Porsche pracuje nad elektrykiem o mocy 1000 KM

Powstanie Taycan o mocy 1000 KM, który właśnie jest testowany na torze Nurburgring. Porsche chce mieć konkurenta dla modelu Tesli S Plaid, która ma 1020 KM.

Publikacja: 23.10.2022 08:04

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

Foto: mat. prasowe

Zresztą tu nie chodzi wyłącznie o Teslę. Na rynku powstaje obecni kilka projektów elektrycznych modeli o ogromnej mocy, jak chociażby amerykański Lucid, który zapowiedział limuzynę Air Sapphire o mocy 1217 KM. Porsche w tym wyścigu nie chce zostać w tyle, a obecnie Taycan Turbo S ma maksymalnie moc 761 KM. Plotki o mocniejszej wersji krążą już od jakiegoś czasu. Teraz pojawił się prototyp na torze Nürburgring, za którego kierownicą zasiadł kierowca testowy i rekordzista Porsche, Lars Kern.

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

mat. prasowe

Czytaj więcej

Po giełdowym debiucie Porsche cenniejsze od Volkswagena

Wizualnie 1000 konny Taycan prezentuje kilka zmian aerodynamicznych. Z przodu znajdują się zupełnie nowy owiewki, a z tyłu zabudowano duży, przyczepiony na stałe spoiler. Nie wiadomo w jaki sposób Porsche wydobędzie niezbędny wzrost mocy z dwusilnikowego napędu elektrycznego. Jednak Porsche na pewno czerpie doświadczenie ze zbudowanego prototypu Mission R, który miał moc ponad 1000 KM. Termin startu konkurenta z Zuffenhausen dla Tesli Model S Plaid jest jeszcze nie znany. Pewne jest jednak, że Porsche będzie chciało pobić nim rekord okrążenia dla samochodów z napędem elektrycznym na torze Nürburgring, który obecnie należy do Porsche Taycana Turbo S i wynosi 7 min 33 sekundy. Tesla kilka razy przymierzała się do jego pobicia, ale nigdy nic z tego nie wyszło.

Lucid Air Sapphire

Lucid Air Sapphire

mat. prasowe

Tesla Model S

Tesla Model S

mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku

Zresztą tu nie chodzi wyłącznie o Teslę. Na rynku powstaje obecni kilka projektów elektrycznych modeli o ogromnej mocy, jak chociażby amerykański Lucid, który zapowiedział limuzynę Air Sapphire o mocy 1217 KM. Porsche w tym wyścigu nie chce zostać w tyle, a obecnie Taycan Turbo S ma maksymalnie moc 761 KM. Plotki o mocniejszej wersji krążą już od jakiegoś czasu. Teraz pojawił się prototyp na torze Nürburgring, za którego kierownicą zasiadł kierowca testowy i rekordzista Porsche, Lars Kern.

Na prąd
Chiny rozważają wprowadzenie cła na samochody z UE i USA
Na prąd
Coraz więcej marek motoryzacyjnych wycofuje się ze swoich elektrycznych strategii
Na prąd
Koniec przywileju jazdy po buspasach dla samochodów elektrycznych
Na prąd
Volkswagen walczy z szarym importem swoich chińskich modeli samochodów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?