Ciąg dalszy zadyszki Volkswagena na chińskim rynku. Słaby start nowego modelu

Volkswagen oferuje w Chinach model ID.7 znacznie taniej niż w Polsce czy Europie. Mimo to w momencie wprowadzenia nowego modelu na rynek wpłynęło niewiele zamówień. Czy to pierwsze oznaki niepowodzenia tego modelu na światowych rynkach?

Publikacja: 06.01.2024 11:04

Volkswagen ID.7 nie zaliczył udanego startu na chińskim rynku

Volkswagen ID.7 nie zaliczył udanego startu na chińskim rynku

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ma wielkie plany w Chinach związane z modelem ID.7. Duży elektryczny sedan miał swoją rynkową premierę w połowie grudnia. Niemcy liczą, że ten elektryk przywróci marce przełom w sprzedaży e-modeli. To nie udało się z modelami ID.3 i ID.4, za to ID.7 wydaje się bardziej odpowiadać chińskim gustom. Teraz podano saldo zamówień po pierwszych dniach wprowadzenia auta na rynek. I tak po trzech dniach od rozpoczęcia sprzedaży wg. CarFans China wpłynęło tylko około 300 zamówień. Jeśli te liczby potwierdzą się, odpowiedzialne za ten projekt osoby będą miały bezsenne noce. Przy czym cena ID.7 w Chinach jest z europejskiej perspektywy niska, bo ten model kosztuje zaledwie 237 700 juanów (ok.132 tys. zł). W Polsce ID.7 startuje z ceną 184 290 zł.

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen kończy erę dotykowych suwaków. Wraca do pokręteł i klawiszy

Jednak patrząc z perspektywy rynku chińskiego to ID.7 należy do droższych elektryków. Nawet jeśli jest to duży samochód niemieckiej marki. Ponadto klienci Państwa Środka nie są przyzwyczajeni do płacenia za dodatki jak np. za funkcje zwiększające komfort, a to jest konieczne w przypadku ID.7. Chińska Agencja Badań nad Zachowaniami Konsumentów dodaje, że w ich badaniu tylko około jeden na 20 potencjalnych klientów wyraził zainteresowanie ID.7, przy czym 90 procent z nich to mężczyźni po 40 roku życia. Entuzjazm masowy wygląda inaczej. Wszystko wygląda na to, że czasy dominacji Volkswagena w Chinach już minęły, a cała seria ID jest niezbyt udana i nie przenosi tradycji takich modeli jak Golf czy Passat. Po takim starcie ciężko Volkswagenowi ID.7 będzie nawiązać walkę z Teslą Model 3, BYD Seal i Zeekr 00, kiedy zwłaszcza oferty chińskie oferują znacznie lepszy stosunek ceny do wyposażenia.

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7

mat. prasowe

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa era modeli Volkswagena. Tak wygląda nowy Passat

Czytaj więcej

Volkswagen ID.X Performance Concept udowadnia, że tuning nie umiera

Volkswagen ma wielkie plany w Chinach związane z modelem ID.7. Duży elektryczny sedan miał swoją rynkową premierę w połowie grudnia. Niemcy liczą, że ten elektryk przywróci marce przełom w sprzedaży e-modeli. To nie udało się z modelami ID.3 i ID.4, za to ID.7 wydaje się bardziej odpowiadać chińskim gustom. Teraz podano saldo zamówień po pierwszych dniach wprowadzenia auta na rynek. I tak po trzech dniach od rozpoczęcia sprzedaży wg. CarFans China wpłynęło tylko około 300 zamówień. Jeśli te liczby potwierdzą się, odpowiedzialne za ten projekt osoby będą miały bezsenne noce. Przy czym cena ID.7 w Chinach jest z europejskiej perspektywy niska, bo ten model kosztuje zaledwie 237 700 juanów (ok.132 tys. zł). W Polsce ID.7 startuje z ceną 184 290 zł.

Na prąd
Kolejny koncern motoryzacyjny chce wrócić do oferowania silników spalinowych
Na prąd
Po Xiaomi czas na Huawei. Kolejny potentat elektroniki produkuje swój samochód
Na prąd
Saudyjczycy szukają litu. Arabia Saudyjska chce produkować własne akumulatory
Na prąd
Będą dotacje dla używanych aut elektrycznych. Tak twierdzi PSNM
Na prąd
Jeep wycofuje się ze elektrycznej strategii. Nowe modele z silnikami spalinowymi