AT&T to amerykański operator telekomunikacyjny, który po wcześniejszych zapowiedziach wyłączył sieć 3G. Dla milionów właścicieli aut wyposażonych w systemy telematyczne, przestały działać m.in. wbudowane nawigacje satelitarne, nie można było nawiązywać i odbierać połączeń telefonicznych, przestały funkcjonować usługi połączeń alarmowych, jak też przestały być aktywne układy związane ze zdalnym otwieraniem i zamykaniem aut.
Czytaj więcej
Kalifornia to mekka jazdy autonomicznej. Liczby dotyczące incydentów z autonomicznymi samochodami są coraz mniejsze. Najnowszy raport pokazuje, kto w tej dziedzinie jest numerem 1.
Problem dla wielu właścicieli pojazdów może się jeszcze pogłębić. Na terenie USA, kolejni operatorzy zapowiedzieli wyłączenie nadajników 3G. Wśród nich jest choćby T-Mobile czy Sprint. Ostatnim dużym graczem, który postanowił nadajniki 3G wyłączyć dopiero na koniec 2022 roku jest Verizon. Warto zaznaczyć, że problem dotyczy zarówno pojazdów z 2012 roku, jak też tych z roku ubiegłego. Według "The Drive" oraz "USA Today" mniejsze lub większe problemy mogą obejmować nawet 100 modeli oferowanych przez różnych producentów, wśród których można wymienić m.in.: Acura, Audi, Bentley, BMW, Ford, General Motors, Genesis, Honda, Hyundai, Infiniti, Lexus, Lincoln, Mazda, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Volkswagen i Volvo.
Czytaj więcej
W połowie lat 30. XXI wieku blisko co drugi samochód na europejskich drogach może być pojazdem autonomicznym. Najnowszy raport firmy Ericsson „Connected Cars” analizuje konsekwencje czekających nas zmian.
W niektórych przypadkach rozwiązanie problemu jest dość proste. Wystarczy dokonać aktualizacji systemu. W trudniejszych wymagana jest wymiana całego modułu elektrycznego. USA Today zauważył, że najmniejsze zmartwienie mają właściciele pojazdów, w których chodzi Apple CarPlay lub Android Auto, gdyż łączność z siecią zapewniana jest przez telefony.