Producent z Milwuakee przeprowadza w swojej ofercie rewolucję produktową, skupiając się na pozyskaniu nowych odbiorców. Już ponad 20 lat temu amerykańska ikona starała się wyrwać ze swojego wizerunkowego pudełka wprowadzając do oferty model V-Rod. Zaprojektowany we współpracy z Porsche cruiser zrywał z wizerunkiem kojarzącym się ze starszymi panami z metalowymi orzeszkami na głowie oraz dyndającymi frędzlami przy kierownicy. W 2019 roku światło dzienne ujrzał elektryczny motocykl LiveWire, a w ubiegłym roku na rynku pojawił się pierwszy motocykl typu adventure – Panamerica oraz sportowy Sportster S. Teraz startuje Nightster z pojedynczą kanapą, krótkim przednim błotnikiem, okrągłą lampą oraz zbiornikiem paliwa w kształcie łezki - i to jedyna pozostałość po Nightsterze pierwszej generacji.
Harley Davidson Nightster
Czytaj więcej
Rebel 1100 to cruiser, który dostępny jest z opcjonalną, dwusprzęgłową przekładnią – Dual Clutch Transmission (DCT). Bezobsługowa skrzynia biegów Hondy zadowoli osoby, które cenią sobie łatwe prowadzenie jednośladu bez użycia dźwigni sprzęgła i klamki zmiany biegów.
Silnik Nightstera oparto na jednostce napędowej Revolution X znanej z modeli Sportster S i Panamerica. W odróżnieniu od wymienionych motocykli pojemność silnika zmniejszono z 1250 cm3 do 975 cm3. Chłodzony cieczą układ napędowy generuje maksymalna moc 89 KM przy i maksymalny moment obrotowy 95 Nm. W zależności od warunków atmosferycznych lub upodobań kierowcy, do wyboru dostępne są trzy tryby pracy silnika: Road, Rain i Sport, a nad bezpieczeństwem podczas jazdy czuwają systemy: kontroli uślizgu tylnego koła, kontroli trakcji, a także ABS. Tak to są nowości, dotychczas niespotykane w typowych, tradycyjnych Harleyach. Zabrakło również kołyskowej ramy, a jej funkcję pełni układ napędowy, który jest elementem konstrukcyjnym podwozia. Zbiornik paliwa w Nightsterze ukryto pod kanapą, a atrapa baku skrywa we wnętrzu airboxa. Takie zabiegi pozwoliły zmniejszyć masę motocykla do 219 kg.
Harley Davidson Nightster