Ford Motor Company i Volkswagen AG pogłębiają globalną współpracę. Obejmie ona kwestie e-mobilności i technologii związanych z automatyzacją jazdy. Zgodnie z deklaracjami Volkswagen zainwestuje 2,6 mld dolarów w Argo Al, firmę pracującą nad pojazdami autonomicznymi, a za kolejne 500 mln dol. odkupi od Forda część akcji tego startupu. W efekcie partnerzy będą mieć takie same udziały w Argo AI. Obie firmy chcą rozwijać i wykorzystywać w swoich pojazdach system Self Driving System (SDS) nad którym pracuje Argo.
Argo AI pracuje nad technologiami związanymi z autonomiczną jazdą / fot. Justin Merriman/Bloomberg
Jednocześnie Amerykanie zdecydowali, że do produkcji elektrycznych samochodów w Europie będą korzystać z niemieckiej płyty MEB (Modular Electric Drive Matrix), opracowanej przez VW specjalnie dla takich pojazdów. Volkswagen już wcześniej deklarował, że jest otwarty na propozycje związane z wykorzystaniem tej platformy przez inne koncerny. Ford docelowo produkować w Europie nawet 600 tys. e-aut rocznie wykorzystując komponenty niemieckiego partnera. Według prezydenta Ford Automotive Joe Hinrichsa koncern będzie potrzebować czterech lat na zaprojektowanie e-auta na płycie Volkswagena i dostosowanie fabryk do nowych modeli. Pierwszy europejski e-Ford ma się pojawić na rynku w 2023 r.
Platforma MEB, opracowana przez Volkwagena, na której będą także powstawać elektryczne Fordy / fot. Volkwagen
CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen w sojuszu z Fordem