Będzie więcej ładowarek do e-aut. GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet

Jeden z największych operatorów stacji ładowania – GreenWay, powiększa swoją sieć ładowarek o 70 kolejnych stacji. Jest to wynik zakupu sieci Revnet. Włączenie do sieci i udostępnienie w aplikacji operatora nastąpi do trzeciego kwartału tego roku.

Publikacja: 29.06.2022 06:30

Będzie więcej ładowarek do e-aut. GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet

Foto: Greenway

Transakcja przejęcia przez GreenWay spółki Rawicom EV wraz siecią Revnet została przeprowadzona w czerwcu tego roku. - Bardzo się cieszę, że oddajemy owoc naszej kilkuletniej pracy w dobre ręce – mówi Adam Hłond współwłaściciel i członek zarządu Rawicom SA. Wszystkie stacje sieci Revnet zostaną włączone do publicznej sieci i udostępnione w aplikacji GreenWay. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, nastąpi to do trzeciego kwartału 2022 roku. Operator – GreenWay – odpowiadać będzie również za ich serwis techniczny, obsługę klienta i rozwiązania roamingowe. Przejęte stacje nie są to jednak szybkie stacje prądu stałego DC. Sieć Revnet składa się z ładowarek AC (prąd zmienny) o mocy 22 kW, które znajdują się głównie w lokalizacjach miejskich. GreenWay planuje jednak niektóre stacje zmodernizować i znacząco zwiększyć ich moc – dostosować do standardu DC (powyżej 22 kW).

- Dzięki transakcji klienci Revnet otrzymają dostęp do największej sieci ładowania w Polsce, wraz z naszą obsługą klienta i dostępnością usług ładowania na najwyższym poziomie w branży - komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Z drugiej strony, włączając siedemdziesiąt nowych stacji do naszej sieci, zwiększamy dostęp do usług ładowania dla naszych obecnych klientów. Jesteśmy przekonani, że kierowcy chętnie skorzystają z nowych lokalizacji, szczególnie po ich rozbudowie. Zakup Revnet przez GreenWay był możliwy, ponieważ w lutym tego roku największy operator w kraju otrzymał 85 milionów euro kapitału rozwojowego na inwestycje w sieć stacji ładowania. Celem wsparcia inwestycyjnego jest budowa wiodącej pozycji GreenWay w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Czytaj więcej

Chińska firma szykuje nową generację baterii dla aut elektrycznych

- Dzięki inwestycji znacząco przyspieszyliśmy rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. Realizujemy ten proces zarówno przez budowę nowych stacji, jak i konsolidowanie rynku - mówi Rafał Czyżewski. - Drugim filarem naszej strategii jest budowa pozycji partnera pierwszego wyboru dla biznesu, który coraz bardziej zainteresowany jest elektromobilnością. Również w tym obszarze wsparcie inwestorów stanowi dla nas niezwykle silny impuls rozwojowy. Zakup Reventu nie oznacza, że firma przestanie istnieć. - Nasza firma nadal pozostaje na rynku elektromobilności, skupiając się na dostarczaniu klientom wysokiej klasy urządzeń i infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz świadczenia usług montażu i serwisu. Cały czas rozwijamy nasz główny kierunek, w którym od wielu lat się specjalizujemy, jakim jest budowa wielkoskalowych farm fotowoltaicznych – mówi Adam Hłond.

Przeprowadzone transakcje stawiają GreenWay w komfortowej sytuacji. Na terenie kraju będzie łącznie 445 ogólnodostępnych stacji ładowania od tego operatora. To jednak mniej niż posiada i planuje PKN Orlen. Koncern nadzorowany przez Daniela Obajtka, dysponuje obecnie 470 stacjami ładowania pojazdów elektrycznych (zarówno na prąd przemienny AC, jak i stały DC), co przekłada się na 894 punkty ładowania. – Do końca 2022 r. w ramach sieci Orlen Charge ma działać już około 500 stacji, a liczba punktów ładowania ma wzrosnąć do ponad tysiąca – podała spółka.

Czytaj więcej

Ford E-Transit: Nowa era prowadzenia biznesu
Na prąd
Porsche weryfikuje plany elektryfikacji. Szansa na powrót spalinowego Macana
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Na prąd
Polska będzie budować silniki elektryczne dla Hyundaia. Koreańczycy wybudują fabrykę
Na prąd
Rewolucja w silnikach elektrycznych. Napęd zabudowany w kołach
Na prąd
Sprzedaż Tesli spadła po raz pierwszy od dziewięciu lat
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Na prąd
Chińscy producenci aut łapią zadyszkę. Ich metody nie wszędzie są akceptowane
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego