Porsche pracuje nad elektrykiem o mocy 1000 KM

Powstanie Taycan o mocy 1000 KM, który właśnie jest testowany na torze Nurburgring. Porsche chce mieć konkurenta dla modelu Tesli S Plaid, która ma 1020 KM.

Publikacja: 23.10.2022 08:04

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

Foto: mat. prasowe

Zresztą tu nie chodzi wyłącznie o Teslę. Na rynku powstaje obecni kilka projektów elektrycznych modeli o ogromnej mocy, jak chociażby amerykański Lucid, który zapowiedział limuzynę Air Sapphire o mocy 1217 KM. Porsche w tym wyścigu nie chce zostać w tyle, a obecnie Taycan Turbo S ma maksymalnie moc 761 KM. Plotki o mocniejszej wersji krążą już od jakiegoś czasu. Teraz pojawił się prototyp na torze Nürburgring, za którego kierownicą zasiadł kierowca testowy i rekordzista Porsche, Lars Kern.

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Po giełdowym debiucie Porsche cenniejsze od Volkswagena

Wizualnie 1000 konny Taycan prezentuje kilka zmian aerodynamicznych. Z przodu znajdują się zupełnie nowy owiewki, a z tyłu zabudowano duży, przyczepiony na stałe spoiler. Nie wiadomo w jaki sposób Porsche wydobędzie niezbędny wzrost mocy z dwusilnikowego napędu elektrycznego. Jednak Porsche na pewno czerpie doświadczenie ze zbudowanego prototypu Mission R, który miał moc ponad 1000 KM. Termin startu konkurenta z Zuffenhausen dla Tesli Model S Plaid jest jeszcze nie znany. Pewne jest jednak, że Porsche będzie chciało pobić nim rekord okrążenia dla samochodów z napędem elektrycznym na torze Nürburgring, który obecnie należy do Porsche Taycana Turbo S i wynosi 7 min 33 sekundy. Tesla kilka razy przymierzała się do jego pobicia, ale nigdy nic z tego nie wyszło.

Lucid Air Sapphire

Lucid Air Sapphire

Foto: mat. prasowe

Tesla Model S

Tesla Model S

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku

Zresztą tu nie chodzi wyłącznie o Teslę. Na rynku powstaje obecni kilka projektów elektrycznych modeli o ogromnej mocy, jak chociażby amerykański Lucid, który zapowiedział limuzynę Air Sapphire o mocy 1217 KM. Porsche w tym wyścigu nie chce zostać w tyle, a obecnie Taycan Turbo S ma maksymalnie moc 761 KM. Plotki o mocniejszej wersji krążą już od jakiegoś czasu. Teraz pojawił się prototyp na torze Nürburgring, za którego kierownicą zasiadł kierowca testowy i rekordzista Porsche, Lars Kern.

Na prąd
Polska będzie budować silniki elektryczne dla Hyundaia. Koreańczycy wybudują fabrykę
Na prąd
Rewolucja w silnikach elektrycznych. Napęd zabudowany w kołach
Na prąd
Sprzedaż Tesli spadła po raz pierwszy od dziewięciu lat
Na prąd
Chińscy producenci aut łapią zadyszkę. Ich metody nie wszędzie są akceptowane
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Na prąd
Chiński bestseller wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego