Producent z Milwuakee przeprowadza w swojej ofercie rewolucję produktową, skupiając się na pozyskaniu nowych odbiorców. Już ponad 20 lat temu amerykańska ikona starała się wyrwać ze swojego wizerunkowego pudełka wprowadzając do oferty model V-Rod. Zaprojektowany we współpracy z Porsche cruiser zrywał z wizerunkiem kojarzącym się ze starszymi panami z metalowymi orzeszkami na głowie oraz dyndającymi frędzlami przy kierownicy. W 2019 roku światło dzienne ujrzał elektryczny motocykl LiveWire, a w ubiegłym roku na rynku pojawił się pierwszy motocykl typu adventure – Panamerica oraz sportowy Sportster S. Teraz startuje Nightster z pojedynczą kanapą, krótkim przednim błotnikiem, okrągłą lampą oraz zbiornikiem paliwa w kształcie łezki - i to jedyna pozostałość po Nightsterze pierwszej generacji.

Harley Davidson Nightster

Harley Davidson Nightster

mat. prasowe

Czytaj więcej

Honda CMX1100 Rebel: Bez dźwigni sprzęgła i klamki zmiany biegów

Silnik Nightstera oparto na jednostce napędowej Revolution X znanej z modeli Sportster S i Panamerica. W odróżnieniu od wymienionych motocykli pojemność silnika zmniejszono z 1250 cm3 do 975 cm3. Chłodzony cieczą układ napędowy generuje maksymalna moc 89 KM przy i maksymalny moment obrotowy 95 Nm. W zależności od warunków atmosferycznych lub upodobań kierowcy, do wyboru dostępne są trzy tryby pracy silnika: Road, Rain i Sport, a nad bezpieczeństwem podczas jazdy czuwają systemy: kontroli uślizgu tylnego koła, kontroli trakcji, a także ABS. Tak to są nowości, dotychczas niespotykane w typowych, tradycyjnych Harleyach. Zabrakło również kołyskowej ramy, a jej funkcję pełni układ napędowy, który jest elementem konstrukcyjnym podwozia. Zbiornik paliwa w Nightsterze ukryto pod kanapą, a atrapa baku skrywa we wnętrzu airboxa. Takie zabiegi pozwoliły zmniejszyć masę motocykla do 219 kg.

Harley Davidson Nightster

Harley Davidson Nightster

mat. prasowe

Przednie zawieszenie Nightstera obejmuje nieregulowany widelec Showa. Z tyłu zastosowano klasyczne, odsłonięte, wyeksponowane amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyn. Układ hamulcowy firmy Brembo zapewnia odpowiednią siłę oraz wyczuwalny moment hamowania podczas jazdy. Harley-Davidson Nightster z niskoosadzonym środkiem ciężkości, centralnie zamontowanymi podnóżkami pozwala przyjąć wygodną i stabilną pozycję za kierownicą. Analogowo-cyfrowy wyświetlacz jest czytelny i prosty w obsłudze. Nightster prowadzi się dziecinnie prosto. Łatwo wchodzi w zakręty, dając poczucie kontroli nad maszyną. Biegi niestety mają długie przełożenia, co jest mocno odczuwalne. Minusem, wygładzonego silnika Revolution 975 jest brak charakterystycznego dla Harleya mocnego dźwięku oraz wibracji silnika tzw. „good vibrations”. Motocykl prezentuje się dobrze i ciężko mu cokolwiek zarzucić. Zdziwienie i niezadowolenie mogę budzić plastikowe elementy umieszczone przy silniku oraz zaślepka od wlewu paliwa na atrapie zbiornika, które odbiegają od tradycyjnego heritage-owego stylu. Nightster wyposażony w tryby jazdy i systemy bezpieczeństwa jest nowoczesny i komfortowy. To ciekawa i warta uwagi propozycją dla osób, które bały się amerykańskiej legendy przez duże wymiary, czy masę jednośladów. Koszt Nightstera to wydatek ok. 74 tys. zł. Obecnie jest to najtańszy motocykl w ofercie producenta.

Harley Davidson Nightster

Harley Davidson Nightster

mat. prasowe

Harley Davidson Nightster

Harley Davidson Nightster

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW XM: Nowy super SUV z Bawarii. Silnik V8, moc 653 KM. Znamy polskie ceny