Nazwa „Rebel” pojawiła się na amerykańskim rynku już we wczesnych latach 80-tych. Pierwszy model z tej linii dysponował pojemnością 234 cm3 i na długo zagościł na rynku. W 2017 Rebel 250 odszedł w zapomnienie, a jego miejsce zajęły dwa zupełnie nowe modele: Rebel 300 i 500 (ten pierwszy nie dostępny w Europie). Nowoczesna technologia, minimalistyczny, klasyczny wygląd sprawiły, że motocykle zyskały wielu zwolenników. Dwa lata od rynkowego debiutu Rebel 500 był trzecim najlepiej sprzedającym się motocyklem w swojej klasie w Europie.
Honda CMX1100 Rebel
W 2021 roku Honda postanowiła więc pójść za ciosem rozszerzając na Starym Kontynencie ofertę buntowników o jeszcze większy, mocniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie model o pojemności 1100. Silnik CMX1100 Rebel pochodzi z topowego modelu japońskiego producenta – Hondy CRF1100 Africa Twin. Dwucylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1084 cm3 generuje maksymalną moc 87 KM i maksymalny moment obrotowy równy 98 Nm. Standardowe wyposażenie obejmuje elektroniczną przepustnicę, system regulacji momentu obrotowego (HSTC), system kontroli unoszenia przedniego koła, a także tempomat. Do dyspozycji użytkownika są 4 tryby jazdy: Standard, Rain, Sport oraz User, który można dostosować do własnych upodobań. Fabrycznie Honda CMX1100 Rebel oferowana jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie dostępna jest również automatycznie sterowana, dwusprzęgłowa przekładnia Hondy – DCT. Umieszczone na wysokości 700 mm, wygodne, profilowane siedzisko pozwoli nawet osobom niskiego wzrostu, płasko i stabilnie umieścić obie stopy na asfalcie. Minus stanowi rozmieszczenie podnóżków, które wymusza zbyt mocne podgięcie nóg, co przy dłuższej jeździe może powodować duży dyskomfort.
Czytaj więcej
Wyczekiwana Honda Hornet zadebiutowała podczas targów motocyklowych Intermot. Odważną stylistykę streetfightera uzupełnia 2-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 750 cm3. Nowością jest system komunikacji Honda Smartphone Voice Control kompatybilny po raz pierwszy z iOs.
Honda CMX1100 Rebel