Podpisane porozumienie pomiędzy firmami zakłada utworzenie spółki joint venture i inwestycję 913 milionów dolarów (około 3 mld 800 mln zł) do 2028 roku w fabrykę, w której ma wytwarzać ogniwa do baterii samochodów elektrycznych. Nowy obiekt ma powstać w południowokoreańskim narodowym parku przemysłowym Saemanggeum w prowincji Jeollabuk-do. Budowa nowej fabryki ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Trzy lata później (2026 r.) produkcja ma wynosić 50 tys. ton tzw. prekursorów (substancja wykorzystana do produkcji) akumulatorów samochodowych rocznie. Planowana wydajność zakładu to 100 tys. ton rocznie.
Czytaj więcej
BYD, chiński gigant motoryzacyjny rozbudowuje sieć sprzedażową w Europie o takie kraje jak Irlandia, Finlandia i Islandia. Oprócz tego Chińczycy przymierzają się do przejęcia lub zbudowania własnej fabryki na Starym Kontynencie.
W Informacji prasowej podano, że przy pełnej mocy roczna produkcja zakładu wystarczy do wyprodukowania ponad miliona samochodów elektrycznych. - Inwestycja w zakład w Semangeum wzmocni nasze łańcuchy dostaw poprzez konsolidację produkcji materiałów katodowych. LG Chem będzie proaktywnie reagować na zmiany na dynamicznym światowym rynku i ugruntować swoją pozycję wiodącego producenta ogniw akumulatorowych – mówi Shin Hak Cheol, szef LG Chem.
Czytaj więcej
Wywodzi się z japońskich key carów. Ma niewielkie rozmiary i rzuca się w oczy swoim niecodziennym wyglądem. Ignis z przekładnią CVT to znakomity miejski samochód.