Będzie więcej ładowarek do e-aut. GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet

Jeden z największych operatorów stacji ładowania – GreenWay, powiększa swoją sieć ładowarek o 70 kolejnych stacji. Jest to wynik zakupu sieci Revnet. Włączenie do sieci i udostępnienie w aplikacji operatora nastąpi do trzeciego kwartału tego roku.

Publikacja: 29.06.2022 06:30

Będzie więcej ładowarek do e-aut. GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet

Foto: Greenway

Transakcja przejęcia przez GreenWay spółki Rawicom EV wraz siecią Revnet została przeprowadzona w czerwcu tego roku. - Bardzo się cieszę, że oddajemy owoc naszej kilkuletniej pracy w dobre ręce – mówi Adam Hłond współwłaściciel i członek zarządu Rawicom SA. Wszystkie stacje sieci Revnet zostaną włączone do publicznej sieci i udostępnione w aplikacji GreenWay. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, nastąpi to do trzeciego kwartału 2022 roku. Operator – GreenWay – odpowiadać będzie również za ich serwis techniczny, obsługę klienta i rozwiązania roamingowe. Przejęte stacje nie są to jednak szybkie stacje prądu stałego DC. Sieć Revnet składa się z ładowarek AC (prąd zmienny) o mocy 22 kW, które znajdują się głównie w lokalizacjach miejskich. GreenWay planuje jednak niektóre stacje zmodernizować i znacząco zwiększyć ich moc – dostosować do standardu DC (powyżej 22 kW).

- Dzięki transakcji klienci Revnet otrzymają dostęp do największej sieci ładowania w Polsce, wraz z naszą obsługą klienta i dostępnością usług ładowania na najwyższym poziomie w branży - komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Z drugiej strony, włączając siedemdziesiąt nowych stacji do naszej sieci, zwiększamy dostęp do usług ładowania dla naszych obecnych klientów. Jesteśmy przekonani, że kierowcy chętnie skorzystają z nowych lokalizacji, szczególnie po ich rozbudowie. Zakup Revnet przez GreenWay był możliwy, ponieważ w lutym tego roku największy operator w kraju otrzymał 85 milionów euro kapitału rozwojowego na inwestycje w sieć stacji ładowania. Celem wsparcia inwestycyjnego jest budowa wiodącej pozycji GreenWay w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Czytaj więcej

Chińska firma szykuje nową generację baterii dla aut elektrycznych

- Dzięki inwestycji znacząco przyspieszyliśmy rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. Realizujemy ten proces zarówno przez budowę nowych stacji, jak i konsolidowanie rynku - mówi Rafał Czyżewski. - Drugim filarem naszej strategii jest budowa pozycji partnera pierwszego wyboru dla biznesu, który coraz bardziej zainteresowany jest elektromobilnością. Również w tym obszarze wsparcie inwestorów stanowi dla nas niezwykle silny impuls rozwojowy. Zakup Reventu nie oznacza, że firma przestanie istnieć. - Nasza firma nadal pozostaje na rynku elektromobilności, skupiając się na dostarczaniu klientom wysokiej klasy urządzeń i infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz świadczenia usług montażu i serwisu. Cały czas rozwijamy nasz główny kierunek, w którym od wielu lat się specjalizujemy, jakim jest budowa wielkoskalowych farm fotowoltaicznych – mówi Adam Hłond.

Przeprowadzone transakcje stawiają GreenWay w komfortowej sytuacji. Na terenie kraju będzie łącznie 445 ogólnodostępnych stacji ładowania od tego operatora. To jednak mniej niż posiada i planuje PKN Orlen. Koncern nadzorowany przez Daniela Obajtka, dysponuje obecnie 470 stacjami ładowania pojazdów elektrycznych (zarówno na prąd przemienny AC, jak i stały DC), co przekłada się na 894 punkty ładowania. – Do końca 2022 r. w ramach sieci Orlen Charge ma działać już około 500 stacji, a liczba punktów ładowania ma wzrosnąć do ponad tysiąca – podała spółka.

Czytaj więcej

Ford E-Transit: Nowa era prowadzenia biznesu

Transakcja przejęcia przez GreenWay spółki Rawicom EV wraz siecią Revnet została przeprowadzona w czerwcu tego roku. - Bardzo się cieszę, że oddajemy owoc naszej kilkuletniej pracy w dobre ręce – mówi Adam Hłond współwłaściciel i członek zarządu Rawicom SA. Wszystkie stacje sieci Revnet zostaną włączone do publicznej sieci i udostępnione w aplikacji GreenWay. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, nastąpi to do trzeciego kwartału 2022 roku. Operator – GreenWay – odpowiadać będzie również za ich serwis techniczny, obsługę klienta i rozwiązania roamingowe. Przejęte stacje nie są to jednak szybkie stacje prądu stałego DC. Sieć Revnet składa się z ładowarek AC (prąd zmienny) o mocy 22 kW, które znajdują się głównie w lokalizacjach miejskich. GreenWay planuje jednak niektóre stacje zmodernizować i znacząco zwiększyć ich moc – dostosować do standardu DC (powyżej 22 kW).

Na prąd
Nieudana strategia Mercedesa. Sprzedaż flagowej limuzyny poniżej oczekiwań
Na prąd
Szef koncernu Stellantis oddaje głos przeciwko totalnej elektromobilności
Na prąd
Absurdalne kary Tesli. Ładujesz powyżej 90 procent poj. baterii, płacisz karę
Na prąd
Ze względu na niski popyt kolejna marka ogranicza produkcję elektrycznych modeli
Na prąd
Nowy chiński model trafi na polski rynek. Ma być klasa premium i napęd spalinowy
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości