Mercedes chce w ten sposób konkurować z Teslą i przygotować się na chińską ofensywę modelową. Chodzi też o szerokie wprowadzenie zdalnej aktualizacji różnych parametrów jak osiągi, zasięg czy wprowadzenie możliwości autonomicznej jazdy. Tu Tesla nie tylko była pionierem, ale stawiana jest za wzór. Mercedes zgodził się dzielić dochodami również z producentem półprzewodników Nvidia Corp. To od 2020 roku partner Niemców w zakresie oprogramowania do automatycznej jazdy. W ten sposób marka obniża początkowe koszty zakupu drogich półprzewodników o dużej mocy.
Czytaj więcej
Nowy kabriolet Mercedesa nie ma łatwego zadania. Nie dosyć, że musi zastąpić kultowy model, to jeszcze ma zaspokoić klientów dwóch innych segmentów.
Jednak ta technologia trafi tylko do klientów którzy zapłacą za dodatkowy pakiet i będą mieli samochody wyposażone w technologię czujników Lidar i inny sprzęt do zautomatyzowanej jazdy „poziomu 3”. Nvidia Corp rozwija się coraz bardziej. w 2020 roku wygenerowała ponad miliard euro z przychodów związanych z oprogramowaniem, a w roku przewidywany kolejny wzrost. Mercedes ze współpracy z Google obiecuje sobie oferowanie informacje o ruchu drogowym czy dostęp do kanału YouTube. Mercedes nie będzie tu pierwszy. Inni producenci samochodów, tacy jak General Motors, Renault, Nissan i Ford wbudowali w swoje samochody cały pakiet usług Google, oferując takie funkcje, jak Mapy Google, Asystent Google i inne aplikacje. Wszystkie nowe modele zbudowane na platformie modułowej Mercedesa otrzymają hiperekrany rozciągające się przez dużą część deski rozdzielczej.
Czytaj więcej
Nowy kabriolet Mercedesa nie ma łatwego zadania. Nie dosyć, że musi zastąpić kultowy model, to jeszcze ma zaspokoić klientów dwóch innych segmentów.