Chińska firma BYD rozszerza światową ekspansję. Przedstawiciele koncernu ogłosili dodanie do sieci europejskiej dwóch nowych dealerów. Motor Distributors Ltd (MLD) działa w Irlandii i będzie oferować modele chińskiej marki w wybranych lokalizacjach, w tym w Dublinie i Cork. Z kolei RSA, dealer, z którym BYD współpracuje już w Norwegii, będzie oferował chińskie elektryki w Finlandii i na Islandii. Podczas konferencji BYD pochwalił się również wynikami sprzedaży. W 2022 roku producent sprzedał 1 857 379 lekkich pojazdów napędzanych elektrycznie co oznacza wzrost o 209 proc. Na rekordową liczbę złożyło się tym 911 140 pojazdów z napędem akumulatorowym (49 proc.) i 946 239 hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (51 proc.).
Czytaj więcej
Pochodząca z Krakowa istniejąca od siedmiu lat firma Green Cell specjalizuje się w technologiach elektro-mobilnych i wszelkiego rodzaju bateriach i ładowarkach. Teraz firma zaprezentowała rewolucyjną ładowarkę do samochodów elektrycznych.
Obecnie pojazdy chińskiego producenta są sprzedawane w ponad 70 krajach, ale większość z nich trafia na rodzimy rynek. BYD pod względem sprzedaży czystych elektryków ustępuje tylko Tesli. Jego główną konkurencją w Europie mają być z kolei modele grupy Stellantis oraz Volkswagena. W ubiegłym tygodniu ogłosz0no plany budowy kolejnej fabryki akumulatorów w Chinach. Na początku tego roku pojawiły się doniesienia, że firma chce mieć własną fabrykę w Europie. Chińczycy rozważają dwie opcje: kupić fabrykę pojazdów Forda w Saarlouis w Niemczech lub wybudować od podstaw własny zakład. Obecnie zdaniem obserwatorów rynku bliżej mu do drugiej opcji.
Czytaj więcej
Ford wprowadził na rynek nowego Rangera Raptora. Pick-up nie ma tym razem diesla, a trzylitrowy silnik V6 i zawieszenie, którego nie powstydziłyby się wyczynówki startujące na Dakarze.