W centrum uwagi znajdują się tak potężne koncerny jak BYD i Geely. Kontrola na razie nie obejmie marek, które mają swoje fabryki w Chinach, takich jak Tesla, Renault, czy BMW. Pekin zareagował z rozdrażnieniem na dochodzenie Komisji Europejskiej. Reuters podaje, że udział wyprodukowanych w Chinach aut stanowi obecnie 8 procent wszystkich pojazdów sprzedawanych w UE, ale według prognoz liczba ta może zostać podwojona w 2025 r.

Czytaj więcej

Chińczycy atakują. Cztery nowe marki na polskim rynku motoryzacyjnym

Chińska motoryzacja tańsza od europejskiej

Jesteśmy na progu inwazji chińskich marek w Europie. Tylko w ostatnich kilku miesiącach na polskim rynku zadebiutowały cztery marki rodem z Chin. Carlos Tavares szef Stellantisa wielokrotnie ostrzegał przed zagrożeniem, jakie chińskie marki stanowią dla europejskich producentów samochodów. Już dziś niektóre modele z Chin są nawet o 20 proc. tańsze od europejskich konkurentów.

Czytaj więcej

Stawki za badania techniczne nie były zmieniane od 19 lat. W 2024 r. będzie drożej

Czytaj więcej

Nowy chiński model trafi na polski rynek. Ma być klasa premium i napęd spalinowy