Nazwa „Rebel” pojawiła się na amerykańskim rynku już we wczesnych latach 80-tych. Pierwszy model z tej linii dysponował pojemnością 234 cm3 i na długo zagościł na rynku. W 2017 Rebel 250 odszedł w zapomnienie, a jego miejsce zajęły dwa zupełnie nowe modele: Rebel 300 i 500 (ten pierwszy nie dostępny w Europie). Nowoczesna technologia, minimalistyczny, klasyczny wygląd sprawiły, że motocykle zyskały wielu zwolenników. Dwa lata od rynkowego debiutu Rebel 500 był trzecim najlepiej sprzedającym się motocyklem w swojej klasie w Europie.

Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

W 2021 roku Honda postanowiła więc pójść za ciosem rozszerzając na Starym Kontynencie ofertę buntowników o jeszcze większy, mocniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie model o pojemności 1100. Silnik CMX1100 Rebel pochodzi z topowego modelu japońskiego producenta – Hondy CRF1100 Africa Twin. Dwucylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1084 cm3 generuje maksymalną moc 87 KM i maksymalny moment obrotowy równy 98 Nm. Standardowe wyposażenie obejmuje elektroniczną przepustnicę, system regulacji momentu obrotowego (HSTC), system kontroli unoszenia przedniego koła, a także tempomat. Do dyspozycji użytkownika są 4 tryby jazdy: Standard, Rain, Sport oraz User, który można dostosować do własnych upodobań. Fabrycznie Honda CMX1100 Rebel oferowana jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie dostępna jest również automatycznie sterowana, dwusprzęgłowa przekładnia Hondy – DCT. Umieszczone na wysokości 700 mm, wygodne, profilowane siedzisko pozwoli nawet osobom niskiego wzrostu, płasko i stabilnie umieścić obie stopy na asfalcie. Minus stanowi rozmieszczenie podnóżków, które wymusza zbyt mocne podgięcie nóg, co przy dłuższej jeździe może powodować duży dyskomfort.

Czytaj więcej

Honda Hornet CB750: Powrót szerszenia
Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

Podobnie jak w mniejszym modelu CMX500, stacyjkę umieszczono pod bakiem, po lewej stronie jednośladu. Testowany CMX1100 Rebel wyposażono w opcjonalną przekładnię DCT. Pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy - dlaczego motocykl pozbawiono jego najważniejszych atrybutów, czyli sprzęgła i dźwigni zmiany biegów. Przyszła pora przekonać się jak się jeździ motocyklem z DCT. Odpalenie maszyny, zainicjowało miły dla ucha dźwięk silnika. Cyfrowy wyświetlacz oraz przyciski na kierownicy są czytelne i intuicyjne. Po lewej stronie oprócz kierunkowskazów, klaksonu, świateł i trybów jazdy, dodano przyciski do manualnej zmiany biegów. Dodatkowo dostępny jest hamulec ręczny, który przyda się w trakcie postoju. Po prawej stronie przy manetce gazu znajdziemy oznaczenia, podobne do aut z automatyczną skrzynią biegów, czyli „N” – bieg neutralny i „D” – Drive, a także tempomat. Pierwsze przejechane kilometry okazały się jedną wielką walką, w której lewa ręka łapała wiatr zamiast sprzęgła, noga bezskutecznie szukała dźwigni zmiany biegów, a głowa nakazywała skupienie się na manetce gazu. To było dziwne, nienaturalne uczucie, przypominające moje pierwsze kroki za kierownicą auta z automatem i to nieodzowne wrażenie, że czegoś tu jednak brak.

Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

Przy dłuższym obcowaniu z CMX1100 Rebel moje odczucia powoli ulegały zmianie. Do maszyny ze skrzynią DCT trzeba się po prostu przyzwyczaić. W trybie Standard motocykl sprawia wrażenie ospałego, co z pewnością sprawdzi się przy spokojnej jeździe. Jednak przy zmianie na Sport Rebel widocznie ożywia się. Skrzynia biegów szybko i płynnie reaguje na ruchy manetką. Moc 87 KM jest wystarczająca, aby sprawnie poruszać się zarówno w trasie jak i mieście. Rebel sprawnie rusza spod świateł i bez problemu pokonuje zatłoczone ulice. Elektronika jest jednak elektroniką, więc musimy liczyć się z faktem, że czasami może zdarzyć się chwilowa medytacja systemu. Przyciski do manualnej zmiany biegów pozwalają skorygować wybrany bieg lub szybciej go zmienić. Mamy nad nim pełną kontrolę.

Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

Poza miastem, standardowo montowany tempomat zadba o relaks, a także komfort podróży. Solidnie wykończony Rebel 1100 jest przyjazny, łatwo się prowadzi i zachęca do jazdy. Minusem, który psuje ogólne wrażenie wizualne motocykla jest przednia, plastikowa owiewka, która kłuje w oczy, kontrastując ze stalowym, tłoczonym błotnikiem w brązowym kolorze. Owiewka w pełni spełnia swoje zadanie, chroniąc przed wiatrem podczas jazdy przy większych prędkościach, jednak jej wykonanie mogłoby być lepsze. Cena CMX1100 Rebel z opcjonalną przekładnią DCT z rocznika modelowego 2022 to wydatek od 52 200 zł. Za wersję z manualną skrzynią biegów zapłacimy mniej o ok. 4 800 zł. Widoczne na zdjęciach akcesoria: przednia owiewka oraz tekstylne torby należą do gamy dodatkowo płatnych akcesoriów Hondy.

Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

Honda CMX1100 Rebel

Honda CMX1100 Rebel

Agnieszka Gała

Czytaj więcej

Chrysler 300C 6,4 l V8: Pożegnalna seria wyprzedała się w 12 godzin