Tesla w natarciu: milion aut w Europie, premiera Modelu 3 w Warszawie

Tesla właśnie dostarczyła swój milionowy pojazd do Europy. Elektryczna marka Elona Muska rośnie w siłę bo właśnie zaprezentowała w Warszawie pierwszą modernizację Modelu 3.

Publikacja: 30.10.2023 10:23

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

Tesla chwali się dostarczeniem milionowego auta do Europy. - Ten kamień milowy podkreśla silne więzi, jakie zbudowaliśmy z konsumentami w Europie - podkreśla amerykańska firma w komunikacie prasowym. Zaczęło się od dostaw w niewielkich ilościach modelu Roadster w 2009 roku, którego cena przekraczała 100 tys. euro, skończyło na dostawie setek samochodów dostarczanych każdego dnia.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

Nie jest tajemnicą, że Tesla walczy o rynek ceną. Średnia cena sprzedaży w Europie spadła o ponad 50 proc. w okresie od 2018 r., kiedy firma oferowała Model S i Model X. Jak twierdzi firma większość redukcji tych kosztów wynika z korzyści skali. Najchętniej kupowanym modelem jest aktualnie Model Y. Tesla rozszerzyła też swoją sieć stacji Supercharger w całej Europie. Aktualnie jest to ponad 1000 stacji i 13 000 indywidualnych stacji Supercharger w regionie. Na 12 głównych rynkach w Europie ponad 85 proc. autostrad i głównych dróg znajduje się w promieniu 60 minut od stacji Supercharger. W 2023 roku w ciągu pierwszych trzech kwartałach codziennie w Europie podłączanych było średnio 8 stacji Supercharger.

Czytaj więcej

Kia EV9: Trzeci etap podróży do klasy premium
Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

W Warszawie odbyła się prezentacja zmodernizowanego Modelu 3. Po sześciu latach od debiutu i ponad 2 milionach wyprodukowanych egzemplarzy przyszedł czas na drugi już w karierze tego modelu lifting. Co się zmieniło? Zastosowano m.in. węższe reflektory z przodu i mniejsze z tyłu, pojawiły się nowe kolory lakierów (Ultra Red i Stealth Grey), przeprojektowano zderzaki. Ta ostatnia zmiana – wraz z felgami o nowym kształcie - ma pozytywnie wpłynąć na aerodynamikę auta, a to oznacza większy zasięg. Standardowa odmiana przejedzie teraz wg. danych producenta 554 km na jednym ładowaniu, czyli o 11 proc. więcej niż w poprzedniku. Wersja Long Range pokona 678 km, czyli o 13 proc. więcej.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu pojawił się ekran dotykowy z tyłu. Pasażerowie mogą za jego pośrednictwem sterować m.in. klimatyzacją i systemami rozrywki. Z kolei przedni wyświetlacz ma ten sam rozmiar, co wcześniej (15,4 cala), ale dzięki cieńszej ramce przekątna ekranu jest większa. Dodano głośniki (system składa się z 17 głośników, dwóch subwooferów i dwóch wzmacniaczy w wersji Long Range oraz z 9 głośników, jednego subwoofera i wzmacniacza w odmianie z napędem na tylne koła), pojawiło się oświetlenie ambientowe i wentylacja przednich siedzeń. Zniknęły dźwigienki na kolumnie kierownicy. Nie ma już ani tej odpowiadającej za kierunkowskazy (obsługuje się je z kierownicy) ani za wybór kierunku jazdy (to robi się to z poziomu... ekranu).

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla Model S Plaid: Elektryczna bestia

Tesla chwali się dostarczeniem milionowego auta do Europy. - Ten kamień milowy podkreśla silne więzi, jakie zbudowaliśmy z konsumentami w Europie - podkreśla amerykańska firma w komunikacie prasowym. Zaczęło się od dostaw w niewielkich ilościach modelu Roadster w 2009 roku, którego cena przekraczała 100 tys. euro, skończyło na dostawie setek samochodów dostarczanych każdego dnia.

Nie jest tajemnicą, że Tesla walczy o rynek ceną. Średnia cena sprzedaży w Europie spadła o ponad 50 proc. w okresie od 2018 r., kiedy firma oferowała Model S i Model X. Jak twierdzi firma większość redukcji tych kosztów wynika z korzyści skali. Najchętniej kupowanym modelem jest aktualnie Model Y. Tesla rozszerzyła też swoją sieć stacji Supercharger w całej Europie. Aktualnie jest to ponad 1000 stacji i 13 000 indywidualnych stacji Supercharger w regionie. Na 12 głównych rynkach w Europie ponad 85 proc. autostrad i głównych dróg znajduje się w promieniu 60 minut od stacji Supercharger. W 2023 roku w ciągu pierwszych trzech kwartałach codziennie w Europie podłączanych było średnio 8 stacji Supercharger.

Na prąd
Sprzedaż Tesli spadła po raz pierwszy od dziewięciu lat
Na prąd
Chińscy producenci aut łapią zadyszkę. Ich metody nie wszędzie są akceptowane
Na prąd
Chiński bestseller wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł
Na prąd
Ceny akumulatorów na rekordowo niskim poziomie. Czy elektryki będą tańsze?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Na prąd
Musk stawia wyzwanie Chinom. Tania Tesla pojawi się w 2025 r.