W centrum uwagi znajdują się tak potężne koncerny jak BYD i Geely. Kontrola na razie nie obejmie marek, które mają swoje fabryki w Chinach, takich jak Tesla, Renault, czy BMW. Pekin zareagował z rozdrażnieniem na dochodzenie Komisji Europejskiej. Reuters podaje, że udział wyprodukowanych w Chinach aut stanowi obecnie 8 procent wszystkich pojazdów sprzedawanych w UE, ale według prognoz liczba ta może zostać podwojona w 2025 r.
Czytaj więcej
W ostatnich kilkunastu tygodniach nad Wisłą zameldowały się cztery nowe chińskie marki motoryzacyjne, a to dopiero początek ekspansji ze wschodu. Ich oferty cenowo zgniatają konkurencję.
Chińska motoryzacja tańsza od europejskiej
Jesteśmy na progu inwazji chińskich marek w Europie. Tylko w ostatnich kilku miesiącach na polskim rynku zadebiutowały cztery marki rodem z Chin. Carlos Tavares szef Stellantisa wielokrotnie ostrzegał przed zagrożeniem, jakie chińskie marki stanowią dla europejskich producentów samochodów. Już dziś niektóre modele z Chin są nawet o 20 proc. tańsze od europejskich konkurentów.
Czytaj więcej
Za badanie techniczne auta płacimy dzisiaj 98 zł. Mimo rosnących kosztów stawiki ustalone 19 lat temu, w 2004 roku nie zmieniły się do dzisiaj. Według Marcina Barankiewicza, prezesa Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów realna stawka za badanie powinna wynosić nawet 430 zł.
Czytaj więcej
Od ponad pół roku zarządzający marką premium chińskiego koncernu Chery stopniowo dawkują informacje o swoim najnowszym modelu z silnikiem spalinowym. Co w takim razie wiemy o tym aucie z z dotychczasowych spotkań z Chińczykami?