Reklama

Renault, Volkswagen i Skoda mają kłopoty z zelektryfikowanymi modelami

Z powodu problemów z dostawą półprzewodników Renault wkrótce przestanie przyjmować zamówienia na modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Natomiast VW musi odroczyć datę wprowadzenia na rynek modelu ID.5.

Publikacja: 26.03.2022 14:08

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

Foto: mat. prasowe

Od 25 marca Renault czasowo zamroziło zamówienia na swoje modele z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in. Taka sytuacja ma miejsce np. w Niemczech, ale również w Polsce. Dotyczy to m.in. modeli Megane E-Tech, który ma pojawić się na rynku w czerwcu. Obecnie nie jest jasne, kiedy zamówienia będą ponownie możliwe. Podobnie jak inni producenci, Renault reaguje na bieżące problemy z dostawami, zwłaszcza w zakresie półprzewodników i wiązek kablowych. I tak już trudna sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu w wyniku wojny na Ukrainie.

Czytaj więcej

Renault jednak zawiesza produkcję w Rosji
Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Również Volkswagen musi przesunąć wprowadzenie na rynek modelu ID.5. Powodem jest brak wiązek elektrycznych, które produkowane są na Ukrainie. Pierwotnie ID.5 miało trafić do polskich salonów na początku maja. Według nowych założeń elektryki u dealerów pojawią się co najmniej z miesięcznym lub nawet większym opóźnieniem. Również siostrzana marka Skoda ma jeszcze większe opóźnienie z wprowadzeniem nowego modelu Enyaq Coupe iV.

Skoda Enyaq Coupe iV

Skoda Enyaq Coupe iV

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama
Na prąd
Niemcy odkryli gigantyczne złoża litu. Rewolucja dla europejskiej elektromobilności?
Na prąd
Chiny przyspieszają elektryfikację ciężarówek. Diesel traci swoją pozycję
Na prąd
Epidemia kradzieży kabli ze stacji ładowania. Branża e-mobility bije na alarm
Na prąd
Bosch i ZF chcą zelektryfikować traktor. Oto technologie, które mogą zmienić rolnictwo
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Na prąd
Kończy się wsparcie Pekinu. Czy to koniec tanich samochodów z Chin?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama