Jak donosi niemiecki portal Automobilwoche, powołując się na wewnętrzne źródła firmy z Zuffenhausen, decyzja została już podjęta i wprowadzenie elektrycznego modelu serii 718, opartego na nowej platformie, jest nieuchronne. W pełni elektryczne sportowe Porsche ma pojawić się w 2024 r. Potwierdza to również Frank Walliser, szef działu Porsche-Motorsport, który w jednym z ostatnich wywiadów wyraźnie wymienia model 718 jako ten, który otrzyma napęd elektryczny. W wywiadzie Walliser mówi m.in., że elektryczny samochód sportowy Porsche pokonuje średnio dystans ok. 400 km. Nowy model ma mieć nie większą masę własną niż 1680 kg. Aktualna wersja Porsche 718 waży 1335 kg.
Czytaj więcej
Porsche jest mistrzem rozwoju wersji i modeli pochodnych. Teraz wprowadzają na rynek nową wersję Macana. Po raz wariant T pojawi się w SUV-ie. Nowy Macan T jest dostępny będzie tylko z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 265 KM.
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Elektryczne sportowe Porsche mogłoby otrzymać ulepszone akumulatory Northvolt, które od 2023 r. mają trafiać do e-modeli marek premium Grupy Volkswagena. Porsche planuje zainwestować około 500 mln euro w główny zakład w Stuttgarcie--Zuffenhausen. To właśnie tam ma być produkowana elektryczna wersja następcy 718 z Boxster i Cayman. Po Taycanie również nowa generacja Macana będzie oferowana w wersji w pełni elektrycznej. Początkowo równolegle z niedawno odświeżonym spalinowym Macanem, ale z czasem ten model zostanie wycofany z produkcji na korzyść elektryka. E-Macan, podobnie jak Taycan, ma korzystać z instalacji o napięciu 800 V.
Porsche 718 Boxster GTS