Tesla chwali się dostarczeniem milionowego auta do Europy. - Ten kamień milowy podkreśla silne więzi, jakie zbudowaliśmy z konsumentami w Europie - podkreśla amerykańska firma w komunikacie prasowym. Zaczęło się od dostaw w niewielkich ilościach modelu Roadster w 2009 roku, którego cena przekraczała 100 tys. euro, skończyło na dostawie setek samochodów dostarczanych każdego dnia.
Tesla Model 3
Nie jest tajemnicą, że Tesla walczy o rynek ceną. Średnia cena sprzedaży w Europie spadła o ponad 50 proc. w okresie od 2018 r., kiedy firma oferowała Model S i Model X. Jak twierdzi firma większość redukcji tych kosztów wynika z korzyści skali. Najchętniej kupowanym modelem jest aktualnie Model Y. Tesla rozszerzyła też swoją sieć stacji Supercharger w całej Europie. Aktualnie jest to ponad 1000 stacji i 13 000 indywidualnych stacji Supercharger w regionie. Na 12 głównych rynkach w Europie ponad 85 proc. autostrad i głównych dróg znajduje się w promieniu 60 minut od stacji Supercharger. W 2023 roku w ciągu pierwszych trzech kwartałach codziennie w Europie podłączanych było średnio 8 stacji Supercharger.
Czytaj więcej
Potężny, odważnie wyglądający SUV z bogatym wyposażeniem i atrakcyjną cenę rzuca rękawicę markom klasy premium. Mocnymi atutami Kii EV9 są również skuteczny napęd elektryczny oraz szybko ładujący się akumulator.
Tesla Model 3