Tesla chce zbudować fabrykę w Niemczech

Elon Musk chce zbudować w Niemczech fabrykę produkującą baterie do Tesli. Właśnie trwają rozmowy i badanie lokalizacji.

Publikacja: 23.08.2019 00:29

Tesla chce zbudować fabrykę w Niemczech

Foto: moto.rp.pl

Według doniesień NDR, publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego dla północnych Niemiec, Tesla planuje zbudować fabrykę baterii podobną do Gigafactory na terenie Dolnej Saksonii. W czwartek (22 sierpnia 2019) przedstawiciele amerykańskiej firmy oglądali potencjalne lokalizacje, które zostały wskazane na podstawie wymagań Tesli. Według doniesień mediów firma Elona Tuska może wybrać miasto Emden, położone w północno-zachodnich Niemczech, w kraju związkowym Dolna Saksonia. Tu miałyby powstawać zarówno baterie, jak i docelowo samochody Tesli. Inną możliwą lokalizacją jest niewielka miejscowość Dörpen w powiecie Emsland.

""

Gigafaktory w Newadzie.

moto.rp.pl

Już w czerwcu 2018 roku Elon Musk pisał na Twitterze, że Niemcy są jego wymarzoną lokalizacją dla fabryki baterii w Europie. Stwierdził, że fabryka może znajdować się na granicy z Francją lub w pobliżu krajów Beneluksu (Belgia, Holandia, Luksemburg). Na początku czerwca 2018 roku Musk ogłosił na walnym zgromadzeniu udziałowców Tesli, że do końca 2018 roku podejmie decyzję o budowie e Europie fabryki. Póki co taka decyzja nie zapadła, a Tesla zaangażowała się w budowę Gigafaktory w Szanghaju.

""

Baterie w Tesli Model S.

moto.rp.pl

Musk chce zbudować od dziesięciu do dwunastu fabryk na całym świecie, wzorowanych na Tesla Gigafactory 1 w Nevadzie w USA. Gigafactory 1 została zbudowana przy współpracy z japońską grupą elektroniczną Panasonic. Rozpoczęcie budowy miało miejsce w 2014 roku i ma się zakończyć w 2020 roku. Tesla jest już reprezentowana w Niemczech. 3 stycznia 2017 roku Amerykanie przejęli dostawcę Grohmann Engineering z siedzibą w Prüm. Firma stworzyła system produkcyjny dla Tesli Model 3 i buduje maszyny montażowe do produkcji ogniw i modułów akumulatorowych. Wraz z przejęciem producent został zmuszony do zerwania wszystkich wcześniejszych relacji biznesowych z konkurującymi producentami, takimi jak BMW czy Daimler.

""

ELon Musk.

moto.rp.pl

Zresztą Tesla od dłuższego czasu ściśle współpracuje z niemieckimi firmami, takimi jak  Bosch (Stuttgart), Brose (Coburg), ZF (Friedrichshafen), Continental (Hanower) czy Elektrobit (Erlangen). Nawet Daimler dostarcza komponenty do samochodów Muska.

ZOBACZ TAKŻE: Top 10 | Tesla liderem, ale kto jeszcze sprzedaje najwięcej elektryków na świecie?

Według doniesień NDR, publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego dla północnych Niemiec, Tesla planuje zbudować fabrykę baterii podobną do Gigafactory na terenie Dolnej Saksonii. W czwartek (22 sierpnia 2019) przedstawiciele amerykańskiej firmy oglądali potencjalne lokalizacje, które zostały wskazane na podstawie wymagań Tesli. Według doniesień mediów firma Elona Tuska może wybrać miasto Emden, położone w północno-zachodnich Niemczech, w kraju związkowym Dolna Saksonia. Tu miałyby powstawać zarówno baterie, jak i docelowo samochody Tesli. Inną możliwą lokalizacją jest niewielka miejscowość Dörpen w powiecie Emsland.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?