Test szybkości ładowania samochodów elektrycznych. Kia bezkonkurencyjna

Co roku niemiecka firma konsultingowa P3 Group tworzy indeks ładowania, który wyłania najszybciej ładujące się elektryki na rynku.

Publikacja: 07.08.2022 08:49

Kia EV6

Kia EV6

Foto: mat. prasowe

Jednym z kryterium wyboru przy zakupie samochodu elektrycznego jest jego szybkość ładowania. Jednak teoria i praktyka często mogą się różnić. Niemiecka firma konsultingowa P3 Group od kilku lat publikuje Charging Index - indeks ładowania, dzięki któremu można porównać wydajność ładowania samochodów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku. W tym roku pierwsze miejsce zdobyła Kia EV6.

Kia EV6

Kia EV6

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla wprowadza lepsze akumulatory. Problem w tym, że są niewymienialne

Wydajność jest mierzona podczas ładowania baterii od 10 do 80 procent, a dla lepszego porównywania wyników ładowanie odbywa się na tej samej stacji ładowania. W testach określa się, jaki zasięg udało się naładować w ciągu 20 minut. Na podstawie tego wyniku obliczany jest następnie wskaźnik do wartości 300 km. Jeśli zasięg 300 kilometrów jest ładowany w ciągu 20 minut, wartość indeksu wynosi 1,0.

Mercedes EQS

Mercedes EQS

Foto: mat. prasowe

W przypadku Kii EV6 przyznano nawet wynik 1,03, czyli w 20 minut udało się załadować dystans większy niż 300 km. Zeszłoroczny zwycięzca Mercedes EQS zajął drugie miejsce z wartością 0,92 (co odpowiada 275 km). Za nimi uplasowały się BMW iX Xdrive50 z wynikiem 0,91 (273 km), Hyundai Ioniq 5 2WD z wynikiem 0,91 (272 km) oraz Porsche Taycan GTS z wynikiem 0,90 (271 km). Swoją drogą Taycan po 10 minutach uzyskał zasięg 183 kilometrów, co jest drugim najlepszym wynikiem, jednak później jego szybkość ładowania zwalnia. 

Najlepsza piątka elektryków należy w tegorocznym teście do klasy średniej lub wyższej, ale testowano również tańsze modele z niższych klas. Tu najlepszy wynik osiągnął Volkswagen ID.3 58 kWh z wynikiem 0,81, a za nim plasują się Peugeot e-208 (0,72), Hyundai Kona 64 kWh (0,65), Fiat 500e (0,62), Mini Cooper SE (0,29) i Dacia Spring (0,20).

BMW iX

BMW iX

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW iX1 i X1: Dwie nazwy, trzy typy napędów

Jednym z kryterium wyboru przy zakupie samochodu elektrycznego jest jego szybkość ładowania. Jednak teoria i praktyka często mogą się różnić. Niemiecka firma konsultingowa P3 Group od kilku lat publikuje Charging Index - indeks ładowania, dzięki któremu można porównać wydajność ładowania samochodów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku. W tym roku pierwsze miejsce zdobyła Kia EV6.

Wydajność jest mierzona podczas ładowania baterii od 10 do 80 procent, a dla lepszego porównywania wyników ładowanie odbywa się na tej samej stacji ładowania. W testach określa się, jaki zasięg udało się naładować w ciągu 20 minut. Na podstawie tego wyniku obliczany jest następnie wskaźnik do wartości 300 km. Jeśli zasięg 300 kilometrów jest ładowany w ciągu 20 minut, wartość indeksu wynosi 1,0.

Na prąd
Ceny akumulatorów na rekordowo niskim poziomie. Czy elektryki będą tańsze?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Na prąd
Musk stawia wyzwanie Chinom. Tania Tesla pojawi się w 2025 r.
Na prąd
Program dopłat "Mój elektryk 2.0" może zaszkodzić rynkowi e-mobility
Na prąd
Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Na prąd
To może być przełom dla producentów aut. Gigant branży buduje własną platformę