Kierowcy 193 tys. Fordów i Lincolnów wyposażonych w to rozwiązanie, przejechało już w Kanadzie i USA więcej niż 102 miliony km. Zielone światło dla technologii Ford BlueCruise 2, od brytyjskiego Departamentu Transportu oznacza, że kierowcy skomunikowanych Mustangów Mach-E mogą już korzystać z możliwości prowadzenia w trybie "hands-off, eyes-on" (bez korzystania z rąk, pod kontrolą wzroku) na liczących 3 700 kilometrów odcinkach autostrad w Anglii, Szkocji i Walii 4, które zostały dopuszczone jako Blue Zones. BlueCruise monitoruje oznaczenia dróg, znaki ograniczenia prędkości i zmieniające się warunki drogowe, dzięki czemu może przejęć kontrolę nad układem kierowniczym, przyspieszeniem, hamowaniem i położeniem na pasie ruchu, a także utrzymywać bezpieczną, stałą odległość od pojazdów poprzedzających – aż do całkowitego zatrzymania się w sytuacji, kiedy porusza się w korku. Ponadto, zaawansowany system kamer na podczerwień nieustannie kontroluje stan koncentracji kierowcy, aby zachować bezpieczeństwo i pewną kontrolę nad prowadzeniem.
Jako pierwsi będą mogli aktywować subskrypcję BlueCruise6 właściciele Fordów Mustangów Mach-E z rocznika modelowego 2023 w Wielkiej Brytanii. Pierwsze 90 dni otrzymuje się wraz z zakupionym pojazdem, a po nich w miesięcznej subskrypcji w cenie 17,99 funtów brytyjskich właściciel kupuje aktywację, która w elastycznym rozliczeniu pokrywa dłuższe podróże i urlopowe wypady, pozwala także włączać zaawansowany system wspomagania kierowcy na czas przewidywanego wykorzystania pojazdu. Ford spodziewa się, że BlueCruise zostanie aktywowany w innych krajach europejskich, gdy pozwolą na to warunki prawne, a w najbliższych latach będzie wprowadzał system w kolejnych modelach Forda.
Czytaj więcej
Nowy kompaktowy model - E-Transit Courier - Ford reklamuje jako elektryczny model, który robi krok w kierunku elektryfikacji rodziny Transita. Jednak produkcja elektrycznej wersji rozpocznie się dopiero w przyszłym roku, a wcześniej na rynek wjadą wersje z tradycyjnym napędem spalinowym.
BlueCruise wykorzystuje możliwości opracowanego przez Forda tempomatu adaptacyjnego (IACC), który pozwala na automatyczne podążanie za ruchem drogowym w granicach dozwolonej prędkości, aż do całkowitego zatrzymania. Tryb "bez korzystania z rąk" pozwala kierowcom na jazdę z rękami zdjętymi z kierownicy na dopuszczonych odcinkach autostrad w tzw Blue Zone, jeśli nadal zwracają uwagę na drogę przed sobą – co podnosi komfort podczas długich podróży. Przed przejściem do jazdy w trybie "bez korzystania rąk", pojazdy wyposażone w BlueCruise potwierdzają, że widoczne są oznaczenia pasa ruchu, że kierowca koncentruje wzrok na drodze i że zostały spełnione wszystkie inne warunki. System wykorzystuje animowane przejścia między ekranami, zawierające tekst i niebieskie podświetlenie, aby poinformować, że aktywna jest ta funkcja jazdy, co jest czytelne nawet dla osób z zaburzeniem rozpoznawania barw.