Porsche pracuje nad elektrykiem o mocy 1000 KM

Powstanie Taycan o mocy 1000 KM, który właśnie jest testowany na torze Nurburgring. Porsche chce mieć konkurenta dla modelu Tesli S Plaid, która ma 1020 KM.

Publikacja: 23.10.2022 08:04

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

Foto: mat. prasowe

Zresztą tu nie chodzi wyłącznie o Teslę. Na rynku powstaje obecni kilka projektów elektrycznych modeli o ogromnej mocy, jak chociażby amerykański Lucid, który zapowiedział limuzynę Air Sapphire o mocy 1217 KM. Porsche w tym wyścigu nie chce zostać w tyle, a obecnie Taycan Turbo S ma maksymalnie moc 761 KM. Plotki o mocniejszej wersji krążą już od jakiegoś czasu. Teraz pojawił się prototyp na torze Nürburgring, za którego kierownicą zasiadł kierowca testowy i rekordzista Porsche, Lars Kern.

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Po giełdowym debiucie Porsche cenniejsze od Volkswagena

Wizualnie 1000 konny Taycan prezentuje kilka zmian aerodynamicznych. Z przodu znajdują się zupełnie nowy owiewki, a z tyłu zabudowano duży, przyczepiony na stałe spoiler. Nie wiadomo w jaki sposób Porsche wydobędzie niezbędny wzrost mocy z dwusilnikowego napędu elektrycznego. Jednak Porsche na pewno czerpie doświadczenie ze zbudowanego prototypu Mission R, który miał moc ponad 1000 KM. Termin startu konkurenta z Zuffenhausen dla Tesli Model S Plaid jest jeszcze nie znany. Pewne jest jednak, że Porsche będzie chciało pobić nim rekord okrążenia dla samochodów z napędem elektrycznym na torze Nürburgring, który obecnie należy do Porsche Taycana Turbo S i wynosi 7 min 33 sekundy. Tesla kilka razy przymierzała się do jego pobicia, ale nigdy nic z tego nie wyszło.

Lucid Air Sapphire

Lucid Air Sapphire

Foto: mat. prasowe

Tesla Model S

Tesla Model S

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku

Zresztą tu nie chodzi wyłącznie o Teslę. Na rynku powstaje obecni kilka projektów elektrycznych modeli o ogromnej mocy, jak chociażby amerykański Lucid, który zapowiedział limuzynę Air Sapphire o mocy 1217 KM. Porsche w tym wyścigu nie chce zostać w tyle, a obecnie Taycan Turbo S ma maksymalnie moc 761 KM. Plotki o mocniejszej wersji krążą już od jakiegoś czasu. Teraz pojawił się prototyp na torze Nürburgring, za którego kierownicą zasiadł kierowca testowy i rekordzista Porsche, Lars Kern.

Na prąd
Nowy patent Stellantisa. Pierwszy na świecie układ wydechowy dla aut elektrycznych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Na prąd
Ile kosztuje ładowanie auta elektrycznego? Kolejne podwyżki cen na stacjach ładowania
Na prąd
Nawet w Norwegii Tesla popadła w niełaskę. Lidera rynku wyprzedziła Toyota i VW
Na prąd
Chiny również nie chcą Tesli. Spadek sprzedaży giganta na całym świecie
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Na prąd
Następca Dacii Spring będzie produkowany w Europie. Cena poniżej 75 tys. zł
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście