Do funkcji startu i przyspieszenia przydałby się tu kojący głos Davida Attenborough, który koiłby nastrój. Gepard widzi swoją ofiarę, lekko kuca, chowając się za kępkami trawy, pręży całe ciało i w idealnym momencie atakuje, pędząc w upatrzony punkt – mógłby mówić coś w tym stylu, tylko przełożone na język motoryzacji. Bo przy przyspieszeniu na poziomie 2,1 s do setki wkraczamy w granice fizyki, przeciążenia i obszarów, których mało kto wcześniej doświadczył. Żółta kulka na wyświetlaczu staje się coraz większa. To ona pokazuje, kiedy masz ruszyć. Zanim to nastąpi, uruchom funkcję Drag Race, potem auto podgrzeje baterię i przygotowuje je na wystrzał – to kluczowa część przygotowań do przyspieszenia tesli model S Plaid. Elektryczna bestia o mocy 1020 KM obniża jeszcze przód, aby poprawić przyczepność. Prawa stopa wciska pedał przyspieszenia, lewa mocno wbita jest w hamulec i w końcu nadchodzi ten moment, kiedy ruszasz.
Tesla Model S Plaid
2,1 sekundy do setki, ale...
Głowa uderza w zagłówek niczym po ciosie Mike’a Tysona, reszta ciała przykleja się do skórzanego siedzenia. Wszystko odbywa się na tyle brutalnie, że przez chwilę, siedząc nawet za kierownicą, nie wiesz, co się dzieje. Osoby wrażliwe na omdlenia powinny konsultować chęć udziału w tej furii przyspieszenia z rodzinnym lekarzem. Dowiedzieć się, czy ich organizm toleruje coś takiego. Z prawego fotela niemal zawsze dochodzi jakiś krzyk, pisk, przekleństwo. Siedząc za kierownicą, trzeba bardzo się skupić. Trochę irytuje absolutny brak poślizgu i pewna mechaniczność, z jaką ten trzysilnikowy potwór katapultuje się do przodu. Jednak przyspieszenia w 2,1 sekundy do setki nie zapomni się bardzo długo. Plaid na oponach szosowych praktycznie nie ma naturalnych wrogów. Gepard dopada ofiarę i sprawnym ruchem łamie jej kark – powinien zakończyć spokojnym głosem Attenborough.
Tesla Model S Plaid
Czytaj więcej
To SUV, ale mimo że ma napęd na cztery koła, nie pojedziesz nim nigdy w teren. Za to wygrasz każdy sprint spod świateł, zabierzesz sześć osób i pograsz w grę podczas ładowania baterii.