Koniec produkcji BMW i3. Pionier e-mobilności zniknie z rynku

Przez długi czas model i3 był jedynym samochodem elektrycznym BMW. To też pierwszy wielkoseryjny elektryk monachijskiego producenta. Teraz niemiecka marka kończy produkcję tego modelu.

Publikacja: 01.02.2022 11:34

Koniec produkcji BMW i3. Pionier e-mobilności zniknie z rynku

Foto: mat. prasowe

Według „Automobilwoche” latem 2022 roku BMW przestanie produkować model i3. Elektryk musi zrobić miejsce w zakładach w Lipsku dla konwencjonalnie napędzanej serii Active Tourer 2 oraz Mini Countryman, który również będzie dostępny w wersji elektrycznej. Pierwotnie produkcja miała się zakończyć w 2024 roku, jednak doniesienia o jej szybszym wstrzymaniu pojawiła się już w zeszłym roku. Jednym z powodów jest rosnąca konkurencja. Nie tylko w segmencie małych samochodów elektrycznych, ale przede wszystkim w przedziale cenowym i3, czyli około 170 tys. zł.

BMW i3

BMW i3

Foto: mat. prasowe

Wysokie ceny i3 wynikają z jego koncepcji budowy. W szczególności złożony, lekki korpus wykonany z karbonu podnosi koszty produkcji i zakupu. BMW wydało również dużo pieniędzy na rozwój i3, który był rewolucyjny w 2013 roku, czyli w momencie wprowadzenia go na rynek. Od początku projekt miał przeciwników, którzy uważali, że auto nie będzie opłacalne finansowo. Wtedy wygrała długofalowa strategia i chęć pokazania wyjątkowej technologii. Nie tylko tej elektrycznej, ale i wielkoseryjnej produkcji auta z wieloma elementami karbonowymi. Z czasem Bawarczycy nie byli w stanie utrzymać przewagi nad europejską konkurencją w e-mobilności. Z perspektywy czasu błędem był też fakt, że marka przez długi czas nie pokazała żadnego innego samochodu elektryczny czy też następcy i3.

BMW i3

BMW i3

Foto: mat. prasowe

Póki co bezpośredni następca i3 nie jest planowany. Najmniejszym elektrycznym BMW w Europie będzie model i4. Znacznie bliżej jest elektryczna wersja Mini Coopera, która może przejąć klientów i3. W 2021 roku na niemieckim rynku zarejestrowano 12 181 egzemplarzy BMW i3. W sumie powstało nieco ponad 200 000 sztuk tego modelu.

Według „Automobilwoche” latem 2022 roku BMW przestanie produkować model i3. Elektryk musi zrobić miejsce w zakładach w Lipsku dla konwencjonalnie napędzanej serii Active Tourer 2 oraz Mini Countryman, który również będzie dostępny w wersji elektrycznej. Pierwotnie produkcja miała się zakończyć w 2024 roku, jednak doniesienia o jej szybszym wstrzymaniu pojawiła się już w zeszłym roku. Jednym z powodów jest rosnąca konkurencja. Nie tylko w segmencie małych samochodów elektrycznych, ale przede wszystkim w przedziale cenowym i3, czyli około 170 tys. zł.

Na prąd
Polska będzie budować silniki elektryczne dla Hyundaia. Koreańczycy wybudują fabrykę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Na prąd
Rewolucja w silnikach elektrycznych. Napęd zabudowany w kołach
Na prąd
Sprzedaż Tesli spadła po raz pierwszy od dziewięciu lat
Na prąd
Chińscy producenci aut łapią zadyszkę. Ich metody nie wszędzie są akceptowane
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Na prąd
Chiński bestseller wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego