W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku Grupa VW dostarczyła klientom na całym świecie 531 500 samochodów elektrycznych. Stanowi to wzrost o aż 45 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. i oznacza, że auta typu BEV stanowiły 7,9 proc. całej sprzedaży VW. Europa pozostaje najważniejszym rynkiem dla pojazdów typu BEV dla Volkswagena, a dostawy wzrosły na Starym Kontynencie o 61 proc. do 341 100 sztuk. Stany Zjednoczone również wykazały duży potencjał, odnotowując wzrost dostaw o 74 proc. (50 300 sztuk). Sprzedaż pojazdów BEV Grupy VW w Chinach wzrastała skromniej, bo o 4 proc. i osiągnęła poziom 117 100 sztuk. Koncern spodziewa się, że do końca 2023 r. samochody typu BEV będą stanowić od 8 do 10 proc. wszystkich dostaw.
Volkswagen ID.3
O połowę mniej zamówień na elektryki
Pomimo pozytywnych wyników sprzedaży Arno Antlitz, dyrektor operacyjny Volkswagena zauważył, że liczba zamówień na pojazdy BEV na koniec trzeciego kwartału spadła do 150 000 sztuk. W analogicznym okresie zeszłego roku ten wynik sięgnął 300 000 egzemplarzy. Hildehard Wortmann, szefowa marketingu Volkswagena tłumaczy, że gorszy wynik podyktowany jest spadkowym trendem jaki pojawił się na rynku.
Czytaj więcej
Jedna z najstarszych niemieckich marek akcesoriów samochodowych jest niewypłacalna. Kamei specjalista od spojlerów czy boksów dachowych ogłosił upadłość.
Audi Q4 e-tron