AT&T to amerykański operator telekomunikacyjny, który po wcześniejszych zapowiedziach wyłączył sieć 3G. Dla milionów właścicieli aut wyposażonych w systemy telematyczne, przestały działać m.in. wbudowane nawigacje satelitarne, nie można było nawiązywać i odbierać połączeń telefonicznych, przestały funkcjonować usługi połączeń alarmowych, jak też przestały być aktywne układy związane ze zdalnym otwieraniem i zamykaniem aut.

Czytaj więcej

Testy autonomicznych samochodów. 80 000 kilometrów bez incydentów

Problem dla wielu właścicieli pojazdów może się jeszcze pogłębić. Na terenie USA, kolejni operatorzy zapowiedzieli wyłączenie nadajników 3G. Wśród nich jest choćby T-Mobile czy Sprint. Ostatnim dużym graczem, który postanowił nadajniki 3G wyłączyć dopiero na koniec 2022 roku jest Verizon. Warto zaznaczyć, że problem dotyczy zarówno pojazdów z 2012 roku, jak też tych z roku ubiegłego. Według "The Drive" oraz "USA Today" mniejsze lub większe problemy mogą obejmować nawet 100 modeli oferowanych przez różnych producentów, wśród których można wymienić m.in.: Acura, Audi, Bentley, BMW, Ford, General Motors, Genesis, Honda, Hyundai, Infiniti, Lexus, Lincoln, Mazda, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Volkswagen i Volvo.

Czytaj więcej

Biznes w motoryzacji przeniesie się do usług mobilnych

W niektórych przypadkach rozwiązanie problemu jest dość proste. Wystarczy dokonać aktualizacji systemu. W trudniejszych wymagana jest wymiana całego modułu elektrycznego. USA Today zauważył, że najmniejsze zmartwienie mają właściciele pojazdów, w których chodzi Apple CarPlay lub Android Auto, gdyż łączność z siecią zapewniana jest przez telefony.