Volkswagen zakłada nową markę. Chce nią podbić USA

Elektryczne pick-upy mają stać się jednym z filarów przyszłości amerykańskiej motoryzacji. Volkswagen chce mieć w tym swój udział i w tym celu zakłada odrębną markę.

Publikacja: 15.05.2022 09:54

Volkswagen zakłada nową markę. Chce nią podbić USA

Foto: mat. prasowe

Volkswagen zakłada własną markę samochodów elektrycznych. Pod nazwą Scout firma chce oferować na rynku amerykańskim elektryczne samochody typu pick-up i SUV. Co najmniej dwa modele zostaną zbudowane na specjalnej platformie i mają w przyszłości konkurować z Fordem F-150 Lightning, Rivianem RT1 oraz nadchodzącą Teslą Cybertruck. Pierwsze prototypy nowych modeli mają zostać zaprezentowane w przyszłym roku, a rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2026 rok. Wejście do popularnego segmentu samochodów typu pick-up i ciężarowych powinno pomóc grupie zwiększyć udział w rynku amerykańskim do 10 proc. w perspektywie średnioterminowej.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Coraz więcej prób wyłudzenia "zielonych tablic" rejestracyjnych

Volkswagen przejął prawa nad nazwą Scout w 2020 r. przy okazji przejęcia firmy Navistar. To amerykański producent samochodów ciężarowych marki International, autobusów szkolnych marki IC Bus, silników wysokoprężnych oraz podwozi do samochodów dostawczych i kamperów. Samochody Scout są uważane za szczególnie wytrzymałe, nigdy nie były oferowane na europejskim rynku. Nowe modele mają być produkowane w USA i przeznaczone wyłączne na rynek Ameryki Północnej. Prawdopodobny rynkowy debiut przewidziany jest na rok 2026.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Przywileje aut elektrycznych kończą się już w 2025 roku. Co dalej?

Volkswagen zakłada własną markę samochodów elektrycznych. Pod nazwą Scout firma chce oferować na rynku amerykańskim elektryczne samochody typu pick-up i SUV. Co najmniej dwa modele zostaną zbudowane na specjalnej platformie i mają w przyszłości konkurować z Fordem F-150 Lightning, Rivianem RT1 oraz nadchodzącą Teslą Cybertruck. Pierwsze prototypy nowych modeli mają zostać zaprezentowane w przyszłym roku, a rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2026 rok. Wejście do popularnego segmentu samochodów typu pick-up i ciężarowych powinno pomóc grupie zwiększyć udział w rynku amerykańskim do 10 proc. w perspektywie średnioterminowej.

Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele
Na prąd
Xiaomi SU7 stał się hitem, ale na każdym egzemplarzu firma traci ok. 40 tys. zł
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Na prąd
Taniej Tesli nie będzie. Elon Musk chce skupić się na Robotaxi