To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem

BMW CE 02 to brakujące ogniwo pomiędzy skuterem a motocyklem na prąd. Teraz w pełni elektryczny jednoślad trafił do sprzedaży w dwóch wersjach.

Publikacja: 07.04.2024 11:59

BMW CE 02 z napędem w pełni elektrycznym

BMW CE 02 z napędem w pełni elektrycznym

Foto: mat. prasowe

Pierwsza ma moc ograniczoną do 5 KM, dzięki czemu mogą nią jeździć nawet posiadacze prawa jazdy kat. AM, które w 2013 r. zastąpiło kartę motorowerową. Taka wersja ma prędkość maksymalną ograniczoną do 45 km/h i mogą nią jeździć nawet 14-latkowie. Silnik drugiej wersji osiąga moc 15 KM i jest odpowiednikiem spalinowych jednośladów 125. To znaczy, że mogą go używać posiadacze prawa jazdy kategorii A1, dostępnego już dla 16-latków, lub samochodowego kat. B, czyli ja.

BMW CE 02

BMW CE 02

Foto: mat. prasowe

BMW CE 02: Po prostu wsiąść i pojechać

Jedyny jednoślad, którym jeżdżę, to rower. Mimo wielokrotnego namawiania na jazdę na motocykl nigdy jeszcze nie wsiadłem. To takie zdroworozsądkowe podejście poparte strachem. CE 02 pewnie przypominał mi z wyglądu za bardzo rower elektryczny, więc wsiadłem i pojechałem. I trochę jazdę rowerem to przypomina, bo dla wygody obsługi nie mamy tu biegów. Bardzo duży plus tej maszyny to łatwość obsługi. Nawet jako totalny laik już po minucie rozeznania się ruszasz i jedziesz, a kto zna motocykle, może startować od razu. Nic tu nie trzeba robić, wystarczy odkręcić manetkę i ruszać przed siebie.

Czytaj więcej

BMW X2: Dla tych młodych duchem
BMW CE 02

BMW CE 02

Foto: mat. prasowe

Waży 132 kg, a siedzisko jest na poziomie 750 mm, więc po zatrzymaniu nogami dosięga się asfaltu. CE 02 ma nawet wsteczny bieg. Ten jednoślad w wersji, którą jadę rozpędza się do 45 km/h, a baterii wystarczy na pokonanie około 50 km. Jest jeszcze jedna topowa wersja, z dwoma akumulatorami, która rozpędza się do 95 km/h. Do ładowania baterii nie da się wyjąć. Ładujemy więc stacjonarnie do 100 proc. przez około 1 h 40 min.

BMW CE 02

BMW CE 02

Foto: mat. prasowe

BMW CE 02: Fajny, ale niestety drogi

Jeździ się znakomicie i szybko, bo do osiągnięcia prędkości 45 km/h potrzebujemy niecałych 3 s. Siedzi się wygodnie, manewruje i jeździ pewnie, i to sprawia, że po chwili przyzwyczajenia chciałbym pojechać z nieco większą prędkością. Plusem jest niecodzienny, fenomenalny wygląd i znakomite wykończenie detali. Minusem cena, która rozpoczyna się od kwoty około 35 tys. zł.

BMW CE 02

BMW CE 02

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW serii 4 i M4 po liftingu. Mocniejsze i nadal kontrowersyjne

Czytaj więcej

Nowa koreańska marka samochodowa czeka na zielone światło wejścia na polski rynek

Pierwsza ma moc ograniczoną do 5 KM, dzięki czemu mogą nią jeździć nawet posiadacze prawa jazdy kat. AM, które w 2013 r. zastąpiło kartę motorowerową. Taka wersja ma prędkość maksymalną ograniczoną do 45 km/h i mogą nią jeździć nawet 14-latkowie. Silnik drugiej wersji osiąga moc 15 KM i jest odpowiednikiem spalinowych jednośladów 125. To znaczy, że mogą go używać posiadacze prawa jazdy kategorii A1, dostępnego już dla 16-latków, lub samochodowego kat. B, czyli ja.

Pozostało 84% artykułu
Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Dwa Kółka
Skąd i jakie motocykle sprowadzają Polacy?