Reklama

Produkcja samochodów w Niemczech spada

Niemieckie koncerny rozbudowują swoje fabryki w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Dlatego w samych Niemczech w tym roku produkcja samochodów spadnie.

Publikacja: 02.03.2019 14:34

Produkcja samochodów w Niemczech spada

Foto: moto.rp.pl

Niemiecki przemysł samochodowy spodziewa się w tym roku znacznego spadku produkcji krajowej. Według prognoz Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w Niemczech (VDA) w krajowych fabrykach powstanie o 5 proc. mniej samochodów niż w 2018 r., czyli około 4,8 miliona aut. O 3 proc. wzrośnie za to produkcja za granicą – ma tam powstać 11,6 mln aut. To głównie efekt budowy i rozwoju zakładów produkcyjnych zbudowanych przez Niemców w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Chinach.

""

Fabryka BMW w Spartanburgu (USA).

Foto: moto.rp.pl

Produkcja międzynarodowa wzrośnie szybciej niż całkowita produkcja samochodów niemieckich marek w tym roku – powiedział prezes stowarzyszenia VDA Bernhard Mattes. Co oczywiście oznacza, że spada udział samochodów produkowanych u naszych zachodnich sąsiadów.

""

Fabryka Daimlera w Alabamie (USA).

Foto: moto.rp.pl

Jednak liczba miejsc pracy niemieckich producentów samochodów prawdopodobnie pozostanie w tym roku stabilna. W ubiegłym roku wzrosła ona nawet o 14 400 etatów. Łącznie branża zatrudnia obecnie 834,4 tys. pracowników, najwięcej od czasu zjednoczenia Niemiec.

Reklama
Reklama
""

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu.

Foto: moto.rp.pl

W Europie spodziewany jest stabilny popyt na około 15,6 miliona samochodów. Rynek amerykański spadnie nieznacznie o 2 procent, ale i tak utrzyma wysoki poziom 16,9 miliona pojazdów. Chiński rynek motoryzacyjny może osiągnąć poziom ubiegłoroczny 23 milionów samochodów, ale tylko wtedy, gdy uniknie wojny handlowej ze Stanami Zjednoczonymi.

ZOBACZ TAKŻE: Europa boi się amerykańskich ceł na samochody

W Europie wielką niewiadomą pozostaje Wielka Brytania. Jeśli ziści się plan „twardego Brexitu”, będzie to miało poważne konsekwencje. Wielka Brytania jest największym niemieckim partnerem eksportowym samochodów osobowych. Przez wyjście z EU już w ubiegłym roku eksport z Niemiec spadł o 13 procent, do 666 000 nowych samochodów.

Nieznaczne spadki amerykańskiego rynku motoryzacyjnego dotyczyły również niemieckich producentów. Marki Volkswagen, Audi i Mercedes-Benz w USA odnotowały mniejszą sprzedaż w lutym. Jedynie BMW wyłamało się z tego trendu.

Niemiecki przemysł samochodowy spodziewa się w tym roku znacznego spadku produkcji krajowej. Według prognoz Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w Niemczech (VDA) w krajowych fabrykach powstanie o 5 proc. mniej samochodów niż w 2018 r., czyli około 4,8 miliona aut. O 3 proc. wzrośnie za to produkcja za granicą – ma tam powstać 11,6 mln aut. To głównie efekt budowy i rozwoju zakładów produkcyjnych zbudowanych przez Niemców w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Chinach.

Produkcja międzynarodowa wzrośnie szybciej niż całkowita produkcja samochodów niemieckich marek w tym roku – powiedział prezes stowarzyszenia VDA Bernhard Mattes. Co oczywiście oznacza, że spada udział samochodów produkowanych u naszych zachodnich sąsiadów.

Reklama
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama