ZTM Lublin wybrał na drodze postępowania przetargowego firmę Solaris jako dostawcę autobusu wodorowego. Zamówienie zostanie zrealizowane we wrześniu przyszłego roku. Operatorem świadczącym usługi transportu publicznego z wykorzystaniem autobusu wodorowego będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) Lublin. – Lublin dołącza do grona europejskich miast, które wytyczają nowe standardy planowania i zarządzania flotami autobusów. Nasza wieloletnia współpraca jest dla nas powodem do dumy. Z wielką radością będziemy partnerem dla ZTM Lublin we wdrażaniu technologii wodorowej – powiedział Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach.

Czytaj więcej

Klienci Alfy Romeo wierni silnikowi diesla

Urbino 12 hyrdogen ma wyróżniać się krótkim czasem tankowania oraz dużym zasięgiem. Wodór jest przechowywany w postaci gazowej w zbiornikach umieszczonych na dachu autobusu. Zamówiony autobus zostanie wyposażony w magazyn energii elektrycznej – baterię, która będzie mogła być ładowana nie tylko poprzez ogniwo paliwowe zasilane wodorem, ale także za pomocą zewnętrznej ładowarki mobilnej, będącej częścią zamówienia i wchodzącej w skład wyposażenia autobusu. W autobusie będzie mogło podróżować 85 osób, w tym 29 pasażerów na miejscach siedzących, będzie wyposażony m.in. w systemy liczenia pasażerów, monitoring, klimatyzację, biletomat realizujący płatności bezgotówkowe, układ od dezynfekcji powietrza wewnątrz pojazdu czy dostęp do ładowarek USB dla pasażerów. Aktualnie na drogach miast Europy jeździ 70 Solarisów Urbino 12 hydrogen. Kolejne 100 zostanie dostarczonych na przestrzeni najbliższych miesięcy. We wrześniu odbyła się światowa premiera drugiego w portfolio producenta autobusu wodorowego – Urbino 18 hydrogen.

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Droga w kierunku premium