Atmosfera na corocznej konferencji urządzonej w siedzibie głównej koncernu, słynnym czterocylindrowym wieżowcu nie mogła być lepsza. Dobrego nastroju nie mogły popsuć nawet zarzuty prokuratury i urządzone dobę wcześniej, z setką jej pracowników przeszukiwanie biur. Chodzi diesle i możliwą manipulację wskazaniami testów 11,4 tys. aut. BMW odpiera zarzuty i twierdzi, że chodzi o „błędnie wgrany program”.
W 2017 roku sprzedano rekordową ilość modeli BMW, Mini i Rolls-Royce – w sumie nieco ponad 2,4 mln samochodów i 164 tys. motocykli. Harald Krüger, szef bawarskiego koncernu określa BMW „numerem jeden w segmencie premium”. Najważniejszym rynkiem dla niemieckiej marki są Chiny. Sprzedano tam aż 595 tys. samochodów. Mimo takich liczb BMW na pewno nie zaniedba klientów w Europie. Na Starym Kontynencie w 2017 roku sprzedano 1,1 mln aut.
W 2017 roku BMW zainwestowało niebotyczne 4,69 miliarda euro, czyli o miliard euro więcej niż rok wcześniej. Jeszcze więcej wydano na badania i rozwój – 6,1 miliarda euro. To również miliard euro więcej niż w 2016 roku. Obroty firmy wzrosły do 98,68 miliarda euro przed opodatkowaniem. Mimo olbrzymich inwestycji koncern osiągnął po raz pierwszy w historii zysk w wysokości ponad 10 miliardów euro. BMW dzieli się swoimi zyskami z akcjonariuszami i pracownikami. Wypłaty będą spore. Zostanie na nie przeznaczone 30,2 proc. rocznego zysku netto. Dla przykładu główni akcjonariusze, Stefan Quandt (25,8 proc. akcji) i Susanne Klatten (20,9 proc. akcji) otrzymają przelew w wysokości 1,12 miliarda euro. Każdy z wykwalifikowanych pracowników firmy otrzyma 9455 euro premii.
Konferencja to również dobry moment na przedstawienie planów na przyszłość. W najbliższym czasie pojawi się dwadzieścia nowych i zmodernizowanych modeli koncernu BMW. Jeszcze w tym roku premierę będzie miała nowa generacja systemów audio-informacyjnych, komunikacyjnych i wspomagających kierowcę. W przyszłości BMW stawia na auta elektryczne. W roku 2018 planowana jest sprzedaż 140 tys. elektryków i modeli plug-in. Do roku 2025 w ofercie będzie 12 w pełni elektrycznych modeli, a już w bieżącym roku BMW zaprezentuje trzy elektryczne koncepty. W 2020 pojawi się seryjny iX3, a po nim i4. Wszystkie mają być produkowane w Niemczech. Nowa generacja baterii ma zapewnić zasięg pomiędzy 550 a 700 km.