Zresztą nawet, jeśli rzeczywiście kłopoty Tesli dojdą do końca, to wcale nie oznacza, że Tesla będzie mogła natychmiast rozpocząć produkcję. Te ostateczne warunki mają zostać wkrótce ujawnione. Pierwszym terminem, kiedy fabryka miała ruszyć był lipiec 2021 i był on wielokrotnie przesuwany. To wszystko są jeszcze informacje niepotwierdzone, oficjalnie władze mają o tym poinformować w piątek, 4 marca. Będzie w niej uczestniczył premier Brandenburgii Dietmar Woidke. - Procedura zatwierdzania e-samochodów i fabryki akumulatorów amerykańskiej firmy Tesla w Gruenheide w Brandenburgii dobiega końca. Zostanie to ogłoszone jutro na konferencji prasowej w Kancelarii Stanu w Poczdamie – poinformowały we czwartek, 3 marca władze. Wcześniej „Handelsblatt” napisał, że firma Elona Muska uzyskała ostateczną zgodę brandenburskiego biura ochrony środowiska dla swojego zakładu. Co wcale nie było takie pewne.
Czytaj więcej
Europejska motoryzacja coraz szybciej przestawia się na prąd. Według raportu Deloitte i Euroelectric, w ubiegłym roku 1 na 5 sprzedanych w Europie pojazdów miał elektryczny napęd, a do 2030 r. liczba takich samochodów wzrośnie z 5 do 65 milionów.
Rozpoczęcie produkcji Tesli w Niemczech poprzedził prawdziwy rollercoster. Dwa tygodnie temu pojawiły się informacje, że w ogóle nie będzie to możliwe, ponieważ Tesla nie spełnia warunków środowiskowych, między innymi nie zabezpieczyła sobie do produkcji wystarczającej ilości wody. Uruchomienie zakładu zostało opóźnione także przez pandemię i biurokrację mimo, że niemieccy urzędnicy wielokrotnie sygnalizowali, że są zwolennikami tego projektu ponieważ tworzy tysiące miejsc pracy w regionie gdzie przemysł ciężki praktycznie nie istnieje.
Czytaj więcej
Podobnie jak inne marki Ford również szuka sposobów wyodrębnienia działu samochodów elektrycznych z tradycyjnego biznesu, bo liczy na zyskanie w ten sposób inwestorów.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, prowadził przez ostatnie miesiące prawdziwą „ofensywę uśmiechów”, spotykał się z każdym, kto mógł mu pomóc i przekonywał lokalnych mieszkańców, że fabryka jest dla nich bardzo korzystna. Tweetował po niemiecku a w październiku zorganizował na placu budowy gigantyczny Oktoberfest. Fabryka w Gruenheide ma docelowo produkować akumulatory i do 500 000 samochodów rocznie.