Transakcja przejęcia przez GreenWay spółki Rawicom EV wraz siecią Revnet została przeprowadzona w czerwcu tego roku. - Bardzo się cieszę, że oddajemy owoc naszej kilkuletniej pracy w dobre ręce – mówi Adam Hłond współwłaściciel i członek zarządu Rawicom SA. Wszystkie stacje sieci Revnet zostaną włączone do publicznej sieci i udostępnione w aplikacji GreenWay. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, nastąpi to do trzeciego kwartału 2022 roku. Operator – GreenWay – odpowiadać będzie również za ich serwis techniczny, obsługę klienta i rozwiązania roamingowe. Przejęte stacje nie są to jednak szybkie stacje prądu stałego DC. Sieć Revnet składa się z ładowarek AC (prąd zmienny) o mocy 22 kW, które znajdują się głównie w lokalizacjach miejskich. GreenWay planuje jednak niektóre stacje zmodernizować i znacząco zwiększyć ich moc – dostosować do standardu DC (powyżej 22 kW).
- Dzięki transakcji klienci Revnet otrzymają dostęp do największej sieci ładowania w Polsce, wraz z naszą obsługą klienta i dostępnością usług ładowania na najwyższym poziomie w branży - komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Z drugiej strony, włączając siedemdziesiąt nowych stacji do naszej sieci, zwiększamy dostęp do usług ładowania dla naszych obecnych klientów. Jesteśmy przekonani, że kierowcy chętnie skorzystają z nowych lokalizacji, szczególnie po ich rozbudowie. Zakup Revnet przez GreenWay był możliwy, ponieważ w lutym tego roku największy operator w kraju otrzymał 85 milionów euro kapitału rozwojowego na inwestycje w sieć stacji ładowania. Celem wsparcia inwestycyjnego jest budowa wiodącej pozycji GreenWay w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Czytaj więcej
CATL, chińskie przedsiębiorstwo projektowo-wytwórcze założone w 2011 roku, specjalizujące się w produkcji technologii akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych zapowiedziało wyprodukowanie w 2023 roku baterii najnowszej generacji.
- Dzięki inwestycji znacząco przyspieszyliśmy rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. Realizujemy ten proces zarówno przez budowę nowych stacji, jak i konsolidowanie rynku - mówi Rafał Czyżewski. - Drugim filarem naszej strategii jest budowa pozycji partnera pierwszego wyboru dla biznesu, który coraz bardziej zainteresowany jest elektromobilnością. Również w tym obszarze wsparcie inwestorów stanowi dla nas niezwykle silny impuls rozwojowy. Zakup Reventu nie oznacza, że firma przestanie istnieć. - Nasza firma nadal pozostaje na rynku elektromobilności, skupiając się na dostarczaniu klientom wysokiej klasy urządzeń i infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz świadczenia usług montażu i serwisu. Cały czas rozwijamy nasz główny kierunek, w którym od wielu lat się specjalizujemy, jakim jest budowa wielkoskalowych farm fotowoltaicznych – mówi Adam Hłond.
Przeprowadzone transakcje stawiają GreenWay w komfortowej sytuacji. Na terenie kraju będzie łącznie 445 ogólnodostępnych stacji ładowania od tego operatora. To jednak mniej niż posiada i planuje PKN Orlen. Koncern nadzorowany przez Daniela Obajtka, dysponuje obecnie 470 stacjami ładowania pojazdów elektrycznych (zarówno na prąd przemienny AC, jak i stały DC), co przekłada się na 894 punkty ładowania. – Do końca 2022 r. w ramach sieci Orlen Charge ma działać już około 500 stacji, a liczba punktów ładowania ma wzrosnąć do ponad tysiąca – podała spółka.