Hyundai Ioniq 5.
Koreański koncern ma ambitny cel zwiększenia sprzedaży samochodów elektrycznych do 670 tys. rocznie i zajęcia do 2025 r. trzeciej pozycji na świecie pod względem produkcji pojazdów elektrycznych i tych z ogniwami paliwowymi. Już teraz stał się jednym z wiodących dostawców elektryków w Europie. W 2020 r. na europejskim rynku sprzedano 60 tys. Hyundai z napędem elektrycznym. To przeszło 13 proc. udziału w łącznej sprzedaży marki.
CZYTAJ TAKŻE: Hyundai w przyszłości będzie ukrywał światła
Ioniq 5 powinien te wyniki poprawiać. Auto świetnie wygląda: czyste, ostre linie i krótkie zwisy nadają mu elegancji i niemal geometrycznego wyglądu. Szczególne rażenie robią nowoczesne światła: Parametric Pixel zarówno z przodu jak i z tyłu. Samochód ma 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Zbudowany został na dedykowanej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Powstaną na niej jeszcze kolejne dwa elektryczne modele marki. To właśnie E-GMP pozwoliła na wyjątkowe proporcje, gdzie auto plasowane w górnej strefie segmentu C ma wydłużony rozstaw osi, spotykany dopiero w luksusowych limuzynach marek premium.