Renault, Volkswagen i Skoda mają kłopoty z zelektryfikowanymi modelami

Z powodu problemów z dostawą półprzewodników Renault wkrótce przestanie przyjmować zamówienia na modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Natomiast VW musi odroczyć datę wprowadzenia na rynek modelu ID.5.

Publikacja: 26.03.2022 14:08

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

Foto: mat. prasowe

Od 25 marca Renault czasowo zamroziło zamówienia na swoje modele z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in. Taka sytuacja ma miejsce np. w Niemczech, ale również w Polsce. Dotyczy to m.in. modeli Megane E-Tech, który ma pojawić się na rynku w czerwcu. Obecnie nie jest jasne, kiedy zamówienia będą ponownie możliwe. Podobnie jak inni producenci, Renault reaguje na bieżące problemy z dostawami, zwłaszcza w zakresie półprzewodników i wiązek kablowych. I tak już trudna sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu w wyniku wojny na Ukrainie.

Czytaj więcej

Renault jednak zawiesza produkcję w Rosji
Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Również Volkswagen musi przesunąć wprowadzenie na rynek modelu ID.5. Powodem jest brak wiązek elektrycznych, które produkowane są na Ukrainie. Pierwotnie ID.5 miało trafić do polskich salonów na początku maja. Według nowych założeń elektryki u dealerów pojawią się co najmniej z miesięcznym lub nawet większym opóźnieniem. Również siostrzana marka Skoda ma jeszcze większe opóźnienie z wprowadzeniem nowego modelu Enyaq Coupe iV.

Skoda Enyaq Coupe iV

Skoda Enyaq Coupe iV

Foto: mat. prasowe

Od 25 marca Renault czasowo zamroziło zamówienia na swoje modele z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in. Taka sytuacja ma miejsce np. w Niemczech, ale również w Polsce. Dotyczy to m.in. modeli Megane E-Tech, który ma pojawić się na rynku w czerwcu. Obecnie nie jest jasne, kiedy zamówienia będą ponownie możliwe. Podobnie jak inni producenci, Renault reaguje na bieżące problemy z dostawami, zwłaszcza w zakresie półprzewodników i wiązek kablowych. I tak już trudna sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu w wyniku wojny na Ukrainie.

Na prąd
Wysokie cła i słaba sprzedaż. Tesla wycofuje dwa modele z chińskiego rynku
Na prąd
Niemiecki uniwersytet rozebrał i porównał baterię Tesli i BYD. Zaskakujący wynik
Na prąd
Sprawdzamy czy elektryk zużywa tyle prądu co deklaruje producent
Na prąd
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 r. Znamy propozycję nazwy e-modelu
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Na prąd
Nowy pomysł restauracji przy superchargerach, ale nikt nie chce gotować dla Muska