Przez lata Volvo słynęło z aut z nadwoziem kombi. Od kilkunastu lat specjalnością firmy stały się SUV-y. Od czasu pierwszej generacji modelu XC90, każdy kolejny SUV okazywał się rynkowym sukcesem. Ten trend widać wyraźnie także na polskim rynku. Najchętniej wybieranym modelem szwedzkiego producenta w ubiegłym roku był model XC60 (4346 rejestracji, co stanowi 42 proc. sprzedaży Volvo w Polsce). Na drugim miejscu znalazł się model XC90 (1237 rejestracji), tuż przed XC40 (1253). Kombi pojawiają się już poza podium: V40/V40 Cross Country (1104), V60/V60 Cross Country (778), V90/V90 Cross Country (707), wyprzedzając flagową limuzynę S90 (699). Model S60 znalazł 322 właścicieli. Łącznie marka sprzedała w Polsce w 2018 r. 10 447 samochodów.

""

SUV-y zdominowały dziś sprzedaż Volvo / fot. Volvo

moto.rp.pl

Choć Volvo zapowiada odchodzenie od silników diesla i np. nie oferuje ich już w modelu S60, to w strukturze sprzedaży jednostki wysokoprężne wciąż mają się doskonale. W zeszłym roku tę wersję napędu miało 60 proc. aut opuszczających salony w Polsce. To jednak mniej niż w 2017 r., kiedy dominacja diesli była znacznie większa, stanowiąc 72 proc. sprzedaży marki. W 2018 roku hybrydy typu plug-in stanowiły 1,7 proc., a wersje benzynowe – 38 proc. sprzedaży. Wersje benzynowe zyskują przewagę zwłaszcza w najmniejszych modelach. Aż 77 proc. nabywców V40 oraz 60 proc. kupujących model XC40 wybrało jednostki zasilane etyliną.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo S60: Szwedzka niania z temperamentem

– To już szósty z rzędu rok z rekordem sprzedaży. W tym roku zwiększyliśmy swój udział w rynku, ponieważ nasza dynamika była wyższa niż średnia wszystkich producentów. Mamy nowoczesną gamę modelową, stabilną i dochodową sieć dealerską, a także wiele nowych wersji silnikowych, które niebawem dołączą do oferty – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland. – Spodziewam się, że za rok znów będziemy mogli pochwalić się rekordem.