Słaby popyt na elektryki w Europie. Stellantis zawiesza produkcję Fiata 500e

Z powodu słabego popytu na auta elektryczne na europejskich rynkach Stellantis wstrzymuje na kilka tygodni produkcję elektrycznego modelu Fiat 500.

Publikacja: 12.09.2024 16:14

Fiat wstrzymuje produkcję Fiata 500e do 11 października

Fiat wstrzymuje produkcję Fiata 500e do 11 października

Foto: mat. prasowe

Model produkowany jest w Turynie we Włoszech. Przestój zaplanowany póki co do 11 października spowodowany jest bardzo słabym popytem na modele elektryczne na europejskim rynku. Fiat ma na ten model zbyt małą liczbę zamówień. Cały europejski przemysł samochodowy stoi w obliczu gwałtownego spadku popytu na auta elektryczne przez co, jak podaje Bloomberg, Stellantis rozważa redukcję zatrudnienia we Włoszech. Problemy ma również konkurencja. Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii rozważa zamknięcia fabryk w Niemczech, Renault ostrzegł, że może popaść w finansowe problemy po ukaraniu grzywnami, jeśli nie spełni ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej.

Fiat 500e

Fiat 500e

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk

Włoscy politycy, powołując się na trudne warunki rynkowe, wezwali do przeglądu planu Unii Europejskiej, która zobowiązała marki motoryzacyjne do zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r. Na rynku pojawia się coraz więcej głosów o wdrożonych zbyt szybko i radykalnie przepisach UE. Jak widać do takiej zmiany nie są gotowi ani klienci ani też rządy, które wstrzymały subwencje na kupno samochodów elektrycznych. Koncerny motoryzacyjne, które wpakowały dziesiątki miliardów euro na rozwój elektryków i fabryk, zostają obecnie z nadprodukcją nie wiedząc, co z nią zrobić.

Fiat 500 otrzyma wersję z silnikiem spalinowym

Utworzony w 2011 roku Stellantis w wyniku fuzji Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej Grupy PSA musiał już zredukować zatrudnienie i ograniczyć moce produkcyjne w amerykańskich fabrykach po tym, jak również tam nastąpił gwałtowny spadek sprzedaży i w pierwszej połowie roku zyski koncernu spadły prawie o połowę. Fiat 500e ma otrzymać niedługo wersję z większą baterią (aktualnie największa ma 42 kWh i 322 km zasięgu), a najpóźniej w 2026 roku wersję z silnikiem hybrydowym.

Fiat 500e

Fiat 500e

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Fiat Panda powraca. Znowu jest kanciasty

Model produkowany jest w Turynie we Włoszech. Przestój zaplanowany póki co do 11 października spowodowany jest bardzo słabym popytem na modele elektryczne na europejskim rynku. Fiat ma na ten model zbyt małą liczbę zamówień. Cały europejski przemysł samochodowy stoi w obliczu gwałtownego spadku popytu na auta elektryczne przez co, jak podaje Bloomberg, Stellantis rozważa redukcję zatrudnienia we Włoszech. Problemy ma również konkurencja. Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii rozważa zamknięcia fabryk w Niemczech, Renault ostrzegł, że może popaść w finansowe problemy po ukaraniu grzywnami, jeśli nie spełni ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej.

Na prąd
Niemcy kontra Chiny. BMW buduje nową fabrykę szybciej niż BYD
Na prąd
W Chinach powstaje największa fabryka elektryków. Zajmie obszar San Francisco
Na prąd
ADAC wybrało najlepsze używane auta elektryczne do 85 tys. zł
Na prąd
Jeff Bezos chce budować tanie samochody. Cena: mniej niż 100 tys. zł
Na prąd
Wysokie cła i słaba sprzedaż. Tesla wycofuje dwa modele z chińskiego rynku