Goodyear angażuje się w cyfrową transformację flot

Goodyear to nie tylko producent opon. Teraz amerykańska firma rozwinęła usługę pod nazwą Total Mobility, integrując inteligentne technologie, które przyczyniają się do ułatwienia zarządzania flotami.

Publikacja: 31.05.2022 17:48

Goodyear angażuje się w cyfrową transformację flot

Foto: mat. prasowe

Nowe aplikacje FleetHub, jak i TechHub łączą wiele punktów danych z różnych systemów i prezentują dostępne informacje o stanie opon w jednym miejscu. Dzięki tym udoskonaleniom operatorzy flot i dostawcy usług otrzymują dane, których potrzebują, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zarządzania oponami i ogólnych potrzeb konserwacyjnych parku samochodowego.

Nowa aplikacja pomaga technikom w instalacji inteligentnego systemu monitorowania opon jak i wymianę danych między klientami flotowymi a serwisem Goodyeara. Po zainstalowaniu czujników ciśnienia w oponach tradycyjna metoda konfiguracji pojazdów jest czasochłonna - tu wszystkie dane trzeba wprowadzać ręcznie. Wymaga to dobrego planowania żeby ograniczyć do minimum czas przestoju aut, zwłaszcza jeśli flota składa się z dużej liczby pojazdów. Nowe rozwiązanie TechHub ułatwia proces instalacji. Zaawansowany protokół instalacyjny umożliwia dokładne pozycjonowanie kół, eliminując potencjalne ryzyko błędnych wpisów ręcznych, a także pozwala na ustawienie wartości odniesienia dla precyzyjnych obliczeń algorytmów i ostrzegania podczas pracy systemu.

Czytaj więcej

Jak wojna w Ukrainie wpłynęła na przemysł motoryzacyjny

Jak to działa? Kluczowe dane o położeniu kół są zbierane w czasie rzeczywistym za pomocą skanowania cyfrowego. Następnie wszystkie czujniki opon i urządzenia TPMS pojazdu są łączone, co automatyzuje konfigurację pojazdu. W kolejnym etapie zebrane dane są przesyłane do chmury w celu ich łatwego przechowywania i udostępniania. Te dane są natychmiast przekazywane z terenu do biura, co jeszcze bardziej poprawia obsługę klienta na poziomie floty. Usługodawcy mają dostęp do danych za pośrednictwem specjalistycznej platformy Goodyear TechHub. Aplikacja dostarcza także kluczowych informacji dotyczących zachowania się opon oraz ułatwia modernizację i inne czynności serwisowe. TechHub jest już dostępny dla serwisów i techników flotowych, którzy obecnie korzystają z inteligentnych rozwiązań monitorujących Goodyear Total Mobility.

Obecnie operatorzy flot mają dostęp do wielu danych z czujników dotyczących pojazdu, opon, ładunku i innych krytycznych elementów. W praktyce te zbiory danych pozostają często odizolowane lub rozproszone, ponieważ są specyficzne dla dostawców lub systemów. Aby zachować konkurencyjność i jeszcze bardziej zwiększyć wydajność, branża domaga się bardziej zintegrowanych i połączonych rozwiązań. Goodyear unowocześnia swoją platformę i aplikację do zarządzania flotą. Zaktualizowana wersja łączy wszystkie dostępne dane o stanie opon w jednym. W ramach zaawansowanego FleetHub klienci mogą uzyskać dostęp do informacji z systemów Goodyear TPMS, Goodyear Checkpoint (czytnik najazdowy) i Goodyear DrivePoint.

Czytaj więcej

Części zamienne do autobusów Daimlera z drukarki 3D

- W sytuacji, gdy inteligencja danych staje się coraz ważniejszym elementem działalności biznesowej, posiadanie jednego węzła i zintegrowanego przeglądu informacji jeszcze bardziej przyspieszy wydajność floty i stworzy bezpośrednią wartość dodaną dla menedżerów korzystających z tej usługi. Jako zaufany partner w dziedzinie mobilności, Goodyear jest w czołówce firm opracowujących zintegrowane systemy, które upraszczają doświadczenia użytkowników i ułatwiają naszym klientom proces transformacji cyfrowej - powiedział Piotr Czyżyk, Dyrektor Zarządzający Goodyear ds. projektów Proactive Solutions i Flot  Europie.

Nowe aplikacje FleetHub, jak i TechHub łączą wiele punktów danych z różnych systemów i prezentują dostępne informacje o stanie opon w jednym miejscu. Dzięki tym udoskonaleniom operatorzy flot i dostawcy usług otrzymują dane, których potrzebują, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zarządzania oponami i ogólnych potrzeb konserwacyjnych parku samochodowego.

Nowa aplikacja pomaga technikom w instalacji inteligentnego systemu monitorowania opon jak i wymianę danych między klientami flotowymi a serwisem Goodyeara. Po zainstalowaniu czujników ciśnienia w oponach tradycyjna metoda konfiguracji pojazdów jest czasochłonna - tu wszystkie dane trzeba wprowadzać ręcznie. Wymaga to dobrego planowania żeby ograniczyć do minimum czas przestoju aut, zwłaszcza jeśli flota składa się z dużej liczby pojazdów. Nowe rozwiązanie TechHub ułatwia proces instalacji. Zaawansowany protokół instalacyjny umożliwia dokładne pozycjonowanie kół, eliminując potencjalne ryzyko błędnych wpisów ręcznych, a także pozwala na ustawienie wartości odniesienia dla precyzyjnych obliczeń algorytmów i ostrzegania podczas pracy systemu.

Innowacje
Koniec ery dotykowych ekranów. 5 gwiazdek tylko z przyciskami i przełącznikami
Innowacje
Google Maps z kolejną innowacją. Pomoże lepiej zorientować się w przestrzeni
Innowacje
Mapy Google po aktualizacji z funkcją rozszerzonej sztucznej inteligencji
Innowacje
Asystent głosowy w tej francuskiej marce zyska sztuczną inteligencję
Innowacje
Od 2024 r. samochody będą wyposażone w czarną skrzynkę