Volkswagen sprzedał rekordową ilość elektryków, ale teraz liczba zamówień spada

Grupa Volkswagen odnotowała w roku 2023 imponujący wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych, ale zamówienia się kurczą. Ze zmianą trendu rynkowego mierzą się również inni producenci samochodów.

Publikacja: 01.11.2023 09:48

Volkswagen sprzedał rekordową ilość elektryków, ale teraz liczba zamówień spada

Foto: mat. prasowe

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku Grupa VW dostarczyła klientom na całym świecie 531 500 samochodów elektrycznych. Stanowi to wzrost o aż 45 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. i oznacza, że auta typu BEV stanowiły 7,9 proc. całej sprzedaży VW. Europa pozostaje najważniejszym rynkiem dla pojazdów typu BEV dla Volkswagena, a dostawy wzrosły na Starym Kontynencie o 61 proc. do 341 100 sztuk. Stany Zjednoczone również wykazały duży potencjał, odnotowując wzrost dostaw o 74 proc. (50 300 sztuk). Sprzedaż pojazdów BEV Grupy VW w Chinach wzrastała skromniej, bo o 4 proc. i osiągnęła poziom 117 100 sztuk. Koncern spodziewa się, że do końca 2023 r. samochody typu BEV będą stanowić od 8 do 10 proc. wszystkich dostaw.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Foto: mat. prasowe

O połowę mniej zamówień na elektryki

Pomimo pozytywnych wyników sprzedaży Arno Antlitz, dyrektor operacyjny Volkswagena zauważył, że liczba zamówień na pojazdy BEV na koniec trzeciego kwartału spadła do 150 000 sztuk. W analogicznym okresie zeszłego roku ten wynik sięgnął 300 000 egzemplarzy. Hildehard Wortmann, szefowa marketingu Volkswagena tłumaczy, że gorszy wynik podyktowany jest spadkowym trendem jaki pojawił się na rynku.

Czytaj więcej

Po ponad 50 latach niemiecka marka motoryzacyjna ogłasza upadłość
Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

Foto: mat. prasowe

Najlepiej sprzedającymi się pojazdami elektrycznymi VW w okresie od stycznia do września były bliźniacze modele ID.4 i ID.5 (162 100 sztuk). ID.3 zajął drugie miejsce ze sprzedażą 90 500 egzemplarzy, a za nim uplasowało się Audi Q4 e-tron (77 900 egz.), Skoda Enyaq (54 400 egz.), Cupra Born (32 300 egz.) i Audi Q8 e-tron (21 800 egz.). Analizując ogólne wyniki finansowe grupy Volkswagen w tym roku, widać, że zysk operacyjny spadł o 7% do 16,2 miliarda, podczas gdy ogólna sprzedaż pojazdów wzrosła o 8 proc. do 6,8 miliona sztuk.

Skoda Enyaq RS

Skoda Enyaq RS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Top 10 najważniejszych firm motoryzacyjnych we wschodniej Europie

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku Grupa VW dostarczyła klientom na całym świecie 531 500 samochodów elektrycznych. Stanowi to wzrost o aż 45 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. i oznacza, że auta typu BEV stanowiły 7,9 proc. całej sprzedaży VW. Europa pozostaje najważniejszym rynkiem dla pojazdów typu BEV dla Volkswagena, a dostawy wzrosły na Starym Kontynencie o 61 proc. do 341 100 sztuk. Stany Zjednoczone również wykazały duży potencjał, odnotowując wzrost dostaw o 74 proc. (50 300 sztuk). Sprzedaż pojazdów BEV Grupy VW w Chinach wzrastała skromniej, bo o 4 proc. i osiągnęła poziom 117 100 sztuk. Koncern spodziewa się, że do końca 2023 r. samochody typu BEV będą stanowić od 8 do 10 proc. wszystkich dostaw.

Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km
Na prąd
Auta wodorowe mogą jeździć po buspasie, ale nie mogą parkować za darmo w miastach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan