Hyundai anuluje zamówione przez klientów w 2021 roku elektryczne modele Ioniq 5

Polski importer Hyundaia anuluje zamówienia na nowe samochody Ioniq 5, które zostały złożone jeszcze w 2021 roku. W efekcie klienci muszą dokonać zamówienia jeszcze raz po wyższych stawkach, zgodnych z cennikiem na 2023 rok.

Publikacja: 17.06.2022 12:03

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

Foto: mat. prasowe

Udana realizacja zamówienia na nowy samochód to istna ruletka. Do grona firm, które zaczęły odwoływać złożone już zamówienia dołączył Hyundai. Okazuje się, że klienci, którzy zamówili w zeszłym roku elektrycznego Ioniqa 5, obecnie muszą jeszcze raz udać się do salonu i dokonać nowej rezerwacji. Niestety po nowych, wyższych cenach. „W II kwartale 2022 roku w modelu Ioniq 5 został wprowadzony nowy rok modelowy 2023. Wskutek wciąż odczuwalnych konsekwencji pandemii Covid-19, przerwanych łańcuchów dostaw, których doświadczamy nadal, a także wobec najświeższych wydarzeń dotyczących wojny w Ukrainie, sytuacja na rynku motoryzacyjnym niestety nie ulega poprawie" – tłumaczy importer w oficjalnym oświadczeniu.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

mat. prasowe

„Nie otrzymaliśmy odpowiedniej liczby półprzewodników i innych komponentów koniecznych do wyprodukowania samochodów zamówionych z rokiem modelowym 2022. Wśród wielu wprowadzonych zmian jest między innymi nowy zestaw akumulatorów o pojemność 77,4 kWh. W związku z tym, jako producent byliśmy zmuszeni usunąć niewyprodukowane zamówienia. Ilość usuniętych zamówień jest ograniczona i wynosi poniżej 200 sztuk. W większości były to zamówienia na wersje z baterią 72 kWh, która ulega zmianie. Klienci mogą odstąpić od umowy lub zamówić samochody z roku modelowego 2023. W tym przypadku ich ponowne zamówienia zostaną zamówione do produkcji w trybie priorytetowym” – dodaje polski importer Hyundaia.

Czytaj więcej

Young Jin Lee, Prezes Hyundai Motor Poland: Przyszłe modele gamy N będą elektryczne

W efekcie klienci, którym anulowano zamówienia, a nadal chcą kupić Ioniqa muszą je jeszcze raz złożyć, co oznacza, że poniosą o ok. 10 procent większe koszty - około 16-28 tys. zł więcej. Problem jednak w tym, że mimo obietnicy dostawy aut priorytetowo, nie wiadomo nadal jak długo to potrwa i kiedy zamówione auta będą gotowe do odbioru. Obecnie najtańsza odmiana tego elektrycznego Hyundaia to wydatek 203 900 zł, a wariant z napędem 4WD to już 286 900 zł.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

mat. prasowe

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

mat. prasowe

Czytaj więcej

Hyundai Ioniq 5: Bardzo ważny elektryk
Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele
Na prąd
Xiaomi SU7 stał się hitem, ale na każdym egzemplarzu firma traci ok. 40 tys. zł
Na prąd
Taniej Tesli nie będzie. Elon Musk chce skupić się na Robotaxi