Spółka Hydrovolt została założona przez szwedzką firmę Northvolt i norweskiego producenta aluminium – Hydro. Jej działalność rozpoczęła się 15 maja w nowo otwartym zakładzie w Fredrikstad (Norwegia), który miał planowo być otwarty w 2020 roku. Zgodnie z danymi przytaczanymi przez Hydrovolt, największy w Europie zakład recyklingu akumulatorów ma mieć wydajność 12 000 ton pakietów akumulatorów, co odpowiada około 25 000 akumulatorów do samochodów elektrycznych. Z teoretycznego punktu widzenia ma to wystarczyć by zaspokoić recyklingowe potrzeby całego norweskiego rynku zużytych akumulatorów.
Czytaj więcej
Mała ilość stacji szybkiego ładowania to wciąż problem dla rozwoju elektromobilności. Sytuacja nieco się poprawi, bo w budowie jest 650 stacji o mocy powyżej 100 kW, które będą miały 1,3 tys. punktów ładowania.
Długoterminowe cele szwedzko-norweskiej spółki to recykling 70 000 ton pakietów akumulatorów (około 150 000 jednostek akumulatorów) do 2025 roku oraz 300 000 ton pakietów baterii (około 500 000 jednostek baterii) do 2030 roku. Ambitne plany mają być odpowiedzią na europejskie zapotrzebowanie związane z recyklingiem baterii. Zgodnie z założeniami w pełni zautomatyzowany proces recyklingu umożliwia odzyskanie do 95 procent materiałów baterii w tym tworzyw sztucznych, miedzi, aluminium czy tak zwanej czarnej masy, czyli niklu, manganu, kobaltu czy litu.
Odzyskany „proszek” posiadający nikiel, mangan, kobalt i lit zostanie wysłany do zakładu recyklingu Revolt Ett firmy Northvolt w Skellefteå w Szwecji, by został tam poddany obróbce hydrometalurgicznej i został ponownie wykorzystany m.in. do produkcji nowych ogniw akumulatorowych. Zakłada się, ze do 2025 roku ilość tej mieszanki osiągnie poziom 2000 ton rocznie.
Czytaj więcej
Elektryczne pick-upy mają stać się jednym z filarów przyszłości amerykańskiej motoryzacji. Volkswagen chce mieć w tym swój udział i w tym celu zakłada odrębną markę.