W 2009 r. BMW po raz pierwszy wprowadziło na rynek model X1 - wówczas był to model oparty na platformie z napędem na tylne koła. Trzynaście lat później firma z Monachium wprowadza trzecią generację modelu X1 i drugą opartą na architekturze z napędem na przednie koła. Teraz X1, który rośnie z generacji na generację jest bezsprzecznie SUV-em. Nowy X1 jest o 5,3 cm dłuższy (4,5 metra), szerszy o 2,4 cm (1,85 metra) i wyższy 4,4 cm (1,64 metra) od swojego poprzednika. Zwiększył się również rozstaw osi - o 2,2 cm do 2,96 metra. W nowym X1 nie ma za to monstrualnych nerek jak w serii 4. Zadbano o aerodynamikę nadwozia i masę auta, co szczególnie ważne przy wersji elektrycznej. Jest więc lekka aluminiowa maska, schowane klamki drzwi, długi spojler na krawędzi dachu. Zelektryfikowane hybrydy plug-in oraz model elektryczny iX1 wyróżnia się jasnoniebieskimi akcentami - np. logo BMW otoczone jest jasnoniebieskim pierścieniem z przodu i z tyłu, na osłonach piast kół i na piaście kierownicy. W żadnej wersji nie widać końcówek rur wydechowych - projektanci całkowicie je ukryli.
BMW X1 z pakietem sportowym M
We wnętrzu pojawił się podwójny wyświetlacz znany z niedawno zmodernizowanych modeli serii 3 i 4. Wyświetlacz z najnowszym system operacyjnym BMW OS 8 eliminuje konieczność używania większości przycisków. Zostały tylko te najbardziej potrzebne - przycisk uruchamiania silnika, przycisk świateł awaryjnych, przełącznik oraz regulator głośności. Pasażerowie mają skorzystać na zwiększonych wymiarach auta. Z przodu ma być nieco więcej miejsca na ramiona, a z tyłu więcej na nogi. Tylną kanapę można złożyć w układzie 60/40 i opcjonalnie przesunąć o 13 cm - ale nie w elektrycznym iX1. Tu tylne siedzenie jest zabudowane na stałe, można je tylko złożyć w proporcji 40:20:40. Bagażnik pomieścić 540 litrów bagażu, czyli o 35 l więcej niż poprzedniku. Po złożeniu oparć z tyłu zmieści się 1600 litrów - o 50 l więcej. Po raz pierwszy w tym modelu za dodatkową opłatą dostępny jest elektrycznie składany hak przyczepy.
Czytaj więcej
BMW M GmbH została założona 50 lat temu. To wystarczający powód, aby wprowadzić na rynek limitowane edycje oparte na modelach M3 oraz M4 i w ten sposób uczcić wyjątkową rocznicę.
BMW X1