VinFast to część potężnego wietnamskiego koncernu działającego na wszystkich najważniejszych polach biznesowych tego kraju. Nowa marka samochodowa rozpoczęła ofensywę na rynek amerykański i stara się zyskać zaufanie rozszerzoną o odszkodowanie zakresem ochrony gwarancyjnej. VinFast zapłaci gotówką amerykańskimi i kanadyjskim klientom, jeśli ich samochód elektryczny się zepsuje. Wietnamska firma dzieli problemy techniczne, za które wypłaca odszkodowania na trzy kategorie. Usterka typu 1 uprawnia klienta do otrzymania 100 dolarów (lub 160 dolarów w Kanadzie) za każdą niedogodność, która nie ma wpływu na użytkowanie pojazdu. Problem typu 2 związany z wypłatą 300 dolarów USA (lub 480 dolarów w Kanadzie) i dotyczy sytuacji, w której samochód nie nadaje się do użytku.
Vinfast VF 8
Czytaj więcej
Producent samochodów z Hajfongu należący do największego w Wietnamie konglomeratu Vingroup chce konkurować w USA z Teslą i przygotowuje wejście do 3 krajów Europy.
Jeśli naprawa auta trwa dłużej niż trzy dni to jest to problem typu 3 i uprawnia klientów do 100 dolarów odszkodowania w USA (160 w Kanadzie) za każdy dodatkowy dzień. VinFast zastrzega sobie prawo do oceny, jakiego rodzaju problemu doświadcza klient, a wypłata zostanie dokonana w gotówce (w formie przelewu bankowego lub czeku, który podlega wszelkim obowiązującym podatkom) lub kuponu serwisowego.
Producent dodaje, że odszkodowanie nie przysługuje w przypadku: niedozwolonej modernizacji samochodu, zaplanowanych aktualizacji oprogramowania, wypadków, uszkodzeń spowodowanych przez klienta lub problemów powstałych na skutek niezgodnego z zaleceniami użytkowania. VinFast wyjaśnia również, że jest to krótkoterminowa polityka gwarancyjna, która może zakończyć się w dowolnym momencie z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Polisa jest dostępna w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie od 15 czerwca. Czy inne marki pójdą tą samą drogą i klienci zaczną zarabiać na psujących się samochodach? Raczej wątpliwe.