Hyundai anuluje zamówione przez klientów w 2021 roku elektryczne modele Ioniq 5

Polski importer Hyundaia anuluje zamówienia na nowe samochody Ioniq 5, które zostały złożone jeszcze w 2021 roku. W efekcie klienci muszą dokonać zamówienia jeszcze raz po wyższych stawkach, zgodnych z cennikiem na 2023 rok.

Publikacja: 17.06.2022 12:03

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

Foto: mat. prasowe

Udana realizacja zamówienia na nowy samochód to istna ruletka. Do grona firm, które zaczęły odwoływać złożone już zamówienia dołączył Hyundai. Okazuje się, że klienci, którzy zamówili w zeszłym roku elektrycznego Ioniqa 5, obecnie muszą jeszcze raz udać się do salonu i dokonać nowej rezerwacji. Niestety po nowych, wyższych cenach. „W II kwartale 2022 roku w modelu Ioniq 5 został wprowadzony nowy rok modelowy 2023. Wskutek wciąż odczuwalnych konsekwencji pandemii Covid-19, przerwanych łańcuchów dostaw, których doświadczamy nadal, a także wobec najświeższych wydarzeń dotyczących wojny w Ukrainie, sytuacja na rynku motoryzacyjnym niestety nie ulega poprawie" – tłumaczy importer w oficjalnym oświadczeniu.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

Foto: mat. prasowe

„Nie otrzymaliśmy odpowiedniej liczby półprzewodników i innych komponentów koniecznych do wyprodukowania samochodów zamówionych z rokiem modelowym 2022. Wśród wielu wprowadzonych zmian jest między innymi nowy zestaw akumulatorów o pojemność 77,4 kWh. W związku z tym, jako producent byliśmy zmuszeni usunąć niewyprodukowane zamówienia. Ilość usuniętych zamówień jest ograniczona i wynosi poniżej 200 sztuk. W większości były to zamówienia na wersje z baterią 72 kWh, która ulega zmianie. Klienci mogą odstąpić od umowy lub zamówić samochody z roku modelowego 2023. W tym przypadku ich ponowne zamówienia zostaną zamówione do produkcji w trybie priorytetowym” – dodaje polski importer Hyundaia.

Czytaj więcej

Young Jin Lee, Prezes Hyundai Motor Poland: Przyszłe modele gamy N będą elektryczne

W efekcie klienci, którym anulowano zamówienia, a nadal chcą kupić Ioniqa muszą je jeszcze raz złożyć, co oznacza, że poniosą o ok. 10 procent większe koszty - około 16-28 tys. zł więcej. Problem jednak w tym, że mimo obietnicy dostawy aut priorytetowo, nie wiadomo nadal jak długo to potrwa i kiedy zamówione auta będą gotowe do odbioru. Obecnie najtańsza odmiana tego elektrycznego Hyundaia to wydatek 203 900 zł, a wariant z napędem 4WD to już 286 900 zł.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

Foto: mat. prasowe

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Hyundai Ioniq 5: Bardzo ważny elektryk

Udana realizacja zamówienia na nowy samochód to istna ruletka. Do grona firm, które zaczęły odwoływać złożone już zamówienia dołączył Hyundai. Okazuje się, że klienci, którzy zamówili w zeszłym roku elektrycznego Ioniqa 5, obecnie muszą jeszcze raz udać się do salonu i dokonać nowej rezerwacji. Niestety po nowych, wyższych cenach. „W II kwartale 2022 roku w modelu Ioniq 5 został wprowadzony nowy rok modelowy 2023. Wskutek wciąż odczuwalnych konsekwencji pandemii Covid-19, przerwanych łańcuchów dostaw, których doświadczamy nadal, a także wobec najświeższych wydarzeń dotyczących wojny w Ukrainie, sytuacja na rynku motoryzacyjnym niestety nie ulega poprawie" – tłumaczy importer w oficjalnym oświadczeniu.

Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km
Na prąd
Auta wodorowe mogą jeździć po buspasie, ale nie mogą parkować za darmo w miastach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan