Tesla w natarciu: milion aut w Europie, premiera Modelu 3 w Warszawie

Tesla właśnie dostarczyła swój milionowy pojazd do Europy. Elektryczna marka Elona Muska rośnie w siłę bo właśnie zaprezentowała w Warszawie pierwszą modernizację Modelu 3.

Publikacja: 30.10.2023 10:23

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

Tesla chwali się dostarczeniem milionowego auta do Europy. - Ten kamień milowy podkreśla silne więzi, jakie zbudowaliśmy z konsumentami w Europie - podkreśla amerykańska firma w komunikacie prasowym. Zaczęło się od dostaw w niewielkich ilościach modelu Roadster w 2009 roku, którego cena przekraczała 100 tys. euro, skończyło na dostawie setek samochodów dostarczanych każdego dnia.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

mat. prasowe

Nie jest tajemnicą, że Tesla walczy o rynek ceną. Średnia cena sprzedaży w Europie spadła o ponad 50 proc. w okresie od 2018 r., kiedy firma oferowała Model S i Model X. Jak twierdzi firma większość redukcji tych kosztów wynika z korzyści skali. Najchętniej kupowanym modelem jest aktualnie Model Y. Tesla rozszerzyła też swoją sieć stacji Supercharger w całej Europie. Aktualnie jest to ponad 1000 stacji i 13 000 indywidualnych stacji Supercharger w regionie. Na 12 głównych rynkach w Europie ponad 85 proc. autostrad i głównych dróg znajduje się w promieniu 60 minut od stacji Supercharger. W 2023 roku w ciągu pierwszych trzech kwartałach codziennie w Europie podłączanych było średnio 8 stacji Supercharger.

Czytaj więcej

Kia EV9: Trzeci etap podróży do klasy premium
Tesla Model 3

Tesla Model 3

mat. prasowe

W Warszawie odbyła się prezentacja zmodernizowanego Modelu 3. Po sześciu latach od debiutu i ponad 2 milionach wyprodukowanych egzemplarzy przyszedł czas na drugi już w karierze tego modelu lifting. Co się zmieniło? Zastosowano m.in. węższe reflektory z przodu i mniejsze z tyłu, pojawiły się nowe kolory lakierów (Ultra Red i Stealth Grey), przeprojektowano zderzaki. Ta ostatnia zmiana – wraz z felgami o nowym kształcie - ma pozytywnie wpłynąć na aerodynamikę auta, a to oznacza większy zasięg. Standardowa odmiana przejedzie teraz wg. danych producenta 554 km na jednym ładowaniu, czyli o 11 proc. więcej niż w poprzedniku. Wersja Long Range pokona 678 km, czyli o 13 proc. więcej.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

mat. prasowe

We wnętrzu pojawił się ekran dotykowy z tyłu. Pasażerowie mogą za jego pośrednictwem sterować m.in. klimatyzacją i systemami rozrywki. Z kolei przedni wyświetlacz ma ten sam rozmiar, co wcześniej (15,4 cala), ale dzięki cieńszej ramce przekątna ekranu jest większa. Dodano głośniki (system składa się z 17 głośników, dwóch subwooferów i dwóch wzmacniaczy w wersji Long Range oraz z 9 głośników, jednego subwoofera i wzmacniacza w odmianie z napędem na tylne koła), pojawiło się oświetlenie ambientowe i wentylacja przednich siedzeń. Zniknęły dźwigienki na kolumnie kierownicy. Nie ma już ani tej odpowiadającej za kierunkowskazy (obsługuje się je z kierownicy) ani za wybór kierunku jazdy (to robi się to z poziomu... ekranu).

Tesla Model 3

Tesla Model 3

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla Model S Plaid: Elektryczna bestia

Tesla chwali się dostarczeniem milionowego auta do Europy. - Ten kamień milowy podkreśla silne więzi, jakie zbudowaliśmy z konsumentami w Europie - podkreśla amerykańska firma w komunikacie prasowym. Zaczęło się od dostaw w niewielkich ilościach modelu Roadster w 2009 roku, którego cena przekraczała 100 tys. euro, skończyło na dostawie setek samochodów dostarczanych każdego dnia.

Nie jest tajemnicą, że Tesla walczy o rynek ceną. Średnia cena sprzedaży w Europie spadła o ponad 50 proc. w okresie od 2018 r., kiedy firma oferowała Model S i Model X. Jak twierdzi firma większość redukcji tych kosztów wynika z korzyści skali. Najchętniej kupowanym modelem jest aktualnie Model Y. Tesla rozszerzyła też swoją sieć stacji Supercharger w całej Europie. Aktualnie jest to ponad 1000 stacji i 13 000 indywidualnych stacji Supercharger w regionie. Na 12 głównych rynkach w Europie ponad 85 proc. autostrad i głównych dróg znajduje się w promieniu 60 minut od stacji Supercharger. W 2023 roku w ciągu pierwszych trzech kwartałach codziennie w Europie podłączanych było średnio 8 stacji Supercharger.

Na prąd
Koniec przywileju jazdy po buspasach dla samochodów elektrycznych
Na prąd
Volkswagen walczy z szarym importem swoich chińskich modeli samochodów
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?