Volvo Polska: Będziemy rosnąć wraz z segmentem premium

Volvo Polska sprzedało w 2018 roku 10 477 samochodów. To dotychczasowy rekord. Plany na ten rok? – Będzie jeszcze lepszy – zapowiada Arkadiusz Nowiński, prezes polskiej spółki szwedzkiej marki.

Publikacja: 15.02.2019 10:35

Volvo Polska: Będziemy rosnąć wraz z segmentem premium

Foto: moto.rp.pl

12-procentowy wzrost był możliwy dzięki sukcesom sprzedażowym dwóch SUV-ów – XC40 oraz XC60. Pierwszy z nich uzyskał w 2018 roku tytuł Car of The Year w Europie, a XC60 ten sam tytuł, tyle że światowy. XC60 pozostaje w Polsce najczęściej wybieranym SUV-em, acw sprzedaży Volvo w Polsce ma aż 43,2 proc. udziału. Jeśli chodzi o napęd, to Polacy nadal najczęściej wybierają diesle, ich sprzedaż wciąż przekracza 60 proc., chociaż ten odsetek spada, bo rok temu było to 70 proc. Coraz większy jest również popyt na auta hybrydowe, które Arkadiusz Nowiński nazywa „napędem przejściowym” podczas przechodzenia z silników spalinowych na baterie elektryczne.

""

Volvo S60 pojawi się na polskim rynku w połowie roku / fot. Volvo

Foto: moto.rp.pl

W tym roku sprzedaż mają pociągnąć V60 Cross Country oraz S60, który dojedzie na polski rynek mniej więcej w połowie roku. Ten ostatni model jest produkowany w amerykańskiej fabryce Volvo w Charleston. Mocnym punktem oferty pozostanie XC60, a także bardzo popularny XC40. Prezes Volvo, Hakan Samuelsson w rozmowie z „Rzeczpospolitą latem 2018 nie ukrywał, że nawet jego zaskoczył sukces tego samochodu. – Popyt jest większy niż szacowaliśmy, musimy trochę podgonić z produkcją. Wprowadziliśmy kolejną zmianę w naszej fabryce w Gandawie i uruchomiliśmy produkcję XC40 w Chinach. W połowie lata mieliśmy wszystkie auta wyprzedane. A to z kolei oznacza, że mniejsze modele z segmentu premium mają ogromne szanse na rynku. Dlatego będziemy poszerzać serię 40 – mówił prezes Volvo.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo V60 Cross Country: Hej, przygodo!

W 2018 roku wydarzeniem było także otwarcie Domu Volvo w centrum Warszawy przy na ulicy Marszałkowskiej. To pierwsza taka „miejska” placówka Volvo w Europie i żeby ją obejrzeć, przyjeżdżają dilerzy i menadżerowie szwedzkiej marki z innych krajów. Na początku lutego byli tu Hiszpanie. – Ten pomysł bardzo się spodobał kierownictwu z Goeteborga, które chętnie tu przyjeżdża – mówi Arkadiusz Nowiński. W Domu Volvo można zamówić i odebrać samochód, wpaść na kawę czy wydarzenie kulturalne. Z możliwości odebrania auta w tym miejscu w ciągu 8 miesięcy (czyli do końca stycznia 2019) skorzystało już 207 osób.

""

Volvo V60 Cross Country właśnie wjeżdża do polskich salonów / fot. Volvo

Foto: moto.rp.pl

Szwedzi nie zamierzają się wyrywać, żeby stać się liderami w elektryfikacji. – Oczywiście wiemy, że jest to przyszłość motoryzacji, ale nie zamierzamy zmieniać oferty skokowo – mówił „Rzeczpospolitej” Hakan Samuelsson. Jak Volvo zamierza sprzedawać auta w przyszłości? – Jesteśmy przygotowani, że niektórzy z klientów będą chcieli kupić samochód online. Ale – moim zdaniem – nadal wiele osób będzie chciało przyjść do salonu, dotknąć auta, wsiąść do niego, a przede wszystkim nim się przejechać – mówi Arkadiusz Nowiński. A kiedy w ofercie pojawią się auta autonomiczne? – One już jeżdżą testowo po ulicach Goeteborga – dodaje. Jego zdaniem naprawdę niedaleka jest sytuacja, kiedy zrobimy zakupy online, a auto pojedzie po nie do sklepu. Oszczędność czasu będzie ogromna. Tylko gdzie przyjemność robienia zakupów?

CZYTAJ TAKŻE: Rekord sprzedaży Volvo w Polsce: diesle wciąż mocne

Dilerzy Volvo coraz częściej także oferują swoim klientom możliwość odkupienia używanych Volvo przy zakupie nowego auta. – Dla klientów ważne jest to, że auta używane mają „czyste” papiery, wszystko wiadomo kto je użytkował, a dodatkowo jeszcze dostają przy zakupie 2-3 lata gwarancji – mówi Mariusz Nycz, szef marketingu Volvo Polska. I podkreślił, że spółka jest bardzo zadowolona z umowy z mBankiem dotyczącej finansowania.

"Volvo XC40 T5 plug-in hybrid - popularność hybryd ładowanych z gniazdka nie rośnie w Europie tak sz

XC40 w wersji hybrydowej plug in / fot. Volvo

Foto: moto.rp.pl

Podobnie jak w Polsce Volvo rosło w skali globalnej. Sprzedaż marki w 2018 roku wzrosła o 12,4 proc., osiągając 642 253 aut. Wzrost przychodów był równy 21,1 proc., zaś zysk operacyjny wyniósł 1,53 mld dol.

12-procentowy wzrost był możliwy dzięki sukcesom sprzedażowym dwóch SUV-ów – XC40 oraz XC60. Pierwszy z nich uzyskał w 2018 roku tytuł Car of The Year w Europie, a XC60 ten sam tytuł, tyle że światowy. XC60 pozostaje w Polsce najczęściej wybieranym SUV-em, acw sprzedaży Volvo w Polsce ma aż 43,2 proc. udziału. Jeśli chodzi o napęd, to Polacy nadal najczęściej wybierają diesle, ich sprzedaż wciąż przekracza 60 proc., chociaż ten odsetek spada, bo rok temu było to 70 proc. Coraz większy jest również popyt na auta hybrydowe, które Arkadiusz Nowiński nazywa „napędem przejściowym” podczas przechodzenia z silników spalinowych na baterie elektryczne.

Pozostało 83% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta