Renault, Volkswagen i Skoda mają kłopoty z zelektryfikowanymi modelami

Z powodu problemów z dostawą półprzewodników Renault wkrótce przestanie przyjmować zamówienia na modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Natomiast VW musi odroczyć datę wprowadzenia na rynek modelu ID.5.

Publikacja: 26.03.2022 14:08

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

Foto: mat. prasowe

Od 25 marca Renault czasowo zamroziło zamówienia na swoje modele z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in. Taka sytuacja ma miejsce np. w Niemczech, ale również w Polsce. Dotyczy to m.in. modeli Megane E-Tech, który ma pojawić się na rynku w czerwcu. Obecnie nie jest jasne, kiedy zamówienia będą ponownie możliwe. Podobnie jak inni producenci, Renault reaguje na bieżące problemy z dostawami, zwłaszcza w zakresie półprzewodników i wiązek kablowych. I tak już trudna sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu w wyniku wojny na Ukrainie.

Czytaj więcej

Renault jednak zawiesza produkcję w Rosji
Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

mat. prasowe

Również Volkswagen musi przesunąć wprowadzenie na rynek modelu ID.5. Powodem jest brak wiązek elektrycznych, które produkowane są na Ukrainie. Pierwotnie ID.5 miało trafić do polskich salonów na początku maja. Według nowych założeń elektryki u dealerów pojawią się co najmniej z miesięcznym lub nawet większym opóźnieniem. Również siostrzana marka Skoda ma jeszcze większe opóźnienie z wprowadzeniem nowego modelu Enyaq Coupe iV.

Skoda Enyaq Coupe iV

Skoda Enyaq Coupe iV

mat. prasowe

Czytaj więcej

VW ID. Buzz: Najważniejsza premiera Volkswagena w tym roku

Od 25 marca Renault czasowo zamroziło zamówienia na swoje modele z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in. Taka sytuacja ma miejsce np. w Niemczech, ale również w Polsce. Dotyczy to m.in. modeli Megane E-Tech, który ma pojawić się na rynku w czerwcu. Obecnie nie jest jasne, kiedy zamówienia będą ponownie możliwe. Podobnie jak inni producenci, Renault reaguje na bieżące problemy z dostawami, zwłaszcza w zakresie półprzewodników i wiązek kablowych. I tak już trudna sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu w wyniku wojny na Ukrainie.

Na prąd
Coraz więcej marek motoryzacyjnych wycofuje się ze swoich elektrycznych strategii
Na prąd
Koniec przywileju jazdy po buspasach dla samochodów elektrycznych
Na prąd
Volkswagen walczy z szarym importem swoich chińskich modeli samochodów
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy