Wietnamska marka samochodowa zapłaci klientom jeśli ich samochód się zepsuje

Wietnamski producent samochodów VinFast, który dynamicznie wchodzi na światowe rynki wprowadza specjalną politykę posprzedażową, której celem jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa klientom. Wypłacić klientom 300 dolarów odszkodowania jeśli ich samochód się zepsuje.

Publikacja: 18.06.2023 11:42

Vinfast-VF e36

Vinfast-VF e36

Foto: mat. prasowe

VinFast to część potężnego wietnamskiego koncernu działającego na wszystkich najważniejszych polach biznesowych tego kraju. Nowa marka samochodowa rozpoczęła ofensywę na rynek amerykański i stara się zyskać zaufanie rozszerzoną o odszkodowanie zakresem ochrony gwarancyjnej. VinFast zapłaci gotówką amerykańskimi i kanadyjskim klientom, jeśli ich samochód elektryczny się zepsuje. Wietnamska firma dzieli problemy techniczne, za które wypłaca odszkodowania na trzy kategorie. Usterka typu 1 uprawnia klienta do otrzymania 100 dolarów (lub 160 dolarów w Kanadzie) za każdą niedogodność, która nie ma wpływu na użytkowanie pojazdu. Problem typu 2 związany z wypłatą 300 dolarów USA (lub 480 dolarów w Kanadzie) i dotyczy sytuacji, w której samochód nie nadaje się do użytku.

Vinfast VF 8

Vinfast VF 8

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Wietnamska marka chce konkurować z Teslą. Wchodzi na rynki USA i Europy

Jeśli naprawa auta trwa dłużej niż trzy dni to jest to problem typu 3 i uprawnia klientów do 100 dolarów odszkodowania w USA (160 w Kanadzie) za każdy dodatkowy dzień. VinFast zastrzega sobie prawo do oceny, jakiego rodzaju problemu doświadcza klient, a wypłata zostanie dokonana w gotówce (w formie przelewu bankowego lub czeku, który podlega wszelkim obowiązującym podatkom) lub kuponu serwisowego.

Producent dodaje, że odszkodowanie nie przysługuje w przypadku: niedozwolonej modernizacji samochodu, zaplanowanych aktualizacji oprogramowania, wypadków, uszkodzeń spowodowanych przez klienta lub problemów powstałych na skutek niezgodnego z zaleceniami użytkowania. VinFast wyjaśnia również, że jest to krótkoterminowa polityka gwarancyjna, która może zakończyć się w dowolnym momencie z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Polisa jest dostępna w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie od 15 czerwca. Czy inne marki pójdą tą samą drogą i klienci zaczną zarabiać na psujących się samochodach? Raczej wątpliwe.

Czytaj więcej

Aston Martin DB12: Stary nowy znajomy

VinFast to część potężnego wietnamskiego koncernu działającego na wszystkich najważniejszych polach biznesowych tego kraju. Nowa marka samochodowa rozpoczęła ofensywę na rynek amerykański i stara się zyskać zaufanie rozszerzoną o odszkodowanie zakresem ochrony gwarancyjnej. VinFast zapłaci gotówką amerykańskimi i kanadyjskim klientom, jeśli ich samochód elektryczny się zepsuje. Wietnamska firma dzieli problemy techniczne, za które wypłaca odszkodowania na trzy kategorie. Usterka typu 1 uprawnia klienta do otrzymania 100 dolarów (lub 160 dolarów w Kanadzie) za każdą niedogodność, która nie ma wpływu na użytkowanie pojazdu. Problem typu 2 związany z wypłatą 300 dolarów USA (lub 480 dolarów w Kanadzie) i dotyczy sytuacji, w której samochód nie nadaje się do użytku.

Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Innowacje
Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie
Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie