pod Birmingham zostanie przekształcona w pierwszą w Wielkiej Brytanii elektryczną fabrykę samochodów, która zajmie się produkcją nowych pojazdów elektrycznych – w tym flagowego Jaguara XJ nowej generacji. Ma się on pojawić także w wersji wyłącznie elektrycznej. – XJ będzie inny niż wszyscy się spodziewacie, ale nadal będzie prawdziwym Jaguarem – zwinny i tak lekki, jak to możliwe – ujawnił Speth.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta